Inlägg från: Videkatten |Visa alla inlägg
  • Videkatten

BF Januari 2016 :)

Oj oj, nästan 3000 svar. Det orkar jag inte läsa ikapp men jag slänger mig handlöst in i tråden ändå. Vi ska ha vår sladdis den 12:e januari. Bor i Söderhamns kommun. Min dotter är utflugen, min mans två tidigare bor hos sin mor och vi har en gemensam grabb på 9 år. Vi har en grandis och tre katter. Den här graviditeten var helt oplanerad men jag tar det som det kommer. Det är en mening med allt =)

• Videkatten

Vagn kommer jag att hitta en på tigg och skänk på Facebook eller köpa vad som helst för nån hundring. Känns inte så viktigt som det gjorde med första barnet. Bilstol däremot ska vi ha en ny! Mammakläder har jag fått tag på en del. Satte ut på Facebook om några vänner hade nåt kvar sedan de varit gravida, så jag fick en hel kasse igår och jag har köpt ett par dösköna jeans på Tradera för 57:- inkl. frakt. Sedan köpte jag på Blocket ett mammakläderpaket för 200:- 11 plagg så nu klarar jag mig ett tag =)

Det är först nu jag börjar fatta och uppskatta att jag ska få en bebis till <3

• Videkatten

Jag kände mig överdrivet gravid redan tidigt i graviditeten och tänkte att jag kommer att bli stor som ett hus. När jag surfade runt lite läste jag att om man fött barn tidigare har magen lättare att expandera så då kan det synas tidigare.

• Videkatten

Vi hoppas på en flicka så har vi 30 flyttkartonger kläder, 0-10 år efter min dotter. Mormor har sparat ALLT. Annars får vi hoppas det blir inne med rosa, volanger och rosetter för killar också ;)

• Videkatten
    Jag som är lite skeptisk mot metoderna inom vården.... Saxat från Strålsäkerhetsmyndighetens hemsida:

Undvik onödig exponering av fostret!

Även om metoden allmänt betraktas som riskfri kan ultraljud vid felaktig användning orsaka skadlig uppvärmning av fostret. Dessutom har epidemiologiska studier visat att det finns risk för neurologisk påverkan på foster som exponeras för ultraljud.

Här kan ni läsa mer:

www.stralsakerhetsmyndigheten.se/start/vard/ultraljud/

• Videkatten

Jag är lite insnöad på att namnet ska börja på N då mina tidigare heter Nicolle och Nevyn. Sedan vill jag ha ett lite ovanligt namn. 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)