Inlägg från: Mariii |Visa alla inlägg
  • Mariii

BF Januari 2016 :)

Hej!

Får man vara med här? Har Bim idag men plussade i tisdags. Tror bf blir 10 januari.
    Detta är mitt andra barn, har en son som är 7 månader, hehe! 
    Vi ville ha barn tätt, tänkte dock att vi skulle bli gravida när han var runt ett, kanske lite innan. Men nu blev det såhär, och vi är superglada!

• Mariii

Alltså, jag känner mig inte ett dugg gravid. Mådde lite illa veckan som var och är lite extra trött. Men annars inget. Inga ömma bröst alls. Dock så har mina bröstvårtor ändrat färg och storlek. Hoppas allt är bra!

Någon annan som känner typ noll?

• Mariii

Jag kan inte se när ni har skrivit nya saker?! Kommer inte upp ngt på händelser. Kanske råkat klicka på ngt. Ingen som vet hur jag kan fixa det? :)

• Mariii
    debbie85 skrev 2015-05-18 07:38:47 följande:
    Jag har samma fast för en annan tråd. Jag har kontaktat Familjeliv och dom skulle försöka hjälpa dig. Men det lät som att dom inte hade hört talas om det här problemet förut. Tycker därför att det är viktigt att du rapporterar till dom så att dom får veta.
    Nu gick det !! :) Tack
  • Mariii

Idag var jag hos BM för inskrivning. Fick även ett vul av en läkare och man såg ett litet tickande hjärta. Han trodde jag var i 8+1 istället för 7+4 som jag trodde. Så nu ska bf vara ca 5 jan ist för 10. Men får se längre fram, kan ju fortfarande ändras! Är så väldigt glad :)

• Mariii
    axelssonn skrev 2015-06-01 07:52:38 följande:

Är i v. 6 5+1 och har bf 30 Jan.

Det är vårat första barn och vi har försökt i två år, sen i januari har vi fått hjälp med äl tabletter och ul. Tredje gången gillt så lyckades vi.

Nu är jag nästan skräckslagen istället.

Ska ringa mvc idag och boka inskrivning men jag vet inte om jag vågar. Det känns som att om jagar det så blir det för verkligt och då kommer något att hända..

När ringde ni? :)

Grattis till er!! 

Jag tycker du ska ringa mvc rätt snart. Berätta att ni har kämpat länge och fått lite hjälp på traven. Kanske fråga om ett vul, så ni får se ert lilla pyre :)
  • Mariii

Nu på morgonen när jag vaknade, innan jag gått upp och kissat så kunde man både se och känna en kula på magen!! Är så glad för det, den lilla växer :) Är i vecka 12. Med första barnet kommer jag inte ihåg när jag började få en liten kula, men inte såhär tidigt. Så det är väl som man säger att magen kommer tidigare med andra. Någon annan som har en pytte kula?

Glad midsommar!!

• Mariii

Imorgon har jag kub. Hoppas att det går bra. Idag hörde jag faktiskt bebisens hjärtslag och rörelser med en doppler från clearblue. Blev så överraskad och glad. Trodde inte det skulle gå att höra än men det var hur tydligt som helst. ???? Är i vecka 13 (12+5)

• Mariii
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 10:24:46 följande:
    Jag har KUB i eftermiddag, lite nervös! Är också 12+5 idag, hoppas det blir bra resultat för oss båda! Har aldrig använt doppler men låter häftigt att man kan höra bebisen på egen hand. Lycka till imorgon!
    Lycka till, så spännande! Jag köpte en doppler när jag var gravid med min son. Tyckte det var toppen att ha en sån när oron slog till, speciellt när bebisen rört sig lite mindre än vanligt.
  • Mariii
    WiMe06 skrev 2015-06-29 12:57:39 följande:

Ni som har doppler hemma, blir man inte mer orolig om man har svårt att hitta hjärtljuden, jag har aldrig ens haft en tanke på att ha doppler hemma, jag skulle nog personligen bli mer orolig och risken vore nog att man använder den för mkt.

Lycka till ni som ska göra både kub och inskrivning idag och inom kort.

I min kommun blir alla erbjudna kub men fvp/mkp blir man erbjuden först om man får siffror som ligger under 1/200. Vet dock inte om man kan boka det privat men inget jag hört om att man kan.

I början nu är det ju jättedumt att använda sig av doppler, eftersom bebisen är så liten och hjärtljuden svåra att hitta, men ju större den blir ju lättare är det. Efter v 20 är det oftast ganska enkelt att hitta hjärtat!

