Inlägg från: Februari16 |Visa alla inlägg
  • Februari16

BF Januari 2016 :)

Hej allihopa, får jag också hoppa in här? Jag väntar första barnet med bf 6/2 men ligger inne för för tidig vattenavgång sedan 3 dagar. Verkar som att vår februarikille blir en januarikille Har läst här inne sedan ett tag tillbaka och ni verkar vara ett kul gäng

• Februari16
    qatteriin skrev 2016-01-04 08:41:35 följande:

Det var en otålig liten rackare! Hur funkar det, kan man vänta hur länge som helst innan bebis ska ut så länge hen mår bra eller finns det nån gräns?

Ja, har ingen aning om vem han kan ha ärvt det ifrån.. måste vara pappa Som dom har sagt så väntar man 48-72 timmar pga infektionsrisken. Det blir 72 h ikväll så vi får se vad dom säger. Har än så länge bara pinvärkar som gör skitont och jag vet inte om det påverkar tappen nåt. Får se vad doktorn säger här strax
  • Februari16
    mitthemligajag skrev 2016-01-04 10:24:11 följande:

Spännande! Känner ni er redo? :)

Ja och nej. Jag är redo att gå igenom en förlossning och att gå hålla honom i min famn men allt hände så fort nu så det är svårt att känna sig förberedd samtidigt.
  • Februari16

Oj oj oj vad ni skriver här inne - härligt!

qatteriin skrev 2016-01-04 11:27:42 följande:

Så det är samma "regler" som när man är fullgången då! Spännande, då är det inte långt kvar!

Nu rullas jag snart iväg till förlossningen för igångsättning, tappen är så gott som utplånad så håll gärna en tumme för att det här inte blir allt för segdraget
  • Februari16

Tusen tack för alla lyckönskningar men här är det status quo och jag känner mig allmänt misslyckad.. Värkstimulerande dropp i 8 timmar och riktigt jäkliga värkar och jag är inte öppen ens en cm Nu har dom stängt av droppet över natten så jag ska få sova men jag vill bara grina. Älskade lilla skruttbebis, jag vill ju träffa dig nu!

• Februari16
    Seven Costanza skrev 2016-01-04 23:34:11 följande:

Usch - har de kollat så drippet rinner som det ska? Det var väl en av oss härinne vars droppnål hade veckat sig så det rann inte ordentligt så det hjälpte inte.

Ja dom bytte t.o.m. infart och satte en ny för att utesluta att det var det som var problemet. Sambon tycker att jag är duktig som kämpar på men för mig känns det tröstlöst i nuläget
  • Februari16
    mirakelspektakel skrev 2016-01-04 23:52:10 följande:

Men NEJ, känn dig inte misslyckad... det är ju inget du kan styra över. Se till att sova ordentligt så kroppen är ordentligt utvilad inför imorgon istället och så tar ni nya tag imorgon! Du är en kämpe som kommer klara det här toppen!

Å nu blev jag alldeles rörd.. Tack snälla för så fina ord!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)