Inlägg från: Sansastark |Visa alla inlägg
  • Sansastark

BF Januari 2016 :)

Hej är det försent att hänga på här? Väntar barn nummer fyra, jätteoplanerat och var först tveksamt hur vi skulle göra. Men nu har vi bestämt oss och jag är så glad! Bf 28 januari :)

• Sansastark
    debbie85 skrev 2015-06-01 21:47:45 följande:

Gällande vitaminer tjejer: GLÖM EJ D-VITAMIN! Jätteviktigt vitamin som det finns alldeles för lite av i mat och vanliga gravid-multivitamineraltabletter. Daglig rekommenderad dos för gravida enligt modern forskning är 100 mikrogram / 4000 IE. Läs mer om d-vitamin här: www.kostdoktorn.se/d-vitamin

D-vitaminbrist under graviditet kopplas till autism, diabetes, för tidig födsel och infektioner hos mamman.

Jag äter nåt som heter d pearls, funkar de som gravid?
  • Sansastark
    Phlippan87 skrev 2015-06-03 14:02:59 följande:

sambon Jag har jättesvårt att föreställa mig en abort, det var solklart val innan jag testade men för varje dag blir det svårare och svårare, det är ju min lilla bebis.

men vi har redan 3 och hade inga som helt planer på en till, hur sa det funka logistiskt osv men det enda "problemet" jag ser nu är bilen som ändå ska bytas

Vi gick i samma tankar! Väntar också helt oplanerat nummer fyra på väldigt kort tid.
  • Sansastark
    Phlippan87 skrev 2015-06-03 21:05:19 följande:

Jag hoppas kunna övertala sambon, visst måste vi försöka enas men abort just nu är jäkligt mycket mot min vilja isf... Ena sekunden är jag livrädd för att ha 4 barn, nästa är det som att 3 eller 4 inte gör någon skillnad

Hoppas du kan övertala honom, tyckte också att det kändes jobbigt med en abort.. :/ Jag känner precis likadant, senast imorse så tänkte jag herregud, huuur ska vi orka en till liten?! Och sen som du säger, hur stor skillnad kan det vara haha :)
  • Sansastark

Blä, är nervös. 6+0 idag och har ordentlig "mensvärk" / växtvärk känns även bak i ryggen.. Nojjar självklart över det..

• Sansastark
    Krocki1 skrev 2015-06-27 08:45:45 följande:

Kub igår och det fick jättebra. Min lilla Alien ligger långt inne och jag hade precis kissat innan jag gick in. Det skulle jag inte ha gjort. Jag fick gå ut och dricka 6 glas vatten och Efter tjugo minuter testade vi igen och det gick mkt bättre att se bebisen då :)

Vilken fin bild! Och grattis! :)

Jag ska ringa och boka kub på måndag, hoppas verkligen att det finns några tider. :)
  • Sansastark
    Dajmtårta skrev 2015-06-27 10:11:33 följande:

Hej! Hoppar gärna med i denna tråd. Har följt den sedan starten men ej skrivit ännu. Är 38 år, bor i Sthlm och väntar min tredje pojke :) BF 1 jan. Är ni med i FB-gruppen också?

Spännande! Jag har tre pojkar :) Blev nyfiken, hur vet du redan att du väntar en pojke?

Är inte med i fbgruppen, hade som kixpix några bekanta med i gruppen och jag ville inte gå ut med graviditeten så tidigt. Kommer nog gå ut med det först efter Rul.
  • Sansastark

Shit vad häftigt! De tog alltså ett blodprov från dig, inte från moderkakan? Trodde jag visste allt om alla tester men det här var nytt för mig. :) Så häftigt!

Grattis till dig med! :)

• Sansastark
    MeEmmA skrev 2015-07-26 10:45:47 följande:

Var inne och tittade på barnvagnar en snabbis igår för att börja planera lite. Enligt försäljaren kan det ibland vara upp till fyra månaders leveranstid.
    Var helt inställd på vilken vagn vi ska ha, men när jag såg den ihopfälld blev jag enormt besviken. Verkar som att bugaboo donkey är den enda vagnen som är nått att ha för syskon just, men den kostar och jag är inte egentligen sån person som tycker att det är värt att lägga så mycket pengar på en vagn... Men det känns som att vi får bita i det sura äpplet om man ska ha en vagn som fungerar.

Jag har beställt donkey från Holland och där är priset några tusenlappar billigare men det kanske du redan visste :)
  • Sansastark

Vill någon lägga till mig i facebookgruppen? Verkade inte gå att skicka meddelande här. Vill nån pröva att lägga till mig? :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)