Alla är vi olika och jag själv blir lugnare av att veta att jag kan lyssna på hjärtat när jag vill!
  • Mariii

Idag har jag gjort kub test. Gick superbra och fick bästa möjliga odds på 1:20000.
    Lille bebisen låg och sög på tummen hela tiden.

Känns så overkligt att vi ska få ett barn till. Är så glad och lycklig :)

• Mariii
    Seven Costanza skrev 2015-07-03 12:38:51 följande:
    Förresten, har du då ett litet barn redan med tanke på att du var gravid även förra sommaren? Hur gammalt i så fall? Vi funderar på att försöka få barn tätt och i så fall ha 1-1,5 år emellan, och vill gärna höra hur andra resonerat. Beror självklart på hur allt går med första barnet den första tiden, men jag har i alla fall haft en väldigt lätt graviditet hittills så jag hoppas att det fortsätter så, och likadant med andra smile1.gif .
    Här blir det också barn tätt. Har en son på 9 månader. Planen var att bli gravid när han var runt ett. Men livet ville annat, och det är vi så glada för! Min lilla prins är världens mest underbara kille och jag tror stenhårt på att han kommer bli världens bästa lilla storebror!
  • Mariii
    Kixpix skrev 2015-07-09 14:56:47 följande:

Imorgon ska jag och sambon på inskrivning. Lite nervöst är det. Vad gör man där?
    Jag skulle egentligen gjort en glukosbelastning imorgon men det vägra jag. Min pappa har diabetes. Så jag får göra en så kallad frukostbelastning istället. Jag ska trycka i mig en massa frukost :) sen ska det tas en massa prover. Det är det enda jag vet jag ska göra. Haha.

Åh vad är frukostbelastning? Usch jag måste också göra glukosbelastning då min son var stor när han föddes, samt att jag hade högt Sfmått hela graviditeten. Gjorde belastning med honom med men det visade sig vara bra allting. Men den däu r belastningen var så jobbig tyckte jag. Mådde superdåligt och var så hungrig. Man fick ju inte äta innan. Kan alla få frukostbelastning? Ursäkta om det blev väldigt rörigt :)
  • Mariii
    Kixpix skrev 2015-07-09 19:40:07 följande:
    Jag vägra eftersom jag mått så illa så jag sa att jag ALDRIG kommer göra det i v12. Men jag kommer få göra glukosbelastningen i v28 då jag antagligen mår bättre.
    Frukostbelastning; jag ska äta stekt bacon, stekt/kokt ägg eller äggröra, en tallrik gröt, ett glas mjölk/oboy, ett glas juice och smörgåsar med pålägg. Ska försöka trycka i mig så mycket som möjligt så de kan kolla mitt blodsocker efter två timmar. Det enda som är intressant är ju om det är högt.
    Fasar redan inför att göra det i v28. Vidrigt när man varken får dricka eller äta förrän efter 22 på kvällen innan!!! :(
    Okej. Då ska jag se om jag med kan få göra något sådant. Tyckte den förra gången var så vidrig. Jag ska också göra runt vecka 30.

Det ska nog gå bra :)
  • Mariii

Hej hej!
    Jag har fått en konstig åkomma, att mitt ena ben somnar när jag ligger ner, men bara halva benet... Så konstigt. I min förra grav fick jag karpaltunnelsyndrom typ v 17 som jag fick operera. Blev bra sen, men är det ngn som vet om man kan få det o benet?

• Mariii
    Kixpix skrev 2015-07-11 22:39:59 följande:
    Du har inte ont någonstans? Enda symtomet är att halva benet somnar?
    Nej, ingen smärta. Bara att det somnar. Upp till rumpan och ner till tårna. Men bara "yttersidan" om du förstår. Sambon blev nojig och babbla om propp i benet... Men det tror jag inte. :)
  • Mariii
    MeEmmA skrev 2015-09-15 14:48:37 följande:

Vad min mage växer nu :) märker att det är mer verkligt för dom större barnen nu att det verkligen är ett till syskon där.

Var det någon som gjorde en bildtråd för alla växande magar? phpEasSJB07313.jpg

Fin mage! Här är min :) ursäkta röran i rummet ;)

Undrar också om det finns ngn bildtråd?
  • Mariii

Halloj! Skrev lite här i tråden i början men har inte hunnit med riktigt. Såhär är det, är i vecka 39+4, och vaknade imorse till lite värkar + teckenblödning. Nu har jag inga värkar alls, lite mol ibland bara. Är det någon som haft lika? När drog det igång på riktigt efter blödning? Barnvakt finns 5 timmar bort så har lite småpanik här ????

Svar på tråden BF Januari 2016 :)