Inlägg från: MarieTherese86 |Visa alla inlägg
  • MarieTherese86

BF Januari 2016 :)

Hej :) hoppar också in. Min sambo och jag har försökt i några månader. Idag plussade vi,kan knappt tro att det är sant :D

• MarieTherese86

Och för mig är det första graviditeten :) är supernojjig och har tagit tre test sen i lördags.

Har inte varit till bm ännu,men enligt natural cykles går jag in i vecka 5 nu och bf 27/1.

Har haft brun-rosa flytningar igår och lite brunt idag,är detta normalt?

• MarieTherese86

Kul Debbie85 ????

Är utomlands nu och förut kom en liten blödning. Har läst att det är vanligt,men satan vad orolig jag är nu.

• MarieTherese86

Hej hörru :) jag är nu i v6 och är jätteorolig. Jobbar som uska på sjukhus och idag har det varit extremt tungt jobb. Har efter alla tunga förflyttningar ont i magen,är det någon fara för lillmini med så tungt arbete?eller är det kanske bara ligamenten som jobbar hårt?usch vettni för att vara orolig

• MarieTherese86
    annahs1985 skrev 2015-05-30 07:43:43 följande:

Hej du! Grattis!! Självklart är det ju inte bra om det gör ont i magen. Men det är inte farligt för lillmini som ligger trygg i magen, Så länge man lyfter rätt och inte föööör tungt. Jag jobbade heltid som servitris på en välbesökt restaurang tills 3 veckor innan bf sist, hade en kort period som det gjorde ont i beckenet men det gick över. Jag tror att så länge man inte har allvarliga problem är det bra för kroppen att hålla igång.

Tack snälla för svar. Låg och vilade på em och det onda gick över. Nya friska tag på jobbet idag ;)
  • MarieTherese86

Hej igen. Ringde gyn förut och fick tid för VUL redan idag. Skönt med proffsig vårdpersonal som tar oro på allvar. 13.45 ska jag dit och är nervös nu. :)

• MarieTherese86
    hsh skrev 2015-06-02 12:15:08 följande:

Åh, vad ringer du för typ av gyn och vilket län bor du i? I mitt län är dom sinne snåla med vul!

Bor i Värmland,i en mindre by :) har ringt bmc på sjukhuset men de är omöjliga att få tag på. Så ringde gynmottagningen på sjukhuset. Hon där ifrågasatte knappt,berättade bara att jag haft "konstigt ont" och känner mig orolig. Så fick en tid idag :) vart bor du?
  • MarieTherese86

Jag var också på vul nu. De såg en graviditet men för tidigt för att se hjärtslag. De säger att det är jättevanligt men ändå är jag jätterädd. Ska dit nästa vecka för nytt vul.

• MarieTherese86
    hsh skrev 2015-06-02 15:40:21 följande:

Samma för mig! En vecka sen vul, en vecka kvar till nästa. Håller tummarna men räknar med det värsta ändå. För mig sa hon att hon kunde se en hinnsäck på 14 mm men inget annat, påpekade att den var rund & fin (ingen indikation på mf).

Usch för denna oro :( går så många tankar i huvudet.

Vi får hålla tummarna. Men som du säger,tankar på det värsta finns
  • MarieTherese86
    Seven Costanza skrev 2015-06-02 17:47:52 följande:

Hur långt gången är du?

Gick in i v7 idag. Tog blodprov för att få veta hormonnivån, vet du eller någon annan hur lång tid det tar att få svar?
  • MarieTherese86
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 18:14:56 följande:

Gick in i v7 idag. Tog blodprov för att få veta hormonnivån, vet du eller någon annan hur lång tid det tar att få svar?

Eller 6+0 beräknat från äl
  • MarieTherese86
    20110303 skrev 2015-06-02 21:16:35 följande:

[quote=75377808][quote-nick]MarieTherese86 skrev 2015-06-02 14:02:33 följande:[/quote-nick]Jag var också på vul nu. De såg en graviditet men för tidigt för att se hjärtslag. De säger att det är jättevanligt men ändå är jag jätterädd. Ska dit nästa vecka för nytt vul.[/

Så var det för mig. Gjorde vul i v 6+5 enl senaste mens men då sågs inget foster . En vecka senare fick jag se ett foster med hjärtslag!

