Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

FruGru skrev 2015-05-26 10:41:00 följande:
    Jag undrar när glädjen kommer. Jag tror inte denna graviditeten kommer vara lika mysig som jag tyckt att de andra var. Dock skönt att inte känna oro iheller.

Igår berättade jag iaf för min lillebror. Har ingen mamma och min pappa och jag har inte så jätte nära relation. Han sa att det var rätt väntat. Och ja den reaktionen kommer vi nog få av de flesta.

Ska bli roligt att se hur långt vi går innan det upptäcks av familj o vänner.
    Även att dem värsta veckorna är långt ifrån passerade så börjar jag njuta mer och mer faktiskt av att jag är gravid. Jag kommer nog njuta fullt ut av den här graviditeten än vad jag gjorde med dem två första. Då tog jag liksom allt som det kom, tänkte liksom inte så mkt på att man väntade barn egentligen. Var ju ung förstagångsförälder och jag tror att det spelade in rätt mkt. Det känner jag ju nu, man tänker på ett helt annat sätt såhär 8 år senare. Men nu har jag längtat länge och känner att jag vill verkligen njuta av den här troligtvis sista graviditeten
  • WiMe06
    längtan 89 skrev 2015-05-26 13:33:19 följande:

Tack så mycket! smile1.gif En fråga: hade ni som mensvärk i början av graviditeten? ( är i v.4+5) har haft svagt molande innan men idag känns det mer, tror ni det är normalt?

Grattis till alla som plussat!

Hade också. Det är väldigt vanligt, det är livmodern som redan börjar växa
  • WiMe06

Känslig fråga igen!!!!

Kan ni få ont, precis som att det "trycker" på när ni ska göra nr 2. Jag få jätteont och både baktill och att det gör ont i magen. Kan det bero på att man är så hård i magen eller vad kan det vara?

• WiMe06

Hur svullna om magen är ni? Jag känner mig väldigt svullen, förrut var det mest på kvällen men nu är jag det hela tiden. Känns jättejobbigt för jag kan snart inte dölja det längre. Går i samma fula pösiga tröjor hela tiden känns det som. Hade ju gärna dolt det flera veckor till.

• WiMe06

20110303 och pheew - tycker ni att det är jobbigt att det syns redan?

Jag kan tycka det, sen tycker jag det är jobbigt att jag inte kan ha mina vanliga kläder. Jag har ju ändå haft en del tröjor som sitter normalt liksom, inget supertajt, men som inte är pösigt, men nu kan jag ju inte ha det om jag inte vill visa. Har inte jättemkt kläder som är lite pösigare så lite jobbigt tycker jag.

Låter ju knäppt att man tycker det är jobbigt, men det är väl mest att det kan uppfattas som man levt lite för mkt att det onyttiga livet liksom. Haha! Och inte att det är början till en liten bebismage.

• WiMe06
    20110303 skrev 2015-05-27 20:51:13 följande:

WiMe06:Lite jobbigt är det, vill ju inte berätta förrän om 4 veckor ca och jag är väldigt smal så det blir liksom som en gravidmage nu direkt även att det bara är svullnad.... Känns lite "pinsamt" med sån mage som ser ut att va i v 16, i v 8.

Men men brukar ha lite lösare klänningar o leggings för det mesta på jobbet i vanliga fall så det blir inget misstänkt klädstilsbyte iaf;)

Jobbet är inga problem med kläder ännu, vi har ju alla likadana arbetskläder och det är bara till att välja m i tröja istället och jag skulle tycka att s blir för tajt om magen.

Värre är det med privata kläder, haha. Har så sjukt dåligt med kläder som funkar känns det som. Har också alltid varit smal, så den svullnaden syns ju direkt.
  • WiMe06

Jag längtar också till sängen, fast inte för illamåendet utan för jag är sååå trött. Min trötthet är verkligen förlamande, det är hemskt, man har liksom ingen kontroll över tröttheten. Har lidit av extrem trötthet varje grav.

Illamåendet kommer i små skov över mig ibland, mest när jag är på jobbet faktiskt.njojjigt för dig FruGru att du har sånt starkt illamående.

• WiMe06
    FruGru skrev 2015-05-28 19:52:29 följande:

Ja det är inte kul. O kräker gör jag inte heller. Mår illa av att scrolla på mobilen till och med..

Jobbigt att va trött oxå. Jag kunde sitta o somna förra gången jag var gravid..

Ibland kan det ju nästan kännas bättre efter man kräkts, då det är verkligen på både gott och ont.

Lite nojjig ikväll. Igår kväll och ikväll kom fet ljust blod efter toabesök. Hoppas att det inte är ngt utan sköra slemhinnor. Har hänt ett par ggr nu och dem flesta i samband med orgasm eller sex. Men inte ikväll, då kom det ändå. Men det är typ när man torkar en gång och nästa besök är inget.

Ska bli skönt med vul nästa vecka, hoppas verkligen allt är som det ska.
  • WiMe06
    pheew skrev 2015-05-29 06:12:54 följande:

Idag kom vecka 7, och jag startar dagen med att må illa.... svårare med en liten som ska tas hand om innan man hinner äta!

V 7 här också idag och mådde också illa på morgonen, men det gick över efter en stund. Du får ladda upp med små kex på sängborden.
  • WiMe06
    pheew skrev 2015-05-29 06:11:38 följande:

Låter som att du är lite känslig bara! :)

Kan känna mig lite "torr" och man ju lätt det och skör om slemhinnorna så känns ändå som det beror på det.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)