Inlägg från: Sannatakpanna |Visa alla inlägg
  • Sannatakpanna

BF Januari 2016 :)

Hej hopp!

Tänkte också hoppa in här, plussade för någon dag sedan och har nog BF kring 20/1--6. Har ett barn sedan tidigare.

Känns helt knäppt att vara gravid igen!! Känner av lite molande värk, illamående av och till (hade inget sist så hoppas det försvinner strax) och dricker sjukt mkt?!

Roligt att följas åt!

• Sannatakpanna
    Grötö skrev 2015-05-17 21:48:53 följande:

Oj hur långt gångna är ni?

Jag fick reda på idag att jag är gravid men känner ingenting ännu

Vecka 5 (4+5) fick reda på det i fredags, men det kom inte som en överraskning direkt ;)
  • Sannatakpanna
    WiMe06 skrev 2015-05-17 22:28:50 följande:
    Jo, man vet ju att det är vanligt men det som oroar mig så mkt är att brösten plötsligt känns helt tomma. Var på toa igen nyss och då kom det inget. Men vad det är sjukt jobbigt när man känner såhär.
    Hoppas det inte var något allvarligt och att allt är som det ska, men du kan ju ringa och rådfråga BM imorgon.
  • Sannatakpanna
    Seven Costanza skrev 2015-05-21 20:17:07 följande:
    Konstigt att bli tillbakaflyttad så mycket. Ska du göra nytt VUL på måndag menar du? Betalar du det själv? Jag själv funderar på att göra privat ul nu snart men har inte tagit tag i att ringa, ska försöka ringa imorgon bitti innan jag ska på hälsosamtalet hos BM. Gick in i v 8 igår och jag är lite kluven nu om jag ska göra ul för jag ska göra kub sedan och eftersom jag inte alls känner mig gravid (förutom ömma bröst) är jag lite rädd att ul ska visa att fostret har dött, och då vill jag inte ha det beskedet de kommande tre veckorna när det är som mest på jobbet. Kommer vara i v 10-11 när det lugnar ner sig och då kanske det inte är lönt, för kub rekommenderas att göras i v 12+0 till 13+2 och det är ju väldigt snart efter. Hur hade du tänkt?
    Undrar också vad det kostar att göra vul?
  • Sannatakpanna
    Seven Costanza skrev 2015-05-21 21:24:48 följande:
    I Malmö kostar det 800 på ena stället och 950 på det andra. Kub kostar 1500 respektive 1900.
    Oj!! När jag väntade dottern fick jag göra det gratis tror dock inte jag får det nu. Det var inte billigt hos er!
  • Sannatakpanna
    Grus grus skrev 2015-05-21 21:34:42 följande:
    På gyn hos oss kostar det 300 kr. Vi har det väldigt bra här måste jag säga, för vi får komma in och göra vul om man bara är lite orolig. Inget ifrågasättande utan en självklarhet. Ej privat.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Låter rimligt, skönt att alla får om de vill. Vilket landsting?
  • Sannatakpanna
    kotten2016 skrev 2015-05-23 08:04:03 följande:

fick vårt första plus nu imorse, vaknade 06.28 och kunde inte somna om. hade gått och lagt mig kring 22 igårkväll, ovanligt trött alltså.
    så nu efter att mensen är 5-6 dagar sen, testade jag. och ÄNTLIGEN PLUS!!
    vi har försökt sen september 2014.

så underbart glada och overklig känsla alltihop. om allt går vägen får vi baby kring 20 januari och jag är nu i vecka 5+3.
    lycka till alla nu!

Grattis! Vad roligt för er :) vi har BF typ samtidigt!
  • Sannatakpanna
    MeEmmA skrev 2015-05-25 21:21:47 följande:

I min förra grav så mådde jag riktigt illa och kräktes en hel del redan från vecka fem. Just nu känner jag inget illamående alls, bara en extrem trötthet, fryser lite och yrsel som kommer o går. Hoppas hoppas att jag slipper illamåendet, underbart i så fall :)

Hur är det för er andra med gravsymtomen?

Jag glömmer bort flera gånger om dagen att jag är gravid... Mår lite illa ibland annars som vanligt typ.
  • Sannatakpanna

Är det någon som fått små bruna blödningar? Någon som haft det från tidigare graviditet och det slutat bra ändå? Jag har haft det senare dygnet och är såklart super nervös.. Känns som ett evigt väntande. Har varit coollugn innan och inte tänkt på missfall etc, utan försöker att bara tänka positivt men nu känns det svårt. Är inga mängder och det positiva är ju att det inte är färskt blod....

• Sannatakpanna
    boniish skrev 2015-05-27 18:26:31 följande:
    Ja fick de idag idag också varför vet ja inte men grät floder av tårar på jobbet men sen lugnade ja ner mig till slut. Var så himla rädd men sen kom de inget mer
    Samma här, tokgrät igår och gick hem från jobbet idag. Men det verkar ha avtagit...? Håller tummarna på det iaf! Usch, man blir ju helt galen.

Hoppas det inte är någon fara för dig! Vilken vecka är du i?
  • Sannatakpanna
    boniish skrev 2015-05-27 18:36:05 följande:
    Vad skönt de har avtagit för mig med. Hört att de är normalt och att en del kan få så. Ja ska på inskrivning imån ingen aning vilken vecka. Men enligt sista mens ska ja va på vecka 7 men jag var på vaginalt ul för 2veckor sen för ja fick en liten blödning så bokade privat och var totalt tokig. Men då sa han du kan Max vara i vecka 4 för de var så litet så man såg knappt så sa han återkom om 2veckor men inte varit där ännu men ringde idag igen pågrund av rädslan och fick tid på fredag morgon. Så otroligt nervös då ja och mannen försökt i 2år och så plussade ja nu. Så vågar inte ens känna den glädje ännu. Magen har växt lite,ömma bröst , hård mage ibland och blivit tröttare men inget annat känner ja.

Hur långt har du kommit ?
    Är i vecka 7, ska försöka boka vul imorgon, skönt att du har tid på fredag redan!

Grattis till plusset, klart det här ska gå bra!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)