Inlägg från: Niiiillllsson |Visa alla inlägg
  • Niiiillllsson

BF Januari 2016 :)

Hej jag har läst detta forum sen start men har inte skrivit något ännu så tänkte dela med mig lite om mig. Jag har en son som är 4,5 år och är i vecka 37+4 idag så bf den 28/1.

Vi har varit inne på BB två gånger pga kraftiga sammandragningar och nu senast var för två veckor sen och då hade jag börjat öppna mig 2 cm men är fortfarande hemma med oregelbundna förvärkar. Längtar så efter lilltjejen. Slemproppen släppte på BB också.

Just nu känns det som att hela livmodertappen rör på sig när jag går och hennes huvud trycker neråt.

• Niiiillllsson
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 09:33:16 följande:

Men assååå Emma är de du??! Haha // Camilla Borlänge ;)

Jaa det är det! Haha kul att du är här ????
  • Niiiillllsson

Jag är i vecka 38+5 idag och jag har sedan igår haft sån kraftig mensvärk och väldigt mycket sammandragningar men inte alls så kraftiga förens nu så har dom tilltagit lite grann. Betyder detta att något är på gång? Har varit öppen 2 cm sen 2 veckor tillbaka.

• Niiiillllsson
    Nettiis skrev 2016-01-20 13:24:13 följande:

Jag är kvar och väntar, har bf 28 och knappt känningar. Dock är jag helt slut och vill bara sova.

Har också foglossning och haft ett tag, mår illa till o från men Mest på nätterna. Mensvärk som kommer o går med långa mellanrum. Ska till Bm på måndag, ska fråga hur hon ställer sig till hinnsvepning.. Vill ha ut bebis nu.

Jag är också kvar med samma bf datum som du.

Idag kom mensvärken och eTT otroligt kraftigt tryck neråt. Haft foglossning sen vecka 20 så varit sjukskriven ett bra tag. Utråkad och ork lös.

Vill bara sätta igång allt så man slipper vänta längre!
  • Niiiillllsson
    kindofnothing skrev 2016-01-20 16:37:03 följande:

Är tryck nedåt tecken på att något är på g? Går det att sia om hur lång tid det kommer ta? Skönt att få lte mensvärk, då kanske du slipper vänta till bf :D

Jag tror det. Vi är inne på BB just nu och värkarna har nu stannat av så vi ska gå runt i två timmar och sen se om jag öppnat mig mer annars får vi åka hem.

Jag hoppas att jag slipper åka hem nu för det är tredje gången vi är inne på BB pga förvärkar.
  • Niiiillllsson
    Meri87 skrev 2016-01-20 21:05:40 följande:

Hur går det för dig?!?

Var öppen 3 cm så dom gjorde hinnsvepning och sen fick vi åka hem men nu har det kommit igång ordentligt vi avvaktar bara lite till ifall det bara är en irritation eller om det faktiskt är så att det har startat. Men ont som satan gör dom och dom kommer ofta.
  • Niiiillllsson
    Eleonor01 skrev 2016-01-22 05:40:40 följande:

Åh va jag e dum!!! Kom på nu att jag köpt hem amningsnappar. Nu får hon tag runt andra bröstet också så nu funkar det ju!!! Nu tar hon båda brösten.

Tur att man kommer på saker hela tiden som man provade m sonen :))

Hur många gravid är kvar i tråden nu???? :))

Jag är fortfarande kvar. Bf 28e

Fick hinnsvepning i förrgår men ingenting hände. Är öppen 3 cm.

Har kraftig mensvärk och några kraftiga värkar men annars så är det helt lugnt.

Fyller år idag så om hon vill komma idag så blir de världens bästa födelsedagspresent.
  • Niiiillllsson
    Eleonor01 skrev 2016-01-24 16:43:42 följande:

Stort grattis!! :)

Vilken baby boom det varit denna sista veckan. Känns som om alla kommer nu för att slippa februari ;)

Hur många är kvar???? Å vart e bf listan? Sitter alltid m mobilen....

Jaa jag är fortfarande kvar med bf på torsdag. Inga känningar än och längtar så efter lilltjejen. Har en kille på 4,5 år hemma så hoppas hon kommer snart för vi alla längtar!

Jag har ju bara denna vecka på mig att få ut henne innan februari kommer!
  • Niiiillllsson
    kindofnothing skrev 2016-01-25 08:17:37 följande:

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

Åh stort grattis! Hoppas att ni mår bra.

Så gosigt med bebisbubblan! Hoppas ni får lämna bb snart. När hade du bf ?
  • Niiiillllsson
    kindofnothing skrev 2016-01-25 19:34:27 följande:

Tack för alla grattis!!

Bf 20/1 o han kom natten till 22. Nu har vi fått åka hem "på permis" o befinner oss i en bubbla. Fick stanna en natt extra pga att jag fick havandeskapsförgiftning... så ska tbx på ons o då blir vi förhoppningsvis utskrivna.

Skönt att du inte behövde gå över för länge i alla fall. Åh super gosigt med bebisbubblan! Vill också vara i den nu.

Hoppas ni blir utskrivna snart så ni slipper åka dit igen sen när man bara vill vara hemma och gosa.
  • Niiiillllsson
    kindofnothing skrev 2016-01-26 08:38:45 följande:

Ja de va skönt! Hade inga föraningar om att de va på g alls så tappa inte hoppet dehär sista dagarna, din är snart här också :)

Förr eller senare blir det alltid en bebis. Men jag har varit öppen 3 cm i två veckor och haft förvärkar sen nyår så jag är rätt trött på detta väntande. Ska till Bm idag så ska se om hon vill göra hinnsvepning.

:)
  • Niiiillllsson
    mitthemligajag skrev 2016-01-26 11:06:54 följande:

Men snart snart snart Emma är de dags för isabella att entra livet!!!! Hoppas du får en rejäl hinnsvepning idag!!

Jaa jag hoppas också jag får se henne snart! Känner av mer sammandragningar nu men inte så kraftiga än.. vi ska dit klockan 14 så hoppas hon vill göra en hinnsvepning!!

Går amningen bra med Petter ? Är det lättare med andra barnet än första?
  • Niiiillllsson

Har haft värkar sen i morse men med en halv timmes mellanrum. Nu har dom ökat på lite och kommer lite mer men fortfarande inte tillräckligt täta! Något tips om hur man får igång det snabbare nu när man äntligen har fått värkar men oregelbunda ...

• Niiiillllsson
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:07:54 följande:

Yeey, härligt med värkar men synd att dem är så oregelbundna. Har inget bra tips själv, men kanske lilltå-knepet som många här inne pratar om

Nu värkar med tio min mellanrum och vi är på väg till bb eftersom min förra fl gick på 4 timmar och nu är jag redan öppen 4 cm så dom ville ha lite extra koll på oss. Hoppas på att få föda inatt eller imorgon!
  • Niiiillllsson

Lite info från förlossningen. Är fortfarande bara öppen 4 cm men fick en till hinnsvepning och om ingenting har hänt inom en timme så ska dom spräcka hål på hinnan så det blir bebis inatt. Ser så mycket fram emot att få hålla våran lilla prinsessa men är så nervös över hur ont det kommer att göra.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)