Inlägg från: annahs1985 |Visa alla inlägg
  • annahs1985

BF Januari 2016 :)

" data-placement="left" data-original-title="Gilla inlägg" style="margin: -3px 0px 0px 5px; padding: 0px 6px; border-width: 1px; border-style: solid; border-color: rgba(0, 0, 0, 0.14902) rgba(0, 0, 0, 0.14902) rgba(0, 0, 0, 0.247059); color: rgb(51, 51, 51); text-decoration: none; display: inline-block; font-size: 10.5px; line-height: 20px; text-align: center; text-shadow: rgba(255, 255, 255, 0.74902) 0px 1px 1px; vertical-align: middle; cursor: pointer; border-top-left-radius: 3px; border-top-right-radius: 3px; border-bottom-right-radius: 3px; border-bottom-left-radius: 3px; -webkit-box-shadow: rgba(255, 255, 255, 0.2) 0px 1px 0px inset, rgba(0, 0, 0, 0.0470588) 0px 1px 2px; box-shadow: rgba(255, 255, 255, 0.2) 0px 1px 0px inset, rgba(0, 0, 0, 0.0470588) 0px 1px 2px; float: right; background-image: linear-gradient(rgb(255, 255, 255), rgb(230, 230, 230)); background-color: rgb(245, 245, 245); background-repeat: repeat-x;">

7+5 idag :) Tiden har gått ganska fort nu ett tag vilket känns skönt! En vecka till min första tid hos BM, Konstigt att längta men det känns som att det börjar på riktigt då. Får verkligen hålla mig ifrån att inte berätta för allt och alla! 

Jag är en sådan som älskar att planera och fixa inför grejer, så nu börjar jag redan fundera på vad som ska köpas till pyret. Har ju det mesta sedan förra barnet men tänker köpa en riktigt bra bärsjal eller sele eftersom vi bar mycket sist. Då fick vi låna en gammal sele av vänner, det var ju billigt och snällt men nu ska jag ha en som är bra! Någon som har tips?

Ergo baby selen är verkligen att rekommendera :) mycket bekväm att bära i då du bär mer med höfterna och barnet inte "hänger" i axlarba. Bär fortfarande min 1 åring i selen utan problem :)

Visst var det du som också bodde i falkenberg? // Anna

• annahs1985
    Hame skrev 2015-05-26 10:42:51 följande:

7+5 idag :) Tiden har gått ganska fort nu ett tag vilket känns skönt! En vecka till min första tid hos BM, Konstigt att längta men det känns som att det börjar på riktigt då. Får verkligen hålla mig ifrån att inte berätta för allt och alla! 

Jag är en sådan som älskar att planera och fixa inför grejer, så nu börjar jag redan fundera på vad som ska köpas till pyret. Har ju det mesta sedan förra barnet men tänker köpa en riktigt bra bärsjal eller sele eftersom vi bar mycket sist. Då fick vi låna en gammal sele av vänner, det var ju billigt och snällt men nu ska jag ha en som är bra! Någon som har tips?

Vart helt galet i inlägget ovanför..

Ergo baby selen är verkligen att rekommendera :) mycket bekväm att bära i då du bär mer med höfterna och barnet inte "hänger" i axlarna. Bär fortfarande min 1 åring i selen utan problem :)

Visst var det du som också bodde i falkenberg? // Anna
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-05-27 08:35:06 följande:

Ergobaby verkar bra, jag vill kunna bära framåt, bakåt och på ryggen och det kan den ju. Får kolla på den!

Japp, jag bor i Falkenberg! Du med? 

Jamen visst gör jag det! Så roligt... jag är ganska nyinflyttad så känner ingen!
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-05-27 09:53:59 följande:

Så kul, då måste vi ta en bebisfika när småttingarna har kommit :)  Vad har du för bf och vart bor du? Jag bor i Skrea och har bf 8/1.

Om jag kommer i håg rätt angående sista mensen så bf dan efter dig.. alltså 9/1 bor i långås. Har du skrivit in dig än på mvc?
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-05-27 10:10:18 följande:

Jag ska på hälsosamtal på måndag, kommer väl vara i v.9 då. Då då? Bodde du här när du fick ditt första barn också eller har ni flyttat sedan dess? Jag har bett att få Margareta eftersom jag tyckte hon var så bra sist :) nä, flyttade hit nu i februari. Tror jag pratade med Margareta i går, hon lät jätte trevlig. Ska på hälsosamtal i dag. Var nån som avbokat så jag fick tid på en gång. Skönt att höra att du tyckte det var bra sist. Min första barnmorska var inte så mycket att hänga i julgranen. Haha.

• annahs1985
    Hame skrev 2015-05-28 10:16:22 följande:

Hur gick det på hälsosamtalet annahs? 

Jag har svårt att komma igång på mornarna :( Mår småilla och känner mig yr, men har en tvååring som skall upp och göras i ordning för dagis så det är inte mycket annat att göra än att bita ihop. 

Det gick fint! Var inte så mycket man inte redan visste :) blir inskrivning 29 juni. Men ska på tidigt ultraljud nu på måndag. Ska bli spännande att se så det är en liten rackare där. Har inte vågat glädjas för mycket än på grund av tidigare missfall och brist på grav tecken. Enda jag kan känna är väll att jag mår aningens illa på morgonen. Å andra sidan hade jag inga direkta graviditets tecken med förra heller. Mådde som en prinsessa hela graviditeten. (Peppar peppar)

Har du funderat något på att göra kub eller så? Gjorde du det med din förra? Har ju nyligen flyttat från Stockholm, där ingick det om man ville oavsett ålder. Blev så förvånad att det inte överhuvudtaget görs i hela Halland.
  • annahs1985
    MarieTherese86 skrev 2015-05-29 15:05:23 följande:

Hej hörru :) jag är nu i v6 och är jätteorolig. Jobbar som uska på sjukhus och idag har det varit extremt tungt jobb. Har efter alla tunga förflyttningar ont i magen,är det någon fara för lillmini med så tungt arbete?eller är det kanske bara ligamenten som jobbar hårt?usch vettni för att vara orolig

Hej du! Grattis!! Självklart är det ju inte bra om det gör ont i magen. Men det är inte farligt för lillmini som ligger trygg i magen, Så länge man lyfter rätt och inte föööör tungt. Jag jobbade heltid som servitris på en välbesökt restaurang tills 3 veckor innan bf sist, hade en kort period som det gjorde ont i beckenet men det gick över. Jag tror att så länge man inte har allvarliga problem är det bra för kroppen att hålla igång.
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-01 07:45:59 följande:

Vart gör du ultraljudet, på mvc? Vill kanske också göra det, hade varit skönt att få se att där faktiskt finns en bebis men känner mig lite krånglig om jag ber om det.. 

Vi gjorde inte kub förra gången. Funderar fortfarande på om jag ska göra det nu eller inte.. Ska du? Hur är det nu, man måste åka till Göteborg och det kostar typ 1000 Ska höra lite om det idag på hälsosamtalet :) 

Ja jag gör det på MVC. Om du inte har tänkt att göra kub kan det ju vara skönt att göra ett innan det vanliga ultraljudet :) dom verkade inte alls tycka det var konstigt att jag ville, inga motfrågor eller diskussion. Fick tid på en gång. Ja kub:et kostar nog till och med nästan 2000 men jag kommer göra det igen. Hoppas allt går fint på hälsosamtalet i dag! Ha en fin dag ?
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-01 07:52:35 följande:

God morgon allihopa! 8+4 idag, trött men mår jättebra i övrigt :)

Lite synd att aktiviteten avtagit men samtidigt gör det ju att det blir lättare att lära känna varandra.

Alla ni som gör VUL, görs det pga av oro eller tidigare komplikationer? Jag gjorde inte det förra gången, minns inte att det överhuvudtaget nämndes.

Jag gör det tidiga ultraljudet på grund av tidigare komplikationer och för att få graviditets längden inför kommande kub. Då jag själv är lite osäker på senaste mensen. Inget jag gjorde förra gången Då jag visste axakt nät jag blev gravid och hade inga problem.
  • annahs1985
    Hame skrev 2015-06-02 08:01:50 följande:

Allt gick bra med hälsosamtalet! Så glad att jag fick Maggi igen :) Jag är spruträdd men hon är liksom inkörd på hur jag vill göra så det funkar bra med henne nu. Hon kommer ha semester när jag ska på inskrivning så hon tog proverna nu istället, så slipper "vikarien" sticka mig. Hon räknade det till bf 4/1, hoppas hoppas verkligen bebisen föds i januari och inte december :)

Lutar åt att göra kub nu. Gissar att Göteborg är närmst, vart ska du åka? Hur funkar det med blodprovet, ska du åka dit två gånger? Eller kan man ta blodprovet på vårdcentralen och be dem skicka det dit?

Men gud så schysst att hon gör så att hon tar proverna då! Sist skulle jag göra kub i Malmö dom skickade en remiss och rör så kunde man gå innan till antingen barnmorskan eller vårdcentralen så skickade dom dit blodprovet. Då har ju dom provet när du väl gör kub och får på så sätt resultatet på en gång. 1Nu hann jag ju precis få mf innan så det blev inget av det. Jag håller på att kolla ställen, har inte bestämt mig vart det blir än.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)