-
Jsg spelade Xbox m vibrerande kontroll förra gången å pojken fick damp i magen. Sparkade så jag trodde han skulle hoppa ut genom bukhinnan ha ha ha haMeEmmA skrev 2015-10-21 19:45:58 följande:Jag går på hockeymatcher och i min förra graviditet studsa han runt i takt till musiken när hejaklacken drog igång ibland. Han har fått fortsätta följa med på matcher efter att han föddes, nu sitter han alltid med och klappar händerna första perioden och i den andra + tredje sover han väldigt skönt i trots det höga ljudet (har haft hörselskydd som dämpar lite). När han var nyfödd sov han nästan genom hela matcherna, vaknade bara till ett par fåtal ggr för att amma. Så jag tror inte att dom har så ont av ljudet i magen, blir dom stressade där i tycker jag att han skulle blivit påmind och visat stressande tendenser även utanför magen :) kroppen och fostervattnet dämpar ju ändå ljud utifrån och så länge inte mamman blir för påverkat så tror jag logiskt sett inte heller att bebisen blir det. -
Man brukar säga att man bär på ett extra element. Därför man är varmare än normalt :))))himw skrev 2015-10-22 15:47:47 följande:Än så länge sitter mina ringar bra men det är nog för att jag svettas så mycket så jag hinner inte samla på mig så mycket vätska :)
Är det någon mer som har det så? Det är helt oberoende av om det är kallt eller varmt i ett rum- helt plötsligt kan jag börja svettas som efter ett spinningpass! Framför allt i ansiktet, på armarna (alltså på underarmarna- hur konstigt är inte det?) och på ryggen. Det är faktiskt pinsamt men på jobbet bara skrattar de åt mig när jag sitter och fläktar med papper och har servetter och torkar mig i pannan med ;)
Har haft det såhär i ett par veckor, är i v 30 nu, och har frågat min BM som tycker det är toppen att jag svettas istället för att samla på mig vätska och säger att en del har det såhär men framförallt efter förlossningen vid amning är det tydligen vanligt att man svettas rätt kopiöst.
Tänker att det måste vara en riktig varm unge som jag ruvar på :) -
Fick gå upp fem idag.... :/
-
Denna har vi köpt som första plagg på BB. Velour e varm å gott :)

-
-
Det hade min son också. Helt lysande speciellt när man inte använder täcke :)MeEmmA skrev 2015-10-25 18:46:36 följande:Jättesöt, har haft sådana till alla mina barn när det har varit vinter :) -
Våra små födds ju när det e kaaaaallltEleonor01 skrev 2015-10-25 18:53:22 följande:Det hade min son också. Helt lysande speciellt när man inte använder täcke :) -
I början en mina graviditeter hade jag det så på nätterna. Kunde vakna m smärtan från hell som inte hick över på en halvtimme. Hade ofta träningsvärk som följd i flera dagar. Helt vidrigt!!!amalie79 skrev 2015-10-29 07:27:58 följande:Jag vaknade med världens kramp i vaden i morse:) ibland när jag vaknar på morgon så har jag hunnit glömma att jag är gravid, min snälla bebis låter mig ju än så länge sova hela nätterna. Så jag sträcker på mig som en katt och vanligtvis brukar det bara kännas i ligamenten men idag så sa det bara pang :) flög upp och slängde upp benet på soffan och tryckte bort det men aj så ont det hann göra:)
Vet ju att det är vanligt och ofarligt, är van vid kramp i fötterna sedan barnsben pga hålfoten men tänk att något så litet kan göra så ont!
Nu är såååå redo att träffa denna lilla krabat som busar i magen. Hatar verkligen den sista tiden. Den får såååå sakta. Å man blir varken smidigare eller smalare :/ må det bli januari nu!!!! -
Tillväxtultraljud idag. -8,6% så det känns bra! Är nu i v 29 å hon väger ungefär 1200g. Ett mjölkpaket i magen ;)
Jag kan av olika anledningar inte göra glukosbelastning utan ska ta blodsocker värden istället. 7 st per dag å tre dagar i rad!!!!!! Jag kommer dö. Jag har en sån satans blodfobi!!!!! Fick en sockermätare med mig hem idag.... :( -
Äter kortison dagligen. Ska göra ett till v 32 ocksåWiMe06 skrev 2015-11-02 15:51:35 följande:Vad jobbigt med alla blodsockermätningar. Lider verkligen med dig.
Vad skönt med tulet, hur kommer det sig att du gjorde det? Vad brukar dem säga är okej att ligga på? Jag ska göra ett i v 32.