BF Januari 2016 :)
Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?
Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?
[quote=75846336][quote-nick]himw skrev 2015-10-07 12:36:38 följande:[/quote-nick]
Till er som har koll på regler runt föräldrarledighet:
Om jag tar ut 4 dagar FL, ex måndag, tisdag, torsdag och fredag får min man ta ut FL på onsdagen om jag inte jobbar utan bara är hemma utan
Hej, ja han kan ta ut FL den dag du inte tar ut. Spelar ingen roll om du jobbar eller är hemmavid
Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.
Tycker också min lille är lugnare därinne. Känner dock av nåt regelbundet. Hur ofta känner ni era små? Hur långa "sovperioder" har de? Å hur är rörelserna nu såhär i slutet? Att man alltid ska bli så orolig/nojig????
Jag har inte skrivit så mycket i tråden men läser och följer med spänning! Jag har BF 1/1, så kanske är den som är närmast? Är i v.38 nu och mår tack och lov fortfarande bra. Är föräldraledig sedan början av december, vilket är mysigt. Har en nybliven 2-åring hemma, så det känns bra att få lite tid i lugn och ro med henne innan lillebror kommer. Allt är klart här hemma (dubbelvagn införskaffad, sängen står klar bredvid min, BB-väskan packad...) så nu väntar vi bara. Pirrigt!
Håller med om att det är konstigt att ingen har fått sin bebis än, nu är det ju inte ens särkilt tidigt om de börjar ploppa ut!
Har planerat snitt imorgon och är såå nervös, förväntansfull och rädd. Allt på samma gång! Någon som har erfarenheter av det och kan komma med nåt positivt?
Anny123: lycka till i morgon!
Åh så roligt!!! Lycka till :))
Det kommer gå jättebra! Har gjort snitt med mitt första barn och det var en lugn och fin upplevelse. Klart att jag var nervös, men tyckte inte det var obehagligt alls. Fick upp dottern på bröstet direkt från magen och vi åkte till uppvaket tillsammans med mannen. Hade mycket mindre ont efteråt än jag hade trott, kändes mer som träningsvärk i magmusklerna än smärta. Har bara gott att säga om snittet, även om jag gärna provar en vaginal förlossning nu med nr 2. Lycka till!