Inlägg från: MsHera |Visa alla inlägg
  • MsHera

BF Januari 2016 :)

Hoppar gärna in hos er :) Plussade ikväll... 3+3 tror jag att jag är. Enligt min beräkning BF 23/1. Har ett tufft år bakom oss med två MA som konstaterats på VUL i v 8-10. Kommer nog inte vara så aktiv tills jag känner mig säkrare och hoppar in i FB gruppen när jag sett ett tickande hjärta.

• MsHera

När kom illamåendet för er?

Trots att detta är 3e gången på 1 år som jag är "nygravid" så minns jag inte. Hur tidigt kan det komma? Är bara 4+1 så det känns helt orimligt, men jag mår skit.

• MsHera

Är inte så aktiv med att skriva, är fortfarande livrädd för missfall och är rädd för att bli för investerad som vid de två MA vi hade 2014. Skall om VUL den 11/6 ser bra ut gå med i FB gruppen:)

Har en fråga. Jag har åkt på en manlig förkylning. Mår jättekast och tycker mega synd om mig själv;). Har ni tips/husmors knep på vad jag kan göra för att må bättre?

• MsHera
    hsh skrev 2015-05-25 09:17:54 följande:

Jag har ett vidrigt hormonpåslag & har svårt att se mitt liv positivt för tillfället. Gråter så fort jag vaknar på morgonen & känner mig helt apatisk inför The facto att jag är gravid :/ Jag som har längtat efter detta, men när det kommer så är jag bara ledsen. Jag är känslig i vanliga fall men som jag mår nu känns mera som jag mådde då jag gick på p-piller. Hormonellt , labilt litet ångestmonster ..

Urs vad jobbigt! Tänk på att ta väl hand om dig och gör massor av sånt som du blir glad av och får dig att le. Prata med BM om detta också.
  • MsHera

Var och lämnade nytt blodprov på fm för att jämföra hcgnivån från i torsdags. Börjar bli ett nervöst vrak... de skulle ringa mellan 14-17 alt imorgon fm om de inte hann gå svaret idag. Alldeles för brett tidsspann om man frågar mig.

Förresten sa BM idag att Otrivin Comp och alvedon är helt ok vid manlig förkylning;)

• MsHera
    Euphemia skrev 2015-05-25 16:16:53 följande:
    Vad vill du konstatera med ett blodprov?
    Blodprovet lämnade jag för att jämföra hcg nivån från i torsdags. Har 2 MA i bagaget så för att minska oron kollar vi att hcg nivån ökar som det skall. Blir en liten lättnad om det hör så och om inte så slipper jag leva i ovishet i en "evighet" denna graviditet också. Gick 4 och 6 v de andra graviditeterna efter att tillväxten stannat av. Fick veta vid inskrivningssamtalen att det inte fanns levande foster.
  • MsHera

Provsvaren hade inte kommit idag:( Låååång väntan tills imorgon.

• MsHera
    Lizzie09 skrev 2015-05-27 09:21:40 följande:

Var på ultraljudet idag och det gick åt helvete, så tyvärr lämnar jag gruppen..

Så tråkigt! Har varit i din sits två ggr senaste året. Ta väl hand om dig och lycka till vid framtida försök. Kramar
Svar på tråden BF Januari 2016 :)