BF Januari 2016 :)
[quote=75985035][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-11-10 13:45:11 följande:[/quote-nick]Quatterin - vad duktig du är på att sy, jättefina kläder du gjort[/
Håller med!'
[quote=75985035][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-11-10 13:45:11 följande:[/quote-nick]Quatterin - vad duktig du är på att sy, jättefina kläder du gjort[/
Håller med!'
Så här blev mitt babywrap. Har svurit som få, symaskin har krånglat och jag har kräkts om vart annat....
Tack snälla, vi får se hur det ser ut när tjockis-panda blir ersatt med en liten bebis. Trodde aldrig att det skulle kunna hända men jag börjar faktiskt bli lite trött på det där molntyget... Vill dock sy ett spjälsängsskydd i samma tyg så att det matchar mobilen jag gjort som ska hänga över sängen.
Jag är så van vid att kräkas nuförtiden att det är lite som att behöva kissa liksom. Men kroppen gillade inte att sitta på golvet och mäta tyg och klippa till det.
Haha, får väl gömma alla saker som jag sytt så jag inte ser det på ett par veckor till det är dags att använda, har ju trots allt amningskudde och babynest i samma tyg :)
vart finns det färg och form outlet?
Delar med mig av dessa härliga bilder, säkert nån mer än jag som känner igen sig, haha
mama.nu/artiklar/21-bilder-som-perfekt-beskriver-hur-det-ar-att-vara-hoggravid/&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified&subid=525963907
Jag sover också som en kratta, vill helst sova i framstupa sidoläge men det går inte pga foglossningen - ibland gör jag det ändå som nån sorts trots, haha, men då protestererar bebis pga utrymmesbristen. :-P Sonen kommer faktiskt aldrig in till oss på nätterna, däremot vaknar han och ropar på oss många nätter. Men då går maken upp och nattar om och somnar ofta inne hos sonen så då får jag det lugnt och skönt.
Folk har så mycket åsikter att uttrycka när det gäller hur det blir att få barn... Klart att mycket ändras och man får anpassa sig till barnet, men det går ju aldrig att veta innan vilket barn man får och hur det blir! För oss blev det en lätt och svår unge - ingen kolik men svårt att somna på kvällarna så vi periodvis var ute och körde bil i nån timme för att få honom att somna till exempel. Fruktansvärt aktiv unge, men inte gnällig särskilt ofta, så länge han fick vara i famnen. Tog sig framåt på egen hand från fem månaders ålder och då gällde det att hänga med! Då vägrade han dessutom att sitta lugnt i famnen nåt mer utan ville upptäcka världen. Kompisar med jämnåriga barn hade inga problem att gå på stan med ungen i vagnen, eller gå på café, men det kunde ju vi drömma om.
Kompisarna med lugna ungar blev helt svettiga bara av att se honom, haha, och just det där hur svårt det är att förstå hur det är att ha en annan sorts unge än den man själv har blev så tydligt. Det ska bli oerhört intressant att se hur lillasyster blir, jag förväntar mig en vilding till men man vet ju aldrig!
Åh va bra, jag blev lite nervös där, för jag menade bara väl. Förstår ju att det är lättare om man är öppen för flera olika förskolor men skrev utifrån mina erfarenheter från vänners barn. Min man och jag skulle gärna vilja få plats på en specifik flerspråkig förskola/skola eftersom vårt barn ju kommer ha amerikanskt medborgarskap också, så jag är själv lite orolig för detta med att det kan vara svårt att få plats, så därför jag ville upplysa om det. Jag har redan kollat upp hur man anmäler sig till förskolans kö men man kan inte anmäla sig förrän barnet är fött förstås. Om jag tänker på det när jag är nyförlöst kanske jag blir en av de där galningarna man hör talas om som sätter sina barn i kö till olika grejer redan innan de kommit hem från BB, haha .
Får man ta Ipren igen sen? Eller är det inte bra med amning heller?
Alvedon är liksom verkningslöst på mig, måste kombinera med Ipren vid ex förkylnings o feber.
Purelan fick vi i en babybox och den var super då jag redan haft ont i bröstvårtorna men vad är det andra?
Physiomer baby? Och magdroppar?
Kan tipsa om bröstmjölk för täppta små bebisnäsor, det funkade alltid på mina killar när dem var små, alltid värt ett försök.
Aha- vi har köpt en näsfrida- en snorsug :)
Börjar man med magdroppar direkt?
I en av babyboxarna fick vi en pysventil till bebisen om den har luft i magen- är det något man verkligen använder? Kommer inte luften ut som en fis?
Kanske jättedum fråga men vi skrattade åt rumpventilen :)