"Skönt" att höra att det är ganska vanligt. Känns som nästa torsdag är långt borta. Ska hålla modet uppe :)
  • MarieTherese86
    WiMe06 skrev 2015-06-02 21:41:40 följande:

Jag var på vul den 21 maj och trodde då jag var i v 7, men läkaren såg inga hjärtslag men han såg en graviditet och beräknande den då till v 6. Var på nytt vul idag på en annan mott. och då fanns där ett litet hjärta. Det kommer gå bra ska du se, håller tummarna för dig.

Tack snälla! Doktorn sa att om jag skulle börja blöda skulle jag höra av mig. Blev ännu mer orolig då

..
  • MarieTherese86
    hsh skrev 2015-06-09 13:41:20 följande:

Vi har precis fått se vår fina lilla räka, hjärtat slog så fint!! Beräknad 7+6 , beräknad förlossningsdag 18e januari.

Åh va härligt :) skönt för dig att slippa oron.

Ska iväg igen på torsdag,är så nervös
  • MarieTherese86

Hej tjejer.

Var på vul tidigare idag,och tyvärr var min oro besvarad. På skärmen såg vi något som varit en graviditet,men som inte lever. Till morgonen ska jag på skrapning. Det här känns helt jävla orättvist. All vår längtan,alla symtom. Men våran millimeter mådde inte bra nog för att vilja fortsätta växa.

Kram

• MarieTherese86
    annsansa skrev 2015-06-11 15:29:17 följande:

sitter i samma sits men fick tyvärr träffa en dr som vägrade låta mig skrapas innan nytt hcg :-/ hoppas på nästa vecka då känns hemskt att säga men vill bara få bort det som aldrig blev nu så man kan börja om igen :'(

Skickar en bamsekram till dig !

Men usch vilken otur med dr. :(

Förstår Hur du känner, man vill bara få det gjort så kroppen kan börja återhämta sig.

Stor kram
  • MarieTherese86
    Bullbak85 skrev 2015-06-11 16:07:59 följande:

Jag vill skicka många styrkekramar till er som fått så ledsamma besked! Jag håller tummarna för att det ska gå bra nästa gång om ni tänker försöka igen. Hur ledsamt det än känns nu så ska ni vara glada över att veta att era kroppar fungerar precis som dom ska. Dom avslutar graviditeten "tidigt & snabbt" för att det va något fel och i slutändan skulle den lilla ärtan inte kunna leva. Tänk vilka fantastiska kroppar vi kvinnor har!!!

Tack till alla som "tycker synd om mig" och som tycker det är okej att jag gnäller. Idag va jag på akupunktur och det va sååååå skönt. Medan nålarna satt i va illamåendet som bortblåst och jag höll på att somna för att jag slappnade av så.,efteråt kom illamåendet tillbax, och det med kraft ska jag säga! Men hur jobbigt det än är att må så här fruktansvärt illa så är jag så tacksam för dom minutrarna jag slapp må illa, låter helt knäppt men sant!

Tack för värmande ord <3

Kvinnokroppen är magisk som sköter om oss så bra.

Kram
  • MarieTherese86
    zamfiola skrev 2015-06-11 19:12:05 följande:

Jätte tråkigt att läsa om er som får tråkiga besked! MEN

Jag var på vul i onsdags (1v sen) å läkaren sa att graviditeten tyvärr hade avstannat jätte tidigt, den hade inte levt på flera veckor. (Skulle ha vart i typ v9) jag blev såklart jätte ledsen och vi fick en tid 1v senare för säkerhetsskull) men hon var så säker på att hjärtat inte kommer slå då heller (eftersom den inte hade växt på flera veckor, knappt ens varit en graviditet)

Så hon tyckte att jag kunde åka åka in till Salgrenska redan i helgen om jag ville få tabletter för att stöta ut fostret (om jag tyckte att det var jobbigt å gå runt med en "icke-graviditet imagen)

Jag tyckte såklart att det var jätte jobbigt och åkte in i helgen. Läkaren ville göra ett nytt ultraljud för att vara helt säker å hon hittade ett jätte fint foster med fina hjärtslag. Hon sa att jag var i v10 å allt såg jätte bra ut....

Tänk om jag hade gått tillbaka till samma läkare som första gången. Då hade jag tagit bort ett levande foster...

Å herregud vilken mardröm!

I mitt fall har värdena avstannat,så utvecklingen går inte framåt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)