Inlägg från: Cta |Visa alla inlägg
  • Cta

BF Januari 2016 :)

Defeateris skrev 2015-11-29 17:20:24 följande:
    Nej, det är lite olika.. För en del hjälper magnesium men inte här.. Och ja, det är riktigt jobbigt..men min sambo får massera benen de kvällar de är extra jobbigt och det hjälper en del..
    Jag drabbas mycket av kramp men min BM sa till mig att börja ta magnesium och min PT sa till mig att börja strecka ut vaderna och än så länge verkar det hjälpa. Plus massagen från maken och benen i högläge så fort jag kommer hem. 
  • Cta
    WiMe06 skrev 2015-12-01 12:03:59 följande:
    Du har så rätt, 47 dagar kvar om vi ska hålla oss till bf, herregud vart tog tiden vägen egentligen?

Mysigt att hämta vagnen och sätta ihop sängen. Vad blev det för vagn? Våran vagn har stått hemma sedan v 17 typ, helt sjukt. Sängen är monterad sedan förra veckan men den står i allrummet med alla grejer i. Så det är småpysslet kvar med att bädda, ställa i ordning skötplats och lite sådär men det får vänta lite till.
    Oj vad ni är flitiga, känner nu att jag borde sätta igång. Har 37 dagar kvar till BF och vi måste fortfarande:
    Tvätta
    Sätta ihop sängen
    Inhandla blöjor
    Inhandla andra nödvändigheter, såsom amningsgrejer
    Packa BB-väskan
    Fixa skötbord eller dylik

Men vi har en vagn sedan vecka 20, som står och väntar. Oj, nu blev jag lite stressad....
  • Cta
    WiMe06 skrev 2015-12-01 15:34:52 följande:
    Jag tror mest det är jag som vill ha allt färdigt då jag fött förtidigt båda gångerna innan och då var jag inte förberedd alls på ngn utav dem. Så denna ggn känner jag att jag vill hinna allt det där jag inte gjort innan, haha.

Vagnen hade vi dock inget val, dem sålde ut den och man var tvungen att ta hem den direkt.
    Men det känns som man har det mysigaste kvar när man får ställa sängen bredvid min och bädda lite fint, och göra i ordning skötplatsen med dem fina lådorna jag köpt. Vi ska bara ha en dyna i tvättstugan så ngt skötbord har vi inte behövt tänka på. Blöjor har jag fått rabattkuponger från libero som inte varade så länge så köpte ett paket stlk 1 och ett paket stlk 2 när jag var på maxi idag.

Jag tror du kommer hinna och gör du inte det så lovar jag att möjligheten finns att ordna allt det sista när bebis kommit också
    Åh tack, det kommer skärt att fixa sig, det är alltid svårt när man ska pendla studentlivet med extra arbetet samt fixa inför bebisen ankomst men det ska gå. Känner nu att det börjar bli lite lugnare....
  • Cta
    WiMe06 skrev 2015-12-02 13:22:55 följande:

På tal om min lilla mage, här är den i förra veckan, 32+0

Åh, vilken söt mage! Jag har också en liten mage, men min BM är inte orolig, livmodern växer och bebisen ligger bra där. Här är en bild på mig idag i  vecka 35 (34+5) och jag tycker att det växer på rejält varje vecka. Sedan får jag samma kommentarer som du får och folk är rätt skeptiska både att det är snart dags och att jag fortfarande jobbar (butik), som om jag borde vara hemma för att jag är gravid och de dömande blickarna ska vi inte tala om!

• Cta
    MeEmmA skrev 2015-12-02 20:39:23 följande:
    Vilka söta magar! Känner mig helt plötsligt enorm jämfört med er! Ska ta en bild också.
    Känner att bebis ligger väldigt mycket framåt, kan känna alla delar väldigt tydligt på framsidan hela tiden. Upplever ni att era bebisar ligger längre in och att det trycker på mer vid ryggen? I min första graviditet låg min pojk väldigt långt in och jag hade knappt någon mage då, men fy vad ont det gjorde i ryggen på slutet och vid förlossningen!
    Åh, men din mage är helt fantastisk! Älskar formen på den <3. Min bebis ligger på tvären, sen är jag rätt så bredd om höfterna så den har gått om plats. Fick höra redan när jag var 12 av skolsköterskan att jag hade perfekta föda barn höfter. Eftersom det är vårt första kan jag inte uttala mig om förlossningen men det är grymt bra höfter att bära barnet på. Tungan ute

Juste vår bebis ligger alltid med rumpan utåt och sparkar in mot tarmarna, vet inte om det har något att göra med magens storlek, men det är lustig hur mycket stryk mina tarmar tar samt min högersida av magen, långt ut.
  • Cta
    amalie79 skrev 2015-12-02 20:48:17 följande:
    Äh, strunt i vad andra säger, jag har mycket större mage och blev frågad senast idag varför jag inte går hemma när jag kan. Hyresgäster ( jobbar på bostadsbolag) frågar hela tiden och mina kolleger erbjuder sig plocka upp saker från golvet åt mig, vilket jag absolut inte behöver hjälp med.

Är i v 33+4 och fick höra redan i september varför jobbar du, du borde vara hemma och vänta på bebis.
    Du har också en fantastisk fin mage <3, det är den storleken jag trodde jag skulle ha på min mage, men kroppen tyckte annorlunda.

