BF Januari 2016 :)
Jag vill gärna vara med. Är 35 år väntar mitt tredje barn den 5/1. Mår illa och har ett humör som man får akta sig för
skönt med symptom då jag fick missfall i vecka 6 i början av april. Nu är jag i v 7.
Jag vill gärna vara med. Är 35 år väntar mitt tredje barn den 5/1. Mår illa och har ett humör som man får akta sig för
skönt med symptom då jag fick missfall i vecka 6 i början av april. Nu är jag i v 7.
Hej. Kul att se dig här med
Ska du inte ta ett test till och se om det blir starkt pluss? Så du kan känna dig lite lugnare? Håller tummarna att allt går väl.
Har inte tagit nåt test sedan bim+3 och idag är jag på bim+9. Har tänkt flera ggr att jag ska köpa med mig nya test för att se hur starka dem skulle vara, men sen nånstans hindrar jag mig själv för jag tänker att det kanske bara gör situationen värre för mig.
Jag känner också molvärk i mage och rygg till och från.
Ska hjärnan inse att jag faktiskt är gravid nu
har liksom inte vågat tro på det riktigt men när det här resultatet kom efter mindre än 1 minut på icke morgonurin så är det svårt att missa det ![]()

Jag är verkligen suuupertrött!!! 6+3 idag. Försökte shoppa kläder idag då vi ska på utlandssemester om ett par veckor. Inte det roligaste jag varit med om. Känner mig bara tjock då magen är svullen men ser ännu inte gravid ut. Fick bli de kläder som passade snarare än det som var snyggt. Typ shorts med resår i midjan och pösiga linnen. Svårt nu i början tycker jag. Vi har inte heller berättat för särskilt många.
Med första barnet väntade vi med att berätta tills v 13. (Våra föräldrar visste från v 7 typ)
Denna gången berättade vi för dom närmsta någon dag efter plusset. Våra föräldrar, syskon vet och flera vänner.. Vi kunde inte hålla oss och kände väll ändå att om nått skulle hända så vill vi ha deras stöd! v 5+2 idag!
Jag har inte skrivit här sedan innan sommaren men hoppar gärna in igen om det är okej?
Jag är nu i v 20 och var på ultraljud igår. Det blir en liten flicka med bf 6 jan. Storasyster är överlycklig! Storebror tycker det är okej men hade hoppats på en bror.
Har precis börjat jobba efter ett långt och härligt sommarlov. Känns sådär. Är vansinnigt trött och har huvudvärk dagligen. Har inget bm innan v 25 tyvärr...
Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags
Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!
Måste fråga er andra. Hur fixar ni att jobba? Jag har haft första dagen med elever (lärare) och jag är helt död. Har ont i magen, det liksom hugger till, huvudvärk och det känns som om jag somnar stående. Och då la jag mig kl 21 igår. Jag jobbar heltid kan jag meddela. Detta var verkligen hårt och jag är rädd för hur hösten ska bli...
Man får tyvärr inte gravidpenning som lärare då vi inte har tunga lyft osv... Dock massor av stress samt att det går i ett. Idag satt jag ner först kl 14:30. Kroppen var helt mörbultad då.
Tycker det är konstigt att första bm besöket ligger i v 25. Kanske skulle jag behöva järn. Vågar man ta det utan att ha kollat sina värden?
Va skönt att ni är fler som upplever jobbet som jobbigt. Får ta en v i taget helt enkel. Känner ändå att mitt mående går före jobbet. Ska även köpa järntabletter idag.