Inlägg från: debbie85 |Visa alla inlägg
  • debbie85

BF Januari 2016 :)

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

Så jag hänger gärna med här om jag får?

Är 30 år, bor i Bromölla (Skåne) med man, dotter och 2 katter i ett egenritat nybyggt hus.

• debbie85
    Kixpix skrev 2015-05-17 10:05:31 följande:

Grattis! Kul med någon som bor liiiite närmre mig, än de andra som bor i sydskåne.

Tack! Var bor du?
    FrökenBlå skrev 2015-05-17 10:54:19 följande:

Grattis!!

Jag har oxå en dotter som är född i jan - 14, tycker att jag känner igen ditt nick från en tidigare tråd?

Tack! Jaha! Vad kul! Jag startade en tråd som hette typ "Första barnet BF januari 2014" eller liknande. Sen var jag med i en annan tråd som bara hette typ "BF januari 2014". Tjejen som startade den senare försvann mystiskt efter ett tag men tråden levde vidare och blev Facebookgruppen "Vinterbarn" (den är hemlig).
  • debbie85
    Kixpix skrev 2015-05-17 14:25:39 följande:

Jag bor i en liten håla som heter Bjärnum ;)

Jaha. Ännu en som bor i Bjärnum. Var en annan tjej i en annan tråd som också är därifrån. Jag har en bekant där också. Är du med i Facebookgruppen?
  • debbie85
    Kixpix skrev 2015-05-17 18:36:16 följande:

Jaså? Världen är allt bra liten:) nej, jag går inte med i den gruppen förrän det är officiellt för allt, kan ju alltid finns någon där som man känner :)

Ok. Då ses vi i den om några veckor då.
  • debbie85
    anlibabe skrev 2015-05-18 02:25:13 följande:

Jag vill också vara med!! :) Plussade igår och har bf 19 januari 2016! Så är i vecka 5 (4+5)!

Välkommen!
    Mariii skrev 2015-05-18 07:30:36 följande:

Jag kan inte se när ni har skrivit nya saker?! Kommer inte upp ngt på händelser. Kanske råkat klicka på ngt. Ingen som vet hur jag kan fixa det? :)

Jag har samma fast för en annan tråd. Jag har kontaktat Familjeliv och dom skulle försöka hjälpa dig. Men det lät som att dom inte hade hört talas om det här problemet förut. Tycker därför att det är viktigt att du rapporterar till dom så att dom får veta.
  • debbie85
    Grötö skrev 2015-05-18 07:42:49 följande:

[quote=75313038][quote-nick]Sannatakpanna skrev 2015-05-17 22:00:50 följande:[/quote-nick]

Vecka 5 (4+5) fick reda på det i fredags, men det kom inte som en överraskning direkt ;)

Nu är jag säkert världens mest dummaste men hur vet man hur långt gången man är?

Det bästa är om du vet när du hade ägglossning. Vet du inte det så kan du räkna från senaste mensens första dag.
  • debbie85
    FrökenBlå skrev 2015-05-18 12:09:26 följande:

Jaha det måste vara från den första gruppen jag känner igen dig från då! :) FB-gruppen var jag aldrig med i.

Nån mer än mig som är väldigt känslig just nu? Tårarna sprutade när jag tittade på bilder från BB med dottern, likaså när jag tittar på serier/filmer osv, de behöver inte ens va särskilt sorgliga ;)

Vad kul!

Jag är extra känslig. Ett av dom första tecknen på att jag är gravid var när jag började gråta åt en jätteknäpp grej inför min man. Min man låg och gosade med vår ena katt som var sjuk. Då började jag spontangråta för att deras relation är så fin. Min man stirrade på mig som att jag var knäpp och sa att jag sannolikt är gravid.
  • debbie85
    MarieTherese86 skrev 2015-05-18 18:57:25 följande:

Och för mig är det första graviditeten :) är supernojjig och har tagit tre test sen i lördags.

Har inte varit till bm ännu,men enligt natural cykles går jag in i vecka 5 nu och bf 27/1.

Har haft brun-rosa flytningar igår och lite brunt idag,är detta normalt?

Kul, vi har typ samma BF. Får 26-27/1 på lite olika appar/uträkningar. Dina flytningar tror jag är helt normala.
    Kixpix skrev 2015-05-18 22:52:44 följande:

Någon annan som får ett sjukt illamående när ni gått och lagt er?

Det är sannolikt pga magsaft som rinner upp i matstrupen när du ligger ner. Testa fler kuddar och Novalucol.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)