Inlägg från: tobiq |Visa alla inlägg
  • tobiq

BF Januari 2016 :)

Hello! Är det försent att hoppa in i FB-gruppen?:)

Moa-08 Svea-10
  • tobiq

Får jag också hoppa in?

Jag är i v 6+2 (BF 23 jan) med barn nummer fyra om allt går bra. Har två tjejer födda 08 och 10 och en liten kille född 14. Den här graviditeten är inte alls planerad, jag (skulle ha blivit) klar med en lång utbildning nästa vår och vi bor i en liten trea! Men så himla roligt ändå.

Läser att det är många som är oroliga och hoppas av hela mitt hjärta på ett helt gäng glada januaribebisar!

Moa-08 Svea-10 Ebbe -14
  • tobiq
    MeEmmA skrev 2015-06-02 14:54:21 följande:

Vad jag blev förvånad över att se min kusin här :) här blir det också 4:e barnet i januari lite oplanerat, men roligt ändå! hoppas att allt e bra med dig och familjen! Eftersom att det är så tidigt ännu så har jag inte berättat nått för nån, så du får inte säga nått.

Vill inte skriva mitt riktiga namn här, men du kan nog lista ut vilken kusin jag är.

Kram E.J

Men hej!! Åh så roligt, stort grattis till er med! Väldigt tidigt här också så vi har inte berättat för någon än!

Har tänkt så mkt på dig! Kan jag nå dig direkt på FB eller mejl? Grattis till lillkillen!

Kram
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    Seven Costanza skrev 2015-06-04 13:05:45 följande:

Tack! Känns bara så konstigt för man har ju förväntat sig att man ska känna att man är gravid.

Jag har inte jättemycket symtom heller, brösten är ömma och det kommer en släng illamående någon gång under dagen oftast. Trött är jag, men med tre barn varav en nybliven ettåring är det liksom inget nytt, haha!

Däremot har jag väldigt dålig hy vilket jag alltid brukar ha i början
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    babytigger skrev 2015-06-04 19:25:27 följande:

Varför är jag så dum??

Tog ett cb gravtest med veckoindikator förra veckan i 4+6 och fick resultatet

Gravid 2-3 vilket så stämmer. Är ju sådär dum som testar massor..

Blödde lite nån dag senare men tog ett nytt vanligt test tre dagar efter som va starkare så va inte så orolig. Men idag, 6+0 tog jag ett till cb och det stod ff. Gravid 2-3, borde ju stå 3+

Tog ett vanligt oxå o det kändes svagare...

Så nu nojar jag som fan, ringde gyn och fick en tid nu på måndag kl 12...

Jag va inte uppe o kissade på natten så jag kissade väldigt mycket på morgonen, kan det spela in? Att det va mer utspädd? Dricker en del på kvällen så måste alltid kissa på natten annars.. Även om ja inte e gravid..

Blir så arg på mig själv.. Har 4 missfall på 8 år så e extremt nojig :(

Tycker mina vanliga test varit svaga hela tiden, men dom har ju blivit starkare, fast aldrig lika starka som kontrollsträcket..

Hur ska ja överleva tills på måndag?? Suck:(

Gjorde precis samma min förra graviditet, fick samma resultat på veckoindikatorn över en vecka senare. Nu ligger en liten klimp som precis fyllt ett på mig i soffan så de där testen är bara trams:)
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    babytigger skrev 2015-06-04 19:25:27 följande:

Varför är jag så dum??

Tog ett cb gravtest med veckoindikator förra veckan i 4+6 och fick resultatet

Gravid 2-3 vilket så stämmer. Är ju sådär dum som testar massor..

Blödde lite nån dag senare men tog ett nytt vanligt test tre dagar efter som va starkare så va inte så orolig. Men idag, 6+0 tog jag ett till cb och det stod ff. Gravid 2-3, borde ju stå 3+

Tog ett vanligt oxå o det kändes svagare...

Så nu nojar jag som fan, ringde gyn och fick en tid nu på måndag kl 12...

Jag va inte uppe o kissade på natten så jag kissade väldigt mycket på morgonen, kan det spela in? Att det va mer utspädd? Dricker en del på kvällen så måste alltid kissa på natten annars.. Även om ja inte e gravid..

Blir så arg på mig själv.. Har 4 missfall på 8 år så e extremt nojig :(

Tycker mina vanliga test varit svaga hela tiden, men dom har ju blivit starkare, fast aldrig lika starka som kontrollsträcket..

Hur ska ja överleva tills på måndag?? Suck:(

Gjorde precis samma min förra graviditet, fick samma resultat på veckoindikatorn över en vecka senare. Nu ligger en liten klimp som precis fyllt ett på mig i soffan så de där testen är bara trams:)
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    WiMe06 skrev 2015-06-04 19:44:50 följande:

Har noll koll på det här med föräldrapenningen och ledigheten nu, men på vilket sätt ska föräldraledigheten ändras? Får nog läsa på lite tror jag.

Nu är 60 dagar av 480 öronmärkta till varje förälder, det kommer att öka till 90 dagar. Alltså "måste" pappan ta ut minst 3 mån av ledigheten. Bra tycker jag, men dumt att starta en diskussion antar jag ????
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    WiMe06 skrev 2015-06-04 19:44:50 följande:

Har noll koll på det här med föräldrapenningen och ledigheten nu, men på vilket sätt ska föräldraledigheten ändras? Får nog läsa på lite tror jag.

Nu är 60 dagar av 480 öronmärkta till varje förälder, det kommer att öka till 90 dagar. Alltså "måste" pappan ta ut minst 3 mån av ledigheten. Bra tycker jag, men dumt att starta en diskussion antar jag ????
    Moa-08 Svea-10
Svar på tråden BF Januari 2016 :)