Inlägg från: Mattenörd |Visa alla inlägg
  • Mattenörd

BF Januari 2016 :)

Jag har också BF i januari. Plussade för en vecka sen på BIM. Vågade knappt hoppas eftersom det var första månaden vi körde utan skydd. Tänkte att det inte kan gå så enkelt med två barn. Men nu är det i alla fall ett litet syskon på gång.

Har ni andra hört av er till mvc än? Jag har avvaktat lite. Så här tidigt är det bara ett hälsosamtal de erbjuder och jag varken röker eller dricker och vet ju sen förra graviditeten vad jag ska tänka på. Så tänkte man kunde vänta till inskrivning istället i v. 9-11.

• Mattenörd

Puh! I helgen kom illamåendet men rätt måttligt. Trodde det skulle bli ok som förra gången (om jag nu kommer ihåg rätt). Men sen har det ökat på och idag mår jag så fruktansvärt illa. Försöker få i ordning en tvååring till förskola men så fort jag rör mig så vänder sig magen. Har tagit postafen för nån timme sen men hjälper inte. Får lite panik inför att bara vara i vecka 6. Och på fredag ska jag lyckas stå och baka bröllopstårta till min brors bröllop hela dagen. Känner mig så förtvivlad idag...

• Mattenörd
    aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

Är i vecka 9 (8+1) och mår nästan oroväckande bra igen. Började må illa i vecka 6 ( precis som i förra grav) men i mitten av förra veckan försvann det. Är lite orolig att något är fel. Förra grav blev det bara värre fram till v.11-v.12. Är det lika vanligt att man får missfall utan några symptom som med?
  • Mattenörd

Åh vad jag längtar ett par veckor framåt!! Kombinationen av illamående, trötthet och årets arbetstopp är sådär. Är lärare och sitter med rättningar och betyg upp över öronen. Har kommit hem från jobbet runt 21 varje kväll i två veckor eftersom jag är så sjukt ineffektiv när jag är helt slut efter 15 och måste ta kräkpauser titt som tätt. Känner mig som världens sämsta mamma. Har knappt sett skymten av min son på två veckor mer än att jag droppar honom på förskolan på morgonen. Och imorgon blir det en ny heldag på kontoret då jag fått alldeles för lite gjort idag.

Nu har jag gnällt av mig lite och ser fram emot att på tisdag få tillbaka mitt liv! ????

• Mattenörd
    Söndag skrev 2015-06-25 15:28:51 följande:

Fick brev från BM idag att jag ligger lågt i järnvärden (är i 9+4) känns väldigt tidigt?! Ska börja äta 100 mg tabletter varje dag.

Hur ska det då sluta? :) googla dock lite å såg att symtomen på lågt Järn är hjärtklappning, anfådd, trött och illamående nu hopps jag på (om inte annat placebo effekt) att min illamående och trötthet ska bli bättre ;)

Det är väl rätt vanligt att järndepåerna är låga vid inskrivning? Jag har hittills aldrig behövt öka järndosen senare i grav utan kunnat sluta med järntabletter igen framåt v. 30 när depåerna fyllts upp.
  • Mattenörd

Igår var vi på KUB. Allt såg bra ut och det var så häftigt att se lilla bebis. Trodde inte att det redan skulle se ut som en liten bebis ????

Nu är det bara 5 veckor till RUL. Får se om magen tillåter att jag väntar med att berätta på jobbet till efter RUL. Jag har semester nu och börjar jobba 4 dagar innan RUL så risken är ju att folk lägger märke till en liten kula när de inte sett den växa fram långsamt...

• Mattenörd
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 10:18:19 följande:

Grattis till bra KUB-resultat! Typiskt att du inte kunde få RUL under semestern? Har du provat att ringa och försöka omboka tiden? Det hade jag provat i din sits. Jag ska plugga i höst så jag kommer inte berätta på jobbet förrän efter RUL när jag vill att chefen ska skriva på pappret till försäkringskassan.

Nja, de vill ju att man ska ha gått in i 19:e veckan (18+något) och då funkar det inte under semestern. Sen är det ju onekligen lite smidigt att storebror kommer vara på dagis. All släkt jobbar ju på dagarna så det är ju inte särskilt smidigt att fixa barnvakt. Det var knöligt nog till KUB.

Men den där svullna, spända magen har börjat lägga sig och en "vanlig" bevismage hinner säkert inte bli så stor...
  • Mattenörd

Vi var ute och åt på restaurang igår kväll. Stötte ihop med makens arbetskompisar som var på AW. De hade tydligen sagt

"Inte för att vara oförskämd eller så men är det syskon på gång?"

Haha... Jag som inte ens tyckt att det synts nåt blev lite förvånad (förra gången var jag helt platt vid RUL). Var tvungen att ta magbild idag på morgonen och inser ju att det finns en liten början till kula. Efter en middag på kvällen kan det säkert vara synligt även för andra ????

Vecka 14+3

• Mattenörd

Mmm... På eftermiddagen blir det lite som en ballong. Mer spänd och större. Då går det inte heller dra in den längre. På morgonen blir jag så gott som platt om jag tänker på att spänna magen...

• Mattenörd

Är nu i vecka 15+3. Egentligen mår jag bättre. Mår bara illa om jag hunner bli hungrig eller direkt på morgonen, inga andra krämpor. Men jag känner mig fortfarande (eller igen) så orkeslös. Vill bara stanna i sängen hela dagen. Sova och surfa om vartannat. Men jag har ju en 2 1/2 åring här hemma som vill leka och gå ut och ha roligt. Det är nästan så jag längtar tills semestern tar slut om tre veckor så jag tvingas iväg på morgonen och bara ska roa lillkillen en dag i veckan på egen hand.

Pappan tar ju honom så fort han kan men jobbar sen en dryg vecka så det är ju jag som ska leka och hitta på roliga saker från 6-17... Puh! Tycker så synd om min fina lilla kille som får dras med tråkig och lättirriterad mamma...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)