Inlägg från: manam |Visa alla inlägg
  • manam

BF Januari 2016 :)

Hej alla!

Såhär i halvlek hoppar jag in här - hoppas det är okej?!

Väntar barn nummer två på självaste nyårsafton, men känns som om jag hör hemma i januarigruppen pga vår egna BF-beräkning och eftersom jag tror och hoppas på att gå över tiden några dagar.

Är idag i vecka 20+0 och förra veckan fick vi se en fin liten bebis på ultraljud. Könet vet vi inte ännu. Känns lite som en till pojk, men vet inte riktigt vad jag grundar det på - kanske för att jag inte har något att jämföra med.

Mår fint i min graviditet precis som sist. Bättre än någonsin nästan. Och hoppas såklart på att inte jinxa det nu, utan att det får fortsätta på detta vis.

Ser fram emot att hänga här och få veta mer om er.
    Grattis alla till era graviditeter och lycka till!

• manam
    Hame skrev 2015-08-14 08:02:40 följande:
    Välkommen! Då är vi två med bf i december nu Tungan ute Mitt var första satt till 8/1, sedan 4/1, 3/1 och nu 29/12 haha, men jag håller tummarna för januari. Det blir ett spännande nyår för oss!

Haha, ja minst sagt!

Vårt stora problem just nu är vem som ska vara stand-by som barnvakt till vår son på nyårsnatten . Inte såååå stor chans att det händer just då...men ändå...

• manam
    Hame skrev 2015-08-14 09:53:08 följande:
    Ooooh, det hade jag förträngt! Tror iofs att mamma och pappa tar det men de brukar åka iväg. Hoppas det är ok för dem att stanna hemma i år... 
    Det är det säkert!

Vi har våra föräldrar nästan 40 mil bort, men mina är nyblivna pensionärer så de får väl komma och fira nyår med oss helt enkelt
  • manam

Ni som oroar er för rörelsemönster och så. Jag är ju i vecka 20+0 nu och här är det fortfarande mest som fladder och "petningar" liksom och vääääldigt oregelbundet. Har iofs moderkakan i framvägg men har bestämt mig för att inte oroa mig för detta riktigt än. Det är fortfarande tidigt. Men kommer säkert nojja ihjäl mig över fosterrörelser senare i graviditeten - precis som förra gången.

• manam
    WiMe06 skrev 2015-08-14 08:34:28 följande:
    Välkommen! Har bf den 17/1 som det ser ut nu, har inte gjort ngt rul ännu så det kan ju bli flyttat. Även om vi har bf i mitten av januari blir jag inte förvånad om det blir en decemberbebis då båda våra söner föddes för tidigt

Tack !

Och jag räknar kallt med att gå över eftersom jag gjorde det sist. Lite tvärt om mot dig då. Hur mycket för tidigt föddes era pojkar?

• manam
    MeEmmA skrev 2015-08-14 13:18:42 följande:
    Det var en pojk sist, denna gången har jag varit helt inställd på tjej men om jag ska gå efter nubb teorin och det är nubben man ser på den otydliga bilden jag har så är det pojk. La ut bilden på ingender och många säger att den är otydlig så dom svarar 50/50 att det är en pojk. Men som sagt, min starka känsla på tjej skulle göra mig väldigt förvånad om det inte var det. Får se på måndag om hon kan berätta eller inte :)

Spännande! Ska ni kolla kön på RUL eller har ni redan gjort RUL? Kan du inte lägga upp KUB-bilden här? 

Vi sparar könet som en överraskning men det är ju ändå såååå kul att spekulera. Lade också upp på ingender. De verkar tycka tjej, men har inte fått så många svar.

Här är min nub-bild.

• manam
    MeEmmA skrev 2015-08-14 13:42:11 följande:
    Din bild är ju bra, tycker också att det ser ut som en tjej :) men sen vet jag inte hur trovärdig den här teorin är, tror inte att det finns nån vetenskaplig grund bakom.

Om hon berättar så är jag för nyfiken för att inte ta reda på det :) sen spelar det absolut ingen roll vad det blir för kön egentligen.

Precis, det är ju bara spekulationer egentligen...men...kul att spekulera .

Vår BM på RUL avslutade med att säga; "Hur känner ni, vill ni veta kön? Jag har inte sett något så då får vi ta en närmare titt". Men vi hade bestämt sedan innan att vi inte ville veta...även om det blev en stunds velande där och då .

Lite svårare att se nubben på din bild. Eller svårt att se vad som är nubb och lårben. När har ni RUL?

För oss spelar det heller ingen roll vad det blir. Inte alls. Men nyfiken är man ju ändå .

• manam
    Znö skrev 2015-08-16 17:06:16 följande:

Och tack för omtanke och kramar ni som svarar mig <3. Jag ska vara stark igenom detta. Jag måste. Jag bryter ihop och biter ihop. Tiden går oändligt sakta.

Jag är ju ny här men har nu läst igenom vad du skrivit. Usch vilken mardröm ni lever i just nu. Jag hållar alla tummar för att allt visar sig vara mycket bättre än ni befarar. Stor kram!
  • manam
    Znö skrev 2015-08-17 11:25:25 följande:

Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!

Helt ofattbart. Lider så med er <3.
  • manam

Oh, vad bra att ni påminde mig om gravidförsäkring! Måste ju teckna! Känns som om jag ligger steget efter med allt i denna graviditeten. Typ tvärt emot sist .

En annan grej! Vagn! Ni som har eller väntar syskon...vilka är era bästa vagntips? Vår son kommer vara 2 år och 3 månader när bebis dyker upp så någon form av syskonvagn är ett måste. Och plötsligt känns marknaden sååå begränsad. 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)