Inlägg från: Fundersamflicka21 |Visa alla inlägg
  • Fundersamflicka21

BF Januari 2016 :)

Grattis till allihopa och håller tummarna att det går bra för allihopa :)

Idag går jag in i vecka 8 och är beräknad 2/1 :) så jag hänger gärna på här! Första barnet för oss :)

PS har ni tips på hur man kan lugna illamåendet? Blev extremt idag :(

• Fundersamflicka21

Vad heter Facebook gruppen ?

Kixpix skrev 2015-05-17 20:58:40 följande:

Upptäckte också en person i gruppen, dock ingen jag känner med är en gemensam vän.. Så jag väntar också med gruppen ;)

• Fundersamflicka21

Tack såg den precis efter jag postat mitt inlägg haha! :)

Wime, det kan inte vara en nidblödning? Läste överallt att det är ovanligt men jag hsde det dag 7-10 efter äl. Testade positivt bm+3 o +4.

Jag har cravings - saaalt! Allt som är Saltigt. Försöker dock hålla nere då jag har något högt blodtryck. Trött och illamående, ja hejsan!

Hoppas ni mår bra :)

Kixpix skrev 2015-05-17 21:24:12 följande:

Gå längst upp på denna sidan så är där en länk :) annars heter den Janu tror jag :)

• Fundersamflicka21

Som föregående skriver så är det vanligt! Hoppas att det inte är nåt allvarligt , men hör med din bm om det fortsätter imorgon..

Jag är idag v 8, verkar som jag är längst gången? Bf 2/1 ialf :)

WiMe06 skrev 2015-05-17 22:00:13 följande:

Nej, är i v 5+3 idag så det är nog rätt uteslutet.

• Fundersamflicka21

Okej härligt :) hoppas det går bra för dig!

För hälsosamtalet var jag där förförra fredagen, och fick tid för inskrivning den 15 juni så det är ett tag till tills dess :( kan inte tiden gå fortare...

Första barnet så jag undrar bara, när gör man ul osv? Glömde fråga min bm :)

Svurk skrev 2015-05-18 00:32:14 följande:

Ja du är bog längst

Ja har gått in i v7 (6+2) om jag inte minns fel:)

Bm på Tors när skall du dit?

• Fundersamflicka21

Är i vecka 10 idag. Någon som redan varit på inskrivning, gjorde ni kub eller inte? Om inte, varför inte? Läste på gamla forum att vissa var negativt ställda till det.. vi vill va så förberedda som möjligt

• Fundersamflicka21

Vad tråkigt att läsa om alla tråkiga besked :( hoppas ni blir gravida snart igen!

Själv går jag in i vecka 12 idag och imorgon har vi inskrivning. Vi har även valt att göra kub testet så blodprov tas imorgon.

En annan fundering jag haft är,

Har ni gått upp eller ner i vikt?

Jag själv har legat runt samma sen början. Vägde mig idag och ser att jag gått ner 1 kg ( började 66,5kg, idag 65,2kg.) inte haft nåt så värst illamående så man nojjar ju.

Magen växer på ialf och varit svullen i ett par veckor. Enligt appen så är bebisen nu ca 4,5-6cm stor. Hoppas vi får UL snart. Längtar tills jag får se den lilla

• Fundersamflicka21
    Hame skrev 2015-06-17 09:36:36 följande:

Har gått och blivit liten nojjig eftersom jag knappt har några symptom och inte kommer att göra VUL  

Funkar gravtest så här sent? Visar de negativt om man fått missfall? Är i v.12 nu.. Tog blodprov på hälsosamtalet och inför KUB i tisdags, det senaste har de kanske inte hunnit kolla ännu men om de såg att man inte var gravid på dem borde de väll höra av sig?

Jag gjorde ett gravtest förra veckan för att jag inte kände några symtom o då visade de starkt positivt. Hur det är vid MF vet jag inte men Jag hoppas stt det bara är att du bara är orolig o inget mer med den saken :)

Kub är ju kombinerat blodprov och ultraljud. fick du ingen tid till UL inbokad nära inpå? Vi var på inskrivningen i måndags och tid för UL på tisdag morgon.

PS - börjat må riktigt illa igen....
  • Fundersamflicka21
    Hame skrev 2015-06-17 14:27:22 följande:

Då har vi samma bf, jag har också 4/1  Visst är man lite orolig att det skall bli december?! Verkligen ett I-landsproblem men jag vill mycket heller att det ska bli januari.. 

Roligt att du känner dig glad! Jag är mest trött men då kanske det vänder snart 

Roligt då är vi 3st med samma bf :):)
  • Fundersamflicka21
    anaconda skrev 2015-06-22 13:32:41 följande:

Har kub imorgon, så sjukt nervös!!

Samma här, vi kan vara nervösa tillsammans :)
  • Fundersamflicka21

En liten fråga - ingen som misstänker / vet att man bär på tvillingar? Både jag och mannen har en sådan stark känsla :D hoppas allt ser bra ut imorgon på UL.

• Fundersamflicka21

[quote=75453039][quote-nick]Blgebo skrev 2015-06-22 23:15:24 följande:[/quote-nick]

Jag är rädd för det. Stor mage, står högt Får veta i morgon  

[/

Läste sen att det bara var en :) härligt att det gick bra för dig!

Var också på UL o som beräknat var jag 12+1 idag. Väldigt sprallig bebis med ett tickande hjärtat, tårarna flödade. Moderkakan ligger i bakvägg ( inte läst så mkt om det)

Men det var bara en, inga tvillingar :)

Nu börjar man inse att det ska komma en liten i slutet av dec / början av jan :):)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)