Inlägg från: Nettiis |Visa alla inlägg
  • Nettiis

BF Januari 2016 :)

Hoppar in här efter att följt inlägget en längre tid.
    Igår fick jag hem beskedet angående graviditetspenning, så nu jobbar jag två veckor till på 50% innan jag ska vara hemma och ordna med allt!
    Kommer då börja tvätta upp allt som ska tvättas, julpynta, köpa julklappar och köpa de sista sakerna till bebis och börja göra det barnvänligt.
    Kommer även då börja packa BB väska och så.
    Ska även passa på att umgås och mysa med hunden så jag inte känner mig alltför hemsk när jag första tiden med bebis inte ger hunden samma uppmärksamhet som tidigare.

Detta är mitt första barn som blev till efter 2,5 år och fem missfall.. Vi har bf 28/1-16

Har ni något "hemma-apotek" till bebis och vad i så fall? Är det något speciellt jag behöver ha hemma efter förlossning?

Hur har era husdjur reagerat på liten?

Spelar det någon roll hur min mamma fött sina barn? Jag är två dagar sen, mellersta två veckor tidig och sista typ precis på bf dagen.. Men visst är det olika från olika personer?

Tack för en toppen tråd!

• Nettiis

Vår lilla flicka i magen rör sig otroligt mycket och ibland kan det göra väldigt ont.

Jag är i vecka 33 och vi väntar vårt första barn och har precis börjat tvätta hennes kläder, det är mysigt att se dom hänga där så fint på tork!

Vi har funderat mycket på namn Och har nu kommit fram till att Cornelia är det vi gillar bäst, hoppas bara hon ser ut som en liten Cornelia också!

På onsdag ska vi till BB Sophia där vi är listade för infoträff och veckan efter har vi föräldrautbildning. Det händer mycket nu i december, tur är väl set annars kan dagarna hemma på graviditetspenning bli långdragna i väntan på bebis!

• Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2015-12-07 16:45:28 följande:
    Känner igen det där. vi kanske kan gå tillsammans? JAg kan ju gå som din plus 1 ;)
    Jag kan ha råkat bokat för mig o sambon två gånger gravid hjärnan är inte alltid med! Haha! Vad kul med fler som ska dit på onsdag!

Vi är inställda på att det kan bli en kille så vi har inte köpt så mycket "flickiga" saker iaf. Och har några killnamn i bakhuvudet.. Men visst skulle det vara snopet att komma hem med en liten pojke när barnmorskan som gjorde ul sa att hon var extremt säker men inte fick säga till 100%..
  • Nettiis

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• Nettiis

Inatt har jag haft så svårt att sova, sover bättre när sambon åkt till jobbet, men då skulle ju snickarna byta dörrar i vårt bostadsområde så de låter ju en hel del just nu..

Åh ville bara få någon timmes sömn till då vi ska iväg ikväll och jag vill så gärna orka lyssna på hela föreläsningen..

• Nettiis

I lördags var vi på julbord med sambons jobb. Det blev inte så jätte sent som det annars kan bli men vi var hemma runt 23. Vi skulle köra hem sambons föräldrar (sambo och svärfar jobbar på samma jobb). Blev så irriterad under middagen då min svärmor pratade för mig, hon berättade för våra bordsgrannar hur trött jag är och att jag har sådan foglossning att jag inte orkar vara kvar, fast så var inte fallet just i lördags. Jag hade fått en stol med ryggstöd mesans andra satt på bänkar och jag hade super trevligt. Så jobbigt när någon skyller på en! Mim sambo sa dock ifrån ordentligt, vilket han inte brukar när hans mamma kör över mig!

Hela söndagen kände jag mig nästan bakis, jag vaknade inte fören 11 och klev upp och gick direkt till soffan vid 12. Sedan låg jag där hela dagen. Helt utslagen och fortfarande irriterad över situationen med svärmor!

Idag har jag också bara legat ner, har fortfarande ont i huvudet och vill bara bli lite piggare, orkar knappt gå ut med hunden just nu.

Dock är det skönt att vara hemma och kunna ligga på soffan hela dagen men vill ändå ha lite energi!
    Har även lovat att träffa min morfar i veckan för att handla lite julklappar! Önskar bara energin hittar tillbaka!

• Nettiis

Vaknade nyss efter att ha sovit på soffan. Vaknade med världens hjärtklappning och svårt att andas, hostade som attan ett tag..
    Har haft så förut men då när jag varit igång ett tag..

• Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:12:21 följande:
    Låg du på rygg? Då kan jag vakna sådär nämligen... 
    Nä, jag låg på höger sida..
    Nu har jag varit ute med hunden på en kort runda och mår lite bättre..
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:24:57 följande:
    Läskigt! Skönt att du mår bättre. Vad har du för hund?
    Vi har en jack Russell. Super mysig och känner mig dum som inte orkar med honom på samma sätt som tidigare, så hans promenader har minskat i tid.
    Men snart blir det långa promenader med vagnen hoppas jag
  • Nettiis
    fruthomas skrev 2015-12-15 15:28:41 följande:
    Så kan jag också vakna. Oftast om jag vilar på eftermiddagen eller om jag somnar när jag nattar barnen. Ingen hosta, men rejäl hjärtklappning och känner mig febrig en bra stund efter.
    Känner mig också lite febrig. Men skönt att höra att man inte är ensam om att känna såhär ibland. Vet du vad det beror på?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)