FruGru skrev 2015-05-16 07:47:36 följande:
Hallå allihop
Hur mår ni?
Jag mår bra. Har molvärk till o från. Lite stick i brösten o luktsinnet är exceptionellt bra. Fogarna bråkar lite. Tur man är van att leva med fogar ur balans.
Vem har ni berättat för? Vi kommer inte berätta denna gången utan när folk frågar då det börjar synas kommer vi väl börja berätta. Så det går nog att dölja iaf hakvvägs.
Mår bättre än vad jag trodde jag skulle göra, känner mig inte alls gravid så som "alla" har berättat att det ska kännas ;) en liten malande känsla i nedre delen av magen ibland och så sticker det då och då i brösten. Inget illamående eller humörsvängningar. Dock slår tröttheten till snabbt, kan stå å laga mat och bli så trött sen en halvtimme senare bli piggare.
Jag och sambon han pratat endel om barn och att vi skulle börja försöka till sommaren. Så vi var inte så försiktiga, det tar ju ändå lång tid. Första månaden oskyddat och det blev positivt på testen.. Vi är så lyckliga som man bara kan bli just nu!
Min mor har fem barnbarn innan av mina bröder och hon säger varenda gång att de berättar för tidigt. Så jag har övertalat sambon att vi inte ska säga något förrän till sensommaren/hösten. Om det inte syns innan då förstås.
Sambon är ambulans sjuksyrra som har förlöst många barn i rullande bil, så behöver jag prata av mig så finns han där och det gör att det är lättare att vänta med resten av släkt och vänner. Gick precis in i vecka 6.