Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Varit på hälsosamtal idag. Skönt att få träffa bm en gång innan inskrivningen. Vi bokade tid för kub-test, så det blir den 9 juli. Vi har inte riktigt bestämt ännu om vi ska göra det eller inte. Men det är bokat iallafall.

Trötthet här också, har ingen energi alls till ngt när jag är hemma. Det är hemskt faktiskt. Igår fick mannen sig en skopa också utav alla hormoner som cirkulerar.

• WiMe06
    hsh skrev 2015-06-03 18:07:26 följande:

Haha, vad var det för hormonpåslag han var tvungen att hantera ? Jag har haft allt från tårar till ilskeutbrott - inte helt olikt mig men helt klart värre än vanligt.

Jag fick ett smärre känslo/ilskeