Inlägg från: Krocki1 |Visa alla inlägg
  • Krocki1

BF Januari 2016 :)

Hej, får jag oxå hoppa in här? Jag är gravid  v. 10+0, är 30 år och bor i en förort till Sthlm. 

om tre veckor ska jag göra kub. Har redan sett den lilla krabaten på ett vul =) 
    Har tre missfall i bagaget (v.20, v.8 v.7) så jag får lite extra koller denna gång för att lugna mig. Jag är lugn i typ en vecka och sedan hade jag gärna kikat igen Drömmer Men nu får jag ge mig till tåls. 

Mina symtom kommer och går, ena dagen har jag massa molvärk och ömma bröst och lite illamåendet, sen kan det vara bort i några dagar. Tänk om alla gravidsymtom kunde ha ett tydligt mönster så vi alla slapp oroa oss. Glad

• Krocki1

Idag ska jag träffa läkaren på mvc för att göra en plan av min graviditet. Vet inte riktigt vad jag har att vänta mig. Kanske man får låna hem en Ul-maskin Tungan ute Hade vart asskönt. Nää men, i min ort har de inte ens någon ultraljudsmaskin Rynkar på näsan 

En fråga till er andra, hur har era bröst blivit? Mina blev stora och spända till en början. Nu tycker jag att det fortfarande är större men inte lika spända som de var till en början. Jag antar att det också kommer och går Drömmer

• Krocki1
    hsh skrev 2015-06-09 09:02:01 följande:
    Boka privat på någon närliggande klinik, kör sedan på doppler från v.14

Mina är enorma... och ömma. Men är lite beroende på dagsform. Ibland så känns det som att dom ska spricka ibland så känns det halvmycket bara.
    Jag har redan gjort två stycken vul, men efter en vecka blir jag nojjig igen, speciellt när symptomen kommer och går. Har haft tre missfall tidigare så litar inte riktigt på min kropp. Tre veckor kvar till kub så det ska väl gå bra att vänta, hoppas jag. 

Vad är en doppler? måste googla Glad
  • Krocki1
    hsh skrev 2015-06-09 13:41:20 följande:

Vi har precis fått se vår fina lilla räka, hjärtat slog så fint!! Beräknad 7+6 , beräknad förlossningsdag 18e januari.

Vad roligt Grattis Glad
  • Krocki1
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-09 09:24:52 följande:
    Jag med, jag pinar mig igenom jobbdagarna, äter frukt hela tiden och har jätteont i huvudet, igår somnade jag en stund också. Jättejobbigt :( Funderar på att köra på Postafen (åksjukepiller, funkade sist) men de blir jag sjukligt trött av, så då kan jag förmodligen inte köra bil till och från jobbet... :/
    Jag kan tipsa om Sea Band, åkesjukearmband. Jag köpte för tre dagar sedan och har knappt kännt av illamåendet. De kostar 159kr på apoteket, lätt värt det och inga mediciner som behöver åka igenom kroppen Glad
  • Krocki1
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 09:29:34 följande:
    Lycka till!

Är det fler än jag som INTE gör VUL? :)
    Har inte gjort de med de andra två och kommer inte göra denna gång heller. Är det något ni blir erbjudna eller ber ni om de? :)
    Jag har oxå gjort två vul. Jag har inte behövt be om det men det är pga av att jag är gravid för femte gången och har inga barn. 

Försöker tänka positivt denna gång men litar inte fullt ut på min kropp. Så det lugnar mina nerver lite att få se lilla lilla bebis Glad
  • Krocki1

beklagar till alla som fått mf, hoppas ni snart har ett pluss på Stickan igen.

Idag fick jag se mitt lilla mirakel igen, nu börjar man se en liten mini bebis.

V. 10 + 3 idag

• Krocki1

Gynekologen sa ingenting om hur stor den var men läste oxå på bilden  ca 6 cm. Men han sa att den är normal för veckan iaf Drömmer

I min gravid app står det att fostret mäter ca 4,5-6 cm i vecka 10+0 - 10+6 Glad 

• Krocki1

Jag har redan berättat för mina närmsta kollegor och även  min närmsta chef. Hon vet vilken resa jag har gått igenom med mina andra graviditeter och pga att jag har en del läkarbesök som jag måste ta ledigt för kände jag att det var lika bra att berätta. 

Jag köpte mina första mammabyxor i helgen, ett par för hm som hade riktigt bra strech. Super skönt att slippa gå med gylfen öppen som jag har gjort med mina normala byxor. 

Är det någon mer än mig som har svullnat upp rejält? Jag känner mig jättestor och var normal viktig från början. Har inte vågat väga mig för i början åt jag typ för tre för det var så mitt illamående höll sig borta, nu mår jag inte lika illa och äter inte lika mkt heller.

• Krocki1
    WiMe06 skrev 2015-06-16 21:42:26 följande:

Har ngn annan här haft bruna flytningar/blod? Jag har haft lite bruna flytningar men idag kom det lite rikligare flytning nästan mer som brunt blod. Ska till bm imorgon men sen funderar jag på att ringa gynekologen jag var hos för att se om han kan hjälpa mig med ett till vul eller så.

Jag har haft som bruna och färgade flytningar fler ggr. Jag har tydligen en känslig livmodertapp som är lätt blödand. 

Det är tydligen vanligt med färgade flytningar men det känns ju inte så roligt att få. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)