Seven Costanza skrev 2015-08-27 13:32:09 följande:
Det var ändå ganska många dagar att bli flyttad. Bebisen kanske bara har växt snabbt i början så att den verkar längre gången, men det kan ju kanske lugna ner sig med tillväxten sedan så att den inte blir klar förrän efter årsskiftet

. Mm, två veckor +- är ju normalt men vi är nog många runt årsskiftet som håller tummarna för att den inte kommer före BF!
Hur mycket gick du över förra gången? Vilken månad födde du i då? Själv tycker jag att just december/januariskiftet känns lite extra spänt så hade jag fattat att mitt BF skulle bli såhär tidigt om vi lyckades på första försöket så kanske vi hade väntat en månad med att börja försöka, men då kanske man å andra sidan inte skulle ha haft samma flyt med att lyckas direkt så jag får ju vara tacksam för det

Jag är ju förstföderska så jag hoppas på att gå över som de flesta gör med första barnet.
Ja det är många dagar! Först räknade bm ut 8/1, sedan sade de 4/1 på kub och nu 29/12 på RUL :) Nu vågar vi inte gå tillbaka till mvc längre
Jag gick över nio dagar sist och födde i februari. Tycker rent generellt att det var bra att få barn i den perioden. Mysigt att sitta inne första tiden och sedan har de blivit lite större och tåligare tills sommaren så man kan göra lite utflykter
Vi tänkte precis som ni med årsskiftet! Eftersom jag gjorde ÄL-test VET jag att det var minst 40 veckor till nyår, så datumet ifrån KUB kan som sagt inte stämma.. Vi får vänta och se helt enkelt, det blir en spännande jul/nyår