Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-11-20 17:50:18 följande:

Nu har jag fått hem tygerna till babywrapen, åååh vad jag ser fram emot att få dem tvättade så jag kan börja! Ljuvligt mjuka! Kommer bli tillräckligt för matchande mössor till syskonen också! Kanske blir en till mamman också... hihi.

Åh vad fina tyger! Det kommer bli superfint! Jag funderar på att virka en babyfilt i merinoull. 
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-20 20:10:37 följande:
    Har två underliggande problem som ger mindre barn
    Hoppas verkligen att bebis växer på sig, så att hen kan stanna lite längre i din mage!
  • mirakelspektakel

Var hos BM idag, fick nästan en applåd för att jag har gått upp 2,5 kg på en månad. Haha, trodde aldrig det skulle hända att någon genuint skulle bli lycklig för att jag gick upp i vikt. Allt såg iaf väldigt bra, lillan växer som hon ska och ligger precis på normalkurvan. Jag är så glad över att även fast jag mår skit och antagligen kommer ha en jobbig väg tillbaks efter förlossningen så verkar det inte påverka vår prinsessa alls. 

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-21 09:08:30 följande:

Det skulle stå adventshelgen! Fast iof blir det nog glögg också :)

haha.. jag läste adventsgroggen.... måste vara för att jag är helt galet sugen på ett glas rött... :D
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-21 13:46:55 följande:
    Nej jag känner mig inte orolig. Pratade med min bm om detta och jag känner att jag vet när jag ska ringa förlossningen. Bebisen är väldigt aktiv dom tur är!
    vad skönt att du känner dig lugn i situationen, det är ju det allra bästa och det borde väl öka chanserna på at bebis stannar lite längre i magen :) Hade dock verkligen önskat att det hela hade lugnat dig för din del iaf ett par veckor till. kram till dig!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-21 17:06:27 följande:
    Det blir kanske mindre bråk när det är tjej och kille, mina bråkar om allt, jämt, man hinner inte komma hem från skolan om dagarna förrän dem börjar typ. Men det är klart det finns att göra med var och en iallafall.

Vad jobbigt med sammandragningarna, gör dem ont eller så? Skönt att du är klar med bb-väska iallafall om det skulle hända ngt.
    Jag har börjat planera vad jag ska ha med i min. Letar efter lite koftor som kan vara skönt att ha när man ammar sen.
    Mina bonusar är oxå två killar på 6 och 9 år och de bråkar oxå JÄMT! Jag är så fruktansvärt trött på det, känns som att det är det enda de gör i stort sätt om de inte sitter och tittar på film eller spelar datorspel. Det enda jag märkt funkar lite bättre är i stort sätt ignorera deras bråk och typ ge dem numret till ambulansen om det skulle behövas. Jag har upptäckt att det verkar inte vara riktigt lika intressant att slå varandra om man inte kan springa och gråta hos en vuxen
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-22 08:53:30 följande:
    Jag har känt den där stressen länge men så fort jag kunde börja att bocka av en del på listan så kändes det bättre. Vill egentligen börja bädda vagn och säng och allting men samtidigt känns det lite väl tidigt att göra det nu. Så sakerna får nog ligga ett tag till.
    Hur var ullared btw? lyckades du bocka av det mesta?
  • mirakelspektakel

De senaste 2 dagarna har jag känt en molande smärta i underlivet, typ som mensvärk. Mår ännu mer illa än vanligt och har spytt mer än vad jag gjort de senaste veckorna. Har knappt kunnat sova alls. Dessutom har bebis vart väldigt aktiv... Är i v 31 nu, är detta sammandragningar? förvärkar? Bebis som borrar sig neråt? Någon som känner igen sig?

Var ju hos BM i fredags och då sa hon att bebis ligger med huvudet neråt men högt upp så hon är inte alls fixerat sig. 

• mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-22 05:21:35 följande:

Jag är vig som ett kassaskåp men SKA åks pulka idag :) säkert enda dagen vi har snö i Skåne så jag å mun 4åring ska verkligen passa på. Undrar om jag kommer upp från marken dock? ;) wihoooooo i Love it!!!

Å så mysigt med snö! klart du kommer upp på ett eller annat sätt, i värsta fall får du köra sälen hem :D Skämt å sido, väldigt starkt av dig att hänga på dottern och åka pulka!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-22 09:59:56 följande:
    Skönt att man inte är ensam om att ha två bråkstakar. Men mina två kan inte ens hålla sams när dem spelar tv-spel. Igår rök deras telefoner (dem har varsin gammal som dem spelar och tittar på film på) så dem får dem tillbaka först när dem skärper till sig. Hmm, numret till ambulansen, den kanske man skulle testa.
    8-åringen har blivit så extremt trotsig, använder mkt fula ord och säger man ngt så säger han bara emot och kan vara väldigt uppkäftig. Det har även varit mkt i skolan med fula ord å sådär. Jag blir alldeles gråtfärdig ibland för man orkar liksom inte.

Jösses, vad stort det var i ullared, jag missade ju typ hur mkt som helst, haha. Köpte ingenting till mig själv, mannen eller hemmet. Men å andra sidan var det ju bebis å dem stora barnen som var i fokus. Så det mesta jag hade skrivit till bebis hittade jag. Har ju bestämt mig för att vänta med babysitter och babygym till jag märker om vi behöver det annars hade jag kanske köpt sånt med där. Men man blir lite sugen på att åka dit igen, haha. Det kliar i shoppingfingrarna. Nu är det bara nån julklapp kvar till barnen som inte fanns där sen är det också klart.
    I bland tror jag att en del av grejen med att bråka är att få vuxnas uppmärksamhet, genom att inte gå in i deras bråk så försvinner den aspekten, jag säger åt dem att jag vill inte se deras bråk/lek utan de kan gå ner på sitt rum och om de behöver så kan de ju ringa ambulansen - här är numret. När nån av dem kommer gråtandes för den andra har slagit honom så säger jag åt honom att han kan prata med sin bror om det för jag är seriöst inte intresserad. (man känner sig sjukt elakt och det är ett väldigt förvånat barn första gången) Men med tiden så har jag märkt att de bråkar mindre och blivit bättre på att trösta varandra. Sen får man ju ge dem uppmärksamhet på något annat sätt. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)