Inlägg från: haannah |Visa alla inlägg
  • haannah

BF Januari 2016 :)

Hej och grattis till er alla! :) 

Jag hänger gärna på här jag med, plussade igår! Både jag och sambon fyller 25 i år, och det är vårt första barn :) 

Enligt uträkningarna är jag i v.5 (4+3), och BF är just nu 16 januari. 

Jag är galet nervös, då jag hade en MA i höstas i v.9 (upptäcktes i v.11) efter min första graviditet.

Mina symtom nu är ömma och svullna bröst, "mensvärk" och GALET trött. 

• haannah
    Svurk skrev 2015-05-13 20:35:57 följande:
    Välkommen och grattis:)

Ja ligger nån vecka före dig:)

Hur mår du?
    Tack! :) 
    Vad spännande, grattis! 

Jag mår faktiskt bra, inget illamående eller liknande. Utan det jag känner är en liten "mensvärk" och ömma bröst :) hehe. Hur mår du? 
  • haannah
    Vattenglaset skrev 2015-05-15 09:43:43 följande:

Hallå! Får jag hoppa in i drar härliga gäng?

Jag plussade i lördags för en vecka sen, men fick en blödning och misstänkte att det inte blev något, men idag så gjorde jag ett nytt test och det va starkt plus!!!

Så räknar jag rätt så blir bf den 16 januari.. Så höggravid under julen om allt går som vi hoppas! Det är första barnet för båda, bor i Kalmar län, jag studerar och han jobbar heltid vi har redan villa, volvo och vovve ;)

Vi bor utanför orten som vi är skrivna på, får man ta en mvc på en annan ort? Som ligger närmare oss.

Grattis och välkommen!! :D vad härligt att det har gått bra! Då har vi BF samma dag om allt stämmer och allt går som det ska, men det håller vi ju såklart alla tummar för :)

Första barnet för oss också, så pirrigt och härligt.

Vad jag förstått så får man välja vilket mvc man vill, så det går nog utmärkt att välja det som är närmast :) ring dit och kolla :)
  • haannah
    Grötö skrev 2015-05-17 21:48:53 följande:

Oj hur långt gångna är ni?

Jag fick reda på idag att jag är gravid men känner ingenting ännu

Grattis!! :) 
    Jag gick in i v.6 (5+0) idag :) 

Hur långt gången är du? :) 
  • haannah
    Euphemia skrev 2015-05-18 20:08:05 följande:

Hej, hoppar in här jag med. Nyligen plussat och väntar nummer 3, försökt ett par månader och håller tummarna för att det ska gå vägen. Är i vecka 6 med bf 16 januari och inga symptom än, vilket jag njuter av, förra graviditeten var hemsk.

Hur mår ni andra?

Välkommen och grattis!! :) vi har, än så länge, samma bf :)

Jag mår än så länge bra, lite illamående men knappt märkbart. Annars lite ömma bröst bara :)
  • haannah
    aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

Jag är i v.8 (7+1) nu, och ska iväg till BM för första samtalet om ett par timmar :) Hoppas på att få hjälp o tips på var jag kan boka tidigt VUL, eftersom jag är så orolig och gärna vill veta om ett hjärta slår eller inte.

Mår illa till o från, mest under morgonen när jag vaknar. Har väldigt ömma bröst igen och "växtvärk" till o från :)
  • haannah
    evigalängtan89 skrev 2015-06-01 04:28:07 följande:

Någon som har en matsedel att dela med sig av? Blir galen av vad man bör och inte ska äta?

Mådde så illa förra veckan. Tyck jag åt på tok för lite men redan gått upp 2,5kg går in i v 8 imorgon.

????

Det finns en app som heter gravid-mat. Vet inte om det är vad du söker men ett tips på vad du får o inte får äta under graviditeten :)
  • haannah

Hur går det för er allihopa? :) själv gick jag in i v.10 igår (9+1 idag). Ska göra VUL på onsdag, som jag längtar. Hoppas på att få se att lille ärtan mår bra, och fina hjärtslag! Efter ett MA är det dock svårt att hålla hoppet uppe, man förbereder sig på det värsta tyvärr. Men jag försöker hålla hoppet uppe i och med att jag känner molvärk, illamående och lite andra symtom än :) hoppas verkligen att den här lilla ärtan vill stanna hos oss!

• haannah

Har VUL imorgon (v. 10, 9+3) och börjar bli riktigt nervös. Jag vill inte höra igen att det inte finns någon hjärtaktivitet. Vill sååå gärna höra att allt ser bra ut och se fina hjärtslag. 9.30 imorgon är det dags, och jag håller alla tummar jag kan att det här går vägen! :) ska bli intressant och se om man blir flyttad något, om det är så att allt ser bra ut :)

• haannah

Det känns bättre för mig nu också, peppar peppar. Jag har haft molvärk senast idag, så jag hoppas att det växer som det ska och att vi får sen hjärtaktivitet imorgon! :) lycka till! Håller tummarna för dig! :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)