Inlägg från: dinin |Visa alla inlägg
  • dinin

BF Januari 2016 :)

Tamses skrev 2015-05-27 20:01:49 följande:

Är det någon här som haft MA, tror det heter så, när fostret dör men kroppen har inte riktigt fattat det.. ? Hade ni massor med symptom då efter fostret ska ha slutat växa?

Ja, tyvärr... Upptäcktes i v 13 att hjärtat hade slutat slå i v 7-8. Det var då mitt illamående kickade in som mest och jag kände mig mest gravid v 7-12. Kroppen är inte snäll mot en ibland :(
  • dinin

Imorgon är det dags för mitt första VUL, i vad jag tror är 7+3. Haft ett MA och ett missfall innan så är skapligt nervös... Kan man åldersbestämma graviditeten på dagen vid ett tidigt VUL? Hoppas hoppas på hjärtslag... 

• dinin
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 18:08:56 följande:

Åh jag ska också på ultraljud imorgon! Väldigt nervös för jag har typ inga symptom tycker jag, fast jag träffade mamma igår och efter att inte ha sett mig på några veckor tyckte hon att jag hade fått större bröst så det är kanske något i alla fall Kommer vara i 9+5 imorgon. Vi får hålla tummarna för varandra!

Åh vad roligt! Mina symptom kommer och går, varit väldigt illamående vissa dagar och vissa dagar är det lugnt. Har för mig att jag läst att du också ska gå i Malmö? Vi får absolut hålla tummarna för varandra! Lycka till!
  • dinin

VUL om två timmar... SÅ himla nervös. På ett sätt är jag inställd på att det ska gå vägen denna gången men på ett annat sätt tar jag det för givet att det inte ska gå vägen. Vid alla VUL jag gjort har man ju fått tråkiga besked, så jag har aldrig varit med om annat... Håll tummarna för mig!

• dinin
    hsh skrev 2015-06-10 08:34:42 följande:
    Jag har haft "rätt" magkänsla alla ggr, trots att nu när man var positivt inställd så vågade mam inte riktigt känna så. Jag hoppas det går bra Vecka?
    Hoppas det med, känns som att det är min tur nu :) Jag är i v 7+3 idag, får se om de håller med!
  • dinin

Och nu har även jag varit på VUL! Allt såg jättefint ut och äntligen fick jag se de efterlängtade hjärtslagen Hjärta Nu kan man slappna av något.

• dinin
    Seven Costanza skrev 2015-06-10 09:59:52 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 .

Åååh grattis! Lyx att vara så nära v 13, jag är kvar i v 8, t.o.m tillbakaflyttad någon dag haha! Hon sa att det var svårt att åldersbestämma redan nu, så får se när jag ska till min vanliga barnmorska den 22/6 Glad
  • dinin

Någon som har något fantastiskt tips mot illamående? Börjar bli såå jobbigt... Postafen funkar inte, har sea band på trots att de inte funkar, tuggar på ingefära, dricker citronvatten... Har jag missat något som INTE innebär medicinering..? 

• dinin
    hsh skrev 2015-06-15 11:59:31 följande:
    För mig hjälper det med Läkerol tabletter.. Kanske inte när det är som värst dock, så vet inte om det hjälper för dig om du mår så pass illa som du gör :-/

Nej, tyvärr... Kan inte tugga tuggummi eller ha något sånt i munnen då jag mår ännu mer illa då. Som tur är kräks jag inte jämt och ständigt, bara ett par gånger om dagen ifall det är en dålig dag. Men det ständiga illamåendet är fruktansvärt!
  • dinin

Nu har jag varit och sett lilla guldklimpen igen. Sprattlade så fint med både armar och ben :) fick lergigan Comp utskrivet och ååååh vilken känsla nu två timmar efter jag tagit en! För första gången på länge kan jag sitta upp utan att vilja kräkas! Fick även remiss till kub och ska lämna blodprov på tisdag. Så skönt att man kan börja slappna av lite nu

Svar på tråden BF Januari 2016 :)