Vad skönt att höra att jag inte är ensam med dessa upplevelser. Folk tror antingen att man är gjord av glas eller så klappar de fritt på ens mage, haha. Det här med att ha normala konversationer med kunderna fungerar inte längre. Å andra sidan så utnyttjar jag situationen också när det kommer jobbiga kunder och jag klappar lite extra på magen och ser lite besvärad ut, som om de störde min bebis och då blir alla lite extra snälla. Ha, lite lurig får man vara ibland Oskyldig
  • Cta
    amalie79 skrev 2015-12-03 07:16:07 följande:
    Åh tack:) nej sant. Alla ska fråga: när, varför jobbar du, vad är det, pojke, flicka? :) och så de där som tror att man ska sluta jobba helt sen. De är lite gammaldags många av mina hyresgäster, och från andra kulturer.
    Ja, mina kunder är främst pensionärer eller sent medelålder, så där har vi ett mönster :D 
  • Cta
    MeEmmA skrev 2015-12-02 23:00:39 följande:
    Tack :)
    Haha, perfekta föda barn höfter, den var rolig! Men ligger din bebis fortfarande på tvären? Min bebis sparkar mest utåt, vilket jag är tacksam för, sparkar på tarmar låter inget skönt.
    Jag har inga breda höfter, men har fått höra av bm vid förlossning "att jag är skapt för att föda barn". Det kanske är som du säger att bredare höfter bär barnet bra, men å andra sidan om man har foglossning eller något sånt så spelar det nog ingen roll och ang förlossningen så vet jag att det inte har någon betydelse. Min mamma har breda höfter, men ett för trångt bäcken så hon har fått göra snitt varje gång.
    Min bebis flyttar sig rätt så mycket, något som många tycker är ovanligt så sent i graviditeten (v.36 imorgon), så 70% av tiden ligger den på tvären och sparkar på höger sidan och den andra tiden ligger den mer upprätt och sparkar in mot tarmarna. Väldigt sällan att den träffar mina revben, har hänt 1 gång i vecka 30.

Är så tacksam att jag inte drabbats av några graviditetssymptom som foglossning eller dylik, där hade inget räddat mig. Nu när du berättar om din mamma blir jag extra spänd inför förlossning, undrar om mitt bäcken är trångt eller ej. (spänd på det positiva sättet)
  • Cta
    Seven Costanza skrev 2015-12-03 22:58:47 följande:
    Jag går också in i v 36 imorgon. Var på klinikbesök idag och min bebis har lagt sig med huvudet nedåt, vi tittade på honom snabbt med ultraljud. Men jag tror kanske inte att han är fixerad för han rumlar ändå runt rätt mycket, eller så ligger han stilla med huvudet nu men spretar ut med armar och ben så att det är det jag känner. Vet inte, men jag är nöjd att jag känner honom tydligt i alla fall så jag inte behöver fundera på det.
    Åh vad mysigt att ni fick se er bebis, jag tycker att det är lite synd att vi inte får fler ultraljud ( sista var i vecka 20) och nu är så nyfiken på lillen som ligger i magen! Och nyfiken på kön, bm kunde inte vara säker men hon gav oss en procentsats på 80% flicka, men ska man lita på procentsatsen eller vara öppen för att de kan absolut vara en pojke också....Drömmer
  • Cta
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 17:44:21 följande:
    Ja, jag såg dock inte så mycket för hon hade armen i vägen, men det gör inget. Jag tyckte mest det var skönt att hon inte hittade något konstigt som att navelsträngen låg kring halsen eller liknande. Vi gjorde ju ett ul här i v 26 också och då fick vi till och med bild på den lilla snoppen så vi är säkra . Men jag förstår att det kan kännas konstigt att vara sådär halvsäker. Har ni köpt några typiska flicksaker/flickkläder ändå eller har ni undvikit det?
    Åh men mys! Älskar ultraljudsbilderna!

Vi har faktisk köpt lite flickkläder men vi kör mest unisex tills vi vet, så vi hoppas verkligen på att det blir en flicka. Sedan är jag och min man bara överens om flicknamn så om det är en pojke så vet vi inte allas vad vi ska välja för namn. Jag gillar namnet Thor, min man hatar den :( 
  • Cta
    Seven Costanza skrev 2015-12-05 00:33:57 följande:
    Ja det är kul med bilderna men ansiktet ser ju superkonstigt ut... Helt gropigt och näsan ser enorm ut haha, hoppas han har liiite mer förfinade drag i verkligheten .

Så roligt med flickkläder! Jag är glad över vår son men just kläderna är ju inte så himla gulliga för pojkar. Hittade lite som var bebisgulligt i andra pastellfärger än rosa men annars har det mest blivit kläder som är färgglada och "roliga" dvs tecknade djurtryck och sådant. När han blir större (alltså typ 1,5 och äldre) tänkte jag att det är gulligt att växla och ibland ha "gubbkläder" så han matchar sin pappa, så skjorta, fluga och sådant, och ibland lite tuffare kläder, en liten skinnjacka kanske. Tills han är gammal nog att ha egna önskemål .
    Så tänker jag också, om det blir en pojke så blir det först mysplagg, sedan gubbkläder och lite hipster, tills han själv får bestämma. Till flicka blir det mycket A-linje klänningar och söta rosetter i håret :D 

Idag fick vi reda på att bebisen är fixerad och det är 31 dagar kvar! Har svårt att förstå att tiden går så fort :D 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)