MeEmmA skrev 2015-10-17 11:02:27 följande:
Hände något konstigt nu på morgonen, stod i köket och rätt som det är känner jag hur det rinner mellan benen och igenom kläderna, sprang in på toa och det såg ut som nån väldigt tunn och riklig flytning (har aldrig varit med om en sån mängd flytningar). Satte mig på toa och då kommer det ännu mer, fast som något tjock väldigt mörkt gult istället (ganska stor mängd). Har lagt i en binda nu för att se om det kommer nått mer, hoppas inte. Så typiskt att det är lördag så att man inte kan ringa bm och fråga om det är normalt eller inte. Tänkte att jag avvaktar lite och ser om något kommer i bindan och i så fall ringer förlossningen och frågar i så fall.
Är det någon som har varit med om nått liknande, skulle göra mig lite lugnare i så fall för att jag har aldrig varit med om detta i mina tidigare grav.
Oj, låter som det kan vara värt att kolla upp! Har inte själv varit med om något sådant (fastän jag har VÄLDIGT rikliga flytningar som gravid, har aldrig hänt att det verkligen runnit ut så man märkt det) och jag hade nog inte kunnat släppa det utan att kolla upp det. Jag hade nog ringt förlossningen och frågat, men jag är rätt nervig av mig.
lillejag skrev 2015-10-17 11:12:42 följande:
Jag förstår inte hur ni har råd att bara ta ut någon dag ibland. Delar ni på mannens pengar? För så har inte vi det. Jag är sjukskriven 100 procent och har varit det i över ett år, och är så orolig över att jag inte kommer ha råd att vara hemma utan att ta ut 7 dagar/vecka. Min partner och jag har mina och dina pengar, splittar på allt... i hans ögon. Han tjänar ju mycket mer än mig så jag förstår han, för han ska inte betala allt åt mig.
Men jag blir ändå otrolig när jag inte förstår hur jag ska räkna ut min föräldrapenning. Jag vill kunna helamma och kunna ha barnet hemma så länge som möjligt. Vilket jag har förstått kommer bli omöjligt :(
Vi delar inte på mannens pengar för han har typ inga. :-P Jag får ut ungefär tre ggr så mycket som honom för det mesta. Vi har fullständigt gemensam ekonomi med ett gemensant servicekonto och ett gemensamt sparkonto, och för mig är det otänkbart att ha det på något annat vis när vi ska fungera som familj. Min man resonerade likadant när han jobbade och jag var student, men där är man ju olika som par.
Trots det kommer vi ha det tufft att ta färre än sju dagar i veckan eftersom han inte har fast jobb. Jag önskar vi hade haft en annan utgångspunkt ekonomiskt men vi har inte haft möjlighet att vänta med att "skaffa" barn eftersom vi är såpass gamla som vi är och det tog såpass många år att lyckas få ett barn. Vi har ju ändå så vi klarar oss tack och lov men man hade kke önskat lite mer stabilitet när man är 35.