Inlägg från: skruttan55 |Visa alla inlägg
  • skruttan55

BF Januari 2016 :)

Jag hoppar in här om jag får ;) Var beräknad till annandagen men än så länge har inte den lilla kommit ut. Första barnet och känner mig mycket trött och tung.

• skruttan55
    mirakelspektakel skrev 2016-01-01 18:21:54 följande:

Välkommen!! Förstår att du måste känna dig väldigt trött och tung, jag gör ju det nu och jag har ju ändå 28 dagar kvar till BF!!

Tack! Jag kände mig redan trött när jag var där du är och trodde inte det skulle bli så mycket tyngre, men det blir värre för varje dag som går och väntan är olidlig ;) fast snart nog är det ju över. Då börjar ett nytt liv :)
  • skruttan55
    Honsomvill skrev 2016-01-03 13:57:54 följande:

Hej, hoppar gärna in här :) hade bf 20 december egentligen men lilla killen har fortfarande inte valt att komma ut.

Blir eventuellt igångsatt imorgon.. Är riktigt less på magen annars. Inte haft några problem under hela graviditeten, men nu känns allt bara tungt.. (15kg tyngre än vanligt :p )

Skönt att höra att man inte är ensam. Jag hade BF 26/12. Jag gör allt för att få ut den lilla och dagar att gå men känner mig så tung (+17 kg)
  • skruttan55

Varning för gnäll-inlägg!

BF +10 idag. Första barnet. Har varit hos BM idag. Hon lyckades inte med att göra någon hinnsvepning och har fått en tid för prat med läkare om igångsättning på lördag. Ständig värk och är så trött på att vara tung och gravid just nu. Använder binda pga av kraftiga flytningar men ingen vattenavgång. Börjar tvivla på att det blir någon bebis. Hur ska jag orka? Gaaah!

• skruttan55
    Hame skrev 2016-01-05 12:09:32 följande:

Man får gnälla när man är +10! Jag är +7 och tänker gnälla jag med 

Var precis hos bm och hon lyckades inte riktig heller göra en hinnsvepning. Livmodertappen var kort och väldigt mjuk tyckte hon men fortfarande lite bakåt så det var svårt att komma åt. Hon "masserade" (verkligen ingen skön massage men vad gör man!) lite iaf så får vi se om det händer något. Jag fick tid för kontroll och eventuell igångsättning på tisdag.

Hoppas verkligen inte det dröjer så länge men det är iaf skönt att ha ett sista datum!

Det är så skönt att höra att man inte är ensam. Efter att ha vilat och pratat med gubben min känns det mycket bättre. Ja, det är skönt att se "slutet".

Jag fick höra att det är 50 % risk vid igångsättning att det blir sugklocka eller kejsarsnitt. Någon som känner igen de siffrorna? Det låter mycket. :s
Svar på tråden BF Januari 2016 :)