Inlägg från: Vattenglaset |Visa alla inlägg
  • Vattenglaset

BF Januari 2016 :)

Hallå! Får jag hoppa in i drar härliga gäng?

Jag plussade i lördags för en vecka sen, men fick en blödning och misstänkte att det inte blev något, men idag så gjorde jag ett nytt test och det va starkt plus!!!

Så räknar jag rätt så blir bf den 16 januari.. Så höggravid under julen om allt går som vi hoppas! Det är första barnet för båda, bor i Kalmar län, jag studerar och han jobbar heltid vi har redan villa, volvo och vovve ;)

Vi bor utanför orten som vi är skrivna på, får man ta en mvc på en annan ort? Som ligger närmare oss.

• Vattenglaset
    haannah skrev 2015-05-15 09:57:32 följande:
    Grattis och välkommen!! :D vad härligt att det har gått bra! Då har vi BF samma dag om allt stämmer och allt går som det ska, men det håller vi ju såklart alla tummar för :)

Första barnet för oss också, så pirrigt och härligt.

Vad jag förstått så får man välja vilket mvc man vill, så det går nog utmärkt att välja det som är närmast :) ring dit och kolla :)
    Tackar! Åå va härligt! Allt är verkligen jättespännande, jättenervöst och nytt!
  • Vattenglaset
    Lizzie09 skrev 2015-05-15 10:09:00 följande:
    Hej och välkommen! :)

Bor i Kalmar län jag också, kul! Vi bor just nu i lägenhet med vovve också, vad har ni för ras? :) Vi har en liten chihuahua med lite papillon i, världens goaste!

Ja jag tror man får välja rätt fritt när det kommer till mvc, om jag inte är helt ute och cyklar :)
    Va roligt med en "granne" :) vi har en gråhundsvalp och två vallhundar :) jag tränar Lydnad med mina och sambon kör jakt med sin :) min border collie kommer bli världens bästa barnvakt :)
  • Vattenglaset
    FruGru skrev 2015-05-16 07:47:36 följande:

Hallå allihop

Hur mår ni?

Jag mår bra. Har molvärk till o från. Lite stick i brösten o luktsinnet är exceptionellt bra. Fogarna bråkar lite. Tur man är van att leva med fogar ur balans.

Vem har ni berättat för? Vi kommer inte berätta denna gången utan när folk frågar då det börjar synas kommer vi väl börja berätta. Så det går nog att dölja iaf hakvvägs.

Mår bättre än vad jag trodde jag skulle göra, känner mig inte alls gravid så som "alla" har berättat att det ska kännas ;) en liten malande känsla i nedre delen av magen ibland och så sticker det då och då i brösten. Inget illamående eller humörsvängningar. Dock slår tröttheten till snabbt, kan stå å laga mat och bli så trött sen en halvtimme senare bli piggare.

Jag och sambon han pratat endel om barn och att vi skulle börja försöka till sommaren. Så vi var inte så försiktiga, det tar ju ändå lång tid. Första månaden oskyddat och det blev positivt på testen.. Vi är så lyckliga som man bara kan bli just nu!

Min mor har fem barnbarn innan av mina bröder och hon säger varenda gång att de berättar för tidigt. Så jag har övertalat sambon att vi inte ska säga något förrän till sensommaren/hösten. Om det inte syns innan då förstås.

Sambon är ambulans sjuksyrra som har förlöst många barn i rullande bil, så behöver jag prata av mig så finns han där och det gör att det är lättare att vänta med resten av släkt och vänner. Gick precis in i vecka 6.
  • Vattenglaset
    Sommarfeelings skrev 2015-05-16 14:23:11 följande:

Jag hoppar in här! Jag är gravid i vecka 6 (5+5) och är beräknad till 10 januari 2016! Jag har inte mycket symtom förutom lite ömma bröst, därför känns det så overkligt! Har tagit säkert 10 st tester som varit positiva och tror fortfarande inte att det är sant! Är för övrigt 17 år, och min pojkvän är 19 och vi har varit tillsammans i 1 år, graviditeten var oplanerad. Hoppas ingen dömmer oss eller vårt val

Grattis och välkommen! :)
  • Vattenglaset

Är sjukt trött idag.. Skulle diska och städa huset idag, orkade med halva disken.. Sen följde jag med sambon när han la ett spår till hunden. När han va färdig tittar han på mig och säger att jag ser helt slut ut så nu har jag landat i soffan igen. Inte trött i muskler eller så utan sömnig.. Sen har brösten gjort sig påminda nu i eftermiddag, spänner och värker i dom..

Men jag fick en puss på magen av sambon och det kändes så underbart när han kom med en "vänta barn-bok" som vi läste i tillsammans <3

• Vattenglaset

Inget direkt illamående idag. Dock har det bubblat som tusan i magen och den känns väldigt uppsvälld.. Är lite större så magen känns enorm redan.. Har märkt att när jag böjer mig framåt för mycket för lång tid så blir jag illamående..

Dessutom har tävlingarna med hunden inte gått jättebra.. Tror att han känner på sig att allt inte är som vanligt i mattes mage :)

• Vattenglaset

Pratade precis med BM och första mötet är på måndag :)

Superspännande!

• Vattenglaset
    anlibabe skrev 2015-05-18 15:31:08 följande:

Nu har jag också bokat in hälsosamtal med bm! Så det ska jag på den 29/5 :) tar ni med er partner eller hur tänker ni där? Ni som har varit där- är det bra info för honom också eller det är mest för "mig" då? Hur lång tid tar det? Vill ju så klart att han ska vara delaktig i allt, men detta kanske är "onödigt" om ni förstår vad jag menar.. :)

När jag pratade med bm så sa jag att min sambo kanske inte kunde följa med på "hälsomötet" för att han jobbar dygnet innan. Då sa dom bara att ja kan han inte så kommer du själv. Nu vill han följa med så då får han de ;) tror att det är mest hur mamman äter, motionerat och vilka vanor hon har i alkohol osv
  • Vattenglaset

I fredags så visade g-testet ett starkt positivt streck.. Och har visat positiva streck hela veckan.. Trots blödningen tidigt i veckan. Men nu i eftermiddags tog jag ett digitalt test och det visade inte gravid... Fattar nada..

• Vattenglaset
    Seven Costanza skrev 2015-05-18 18:15:43 följande:
    Så konstigt, vilken dag är du på? Blödde du bara en dag?
    Hade mens 29 mars till 1 april. Sen äl enligt stickor den 24 april. Blödning 9-10 Maj utan smärta och väldigt måttlig.

Positiva stickor 8-11-13-15 maj och idag negativ digital på em.
  • Vattenglaset
    Seven Costanza skrev 2015-05-18 18:29:45 följande:
    Hm, då har du ganska lång cykel? När var BIM? Du har inte tagit något digitalt tidigare? Jag hade väntat någon dag till och se om du börjar blöda, sedan bokat ett ultraljud för att se om det finns hjärtslag.
    Ja den har alltid varit 30 dagar innan. Men nu i vår har den varit lite oregelbunden så denna skulle vara på 40 dagar typ.

BIM va 8 maj
Svar på tråden BF Januari 2016 :)