Inlägg från: Glada Anna |Visa alla inlägg
  • Glada Anna

BF Januari 2016 :)

Hej! Jag är också gärna med i tråden, plussade idag med andra barnet, har en flicka på 3 1/2 sedan innan. Otroligt härlig känsla, vi har längtat efter detta!

Kände redan för ett par dagar sedan att det var något som var annorlunda men fick negativt på test, har så sjukt ont i brösten så jag förstod ändå att det kanske kanske kunde vara så att jag var gravid! Och så va det alltså.

• Glada Anna

Jag drömmer inte mer än vanligt men jag sover sämre har jag märkt :)

Jag har bf 23/1 som det ser ut! Hur tänker ni kring att berätta för syskon/familj? När berättar ni?

• Glada Anna

Med vårt första barn väntade vi ganska länge med att berätta, typ v. 14. Är så ivrig den här gången känner jag :) och samtidigt så tänker jag ju också så att det kan vara bra att närmaste familjen vet om att jag är gravid både ifall det går som det ska eller inte.

Tänker också på vår dotter som fyller 4 i sept. Det kanske är bra att vänta med att berätta för henne tills det känns lite mer säkert? Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av kring detta?

• Glada Anna
    HCS skrev 2015-05-19 18:34:07 följande:

Total sfinkter ruptur med mitt första barn 2005. Blev sövd och sydd direkt efter jag haft pojken på magen en kort stund. Förlorade mycket blod. vaknade först 6 timmar senare och var som ett vrak. Så för mig har det varit rena drömmen att få vara vaken under snitt och närvara hela tiden, har varit mycket piggare efteråt.

Jag fick också en total sfinkter ruptur med mitt första barn och känner mig helt säker på att jag vill ha kejsarsnitt för jag är så rädd att det ska bli lika illa igen. Önskade du snitt eller hur gick det till? Var det svårt att få snitt för dig?
  • Glada Anna
    HCS skrev 2015-05-19 21:50:55 följande:

Hoppas du också får snitt! Jag är så tacksam såhär i efterhand.

Jag har också haft bekymmer efteråt så det borde ju inte vara något snack egentligen, men man vet ju aldrig vem man möter.. Tack! :)
  • Glada Anna

Är det någon mer som har huvudvärk ofta? Hur tänker ni kring alvedon? Tar ni alvedon?

• Glada Anna

Hej på er!

Det var lite färskt blod på papperet i förmiddags när jag torkade mig och nu har jag haft lite bruna flytningar under dagen. Vad tror ni? Behöver jag vara orolig? Jag gjorde nr 2, kan det ha något med det att göra?

• Glada Anna
    Hemlig78 skrev 2015-05-31 17:08:30 följande:

Vilken vecka är du i?

Vilka symptom har du?

Bästa är att göra vul då vet man, men då ska man helst passerat v6

Är i v. 7.. mår illa och har väldigt ont i brösten så inget har förändrats på den fronten. Nu verkar det ha slutat så jag avvaktar nog tror jag..
  • Glada Anna
    Grus grus skrev 2015-05-31 16:54:59 följande:

Jag hade ringt och kollat upp det. Behöver inte vara något alls men för säkerhets skull och för den egna sinnesfridens skull.

Menar du ringa 1177?
  • Glada Anna

Det verkar som att vi är några som har blött lite eller haft bruna flytningar. Jag har haft lite bruna flytningar hela dagen idag också och liksom haft som känslan att mensen ska dra igång. Nästan som att det svider lite.. Hade aldrig ens bruna flytningar förra gången under hela graviditeten men det är ju inte ovanligt, man blir ju dock rädd och tänker det värsta med en gång.

• Glada Anna
    babytigger skrev 2015-06-01 17:44:39 följande:

Jag har haft bruna flytningar i stort sätt varje dag sen 4 dagar efter äl, kanske haft 3-4 dagar som jag inte haft några, när ja ringde gyn för o få receptet utskrivet så nämnde jag detta o hon sa att det inte va nån fara så länge jag inte hade Jätte ont. I torsdags kväll och i fredags morse förra veckan blödde jag rött färskt blod, då sjönk hoppet, men det försvann och nu har jag varken bruna flytningar el blod, bara vanliga genomskinliga. Tog ett nytt test idag och det va starkare än för fyra dagar sedan, så håller tummarna..

Den där känslan att det svider, på mig beror det på dom bruna flygningarna, dom ligger typ i "mynningen" el va man ska säga, och det ger iaf mig en svidande känsla,.

Det är lite det jag känner, vad ska en bm säga liksom, jag fick lite färskt blod igår fm när jag torkade mig, har sedan haft lite bruna flytningar men känner ingen skillnad i övrigt och har inte ont (förutom svidande känslan som försvunnit nu). Känner mig såklart orolig ändå men tror inte det är så mycket jag kan göra.. bara vänta och se.
  • Glada Anna
    FruGru skrev 2015-06-04 16:15:47 följande:

Jag mår illa. Från lunch tills godnatt. Och nu vid 16 brukar illamåendet bli så jobbigt att jag får gå in o stoppa fingrarna i halsen för att kräkas. Så mår jag bättre en liten stund efter iaf. Pallar inte illamåendet. Och pausen efter man kräkt är så skön.

Mår också fruktansvärt illa! Vaknar på nätterna och mår illa, spyr på morgonen och eftermiddagen. Känns som världens värsta bakfylla :) tur att jag vet att det är värt det! Jobbigt på jobbet också, svårt att dölja att man mår dåligt som mellanstadielärare!
  • Glada Anna

Jag tycker det är svårast att veta hur jag ska må, finns ju inga mönster utan det kommer över mig när som helst under dagen eller oftast så är det konstant hela dagen mer eller mindre! Läste på postafen och man ska bara ta det om det är absolut nödvändigt, hur tänker ni kring det? När är det absolut nödvändigt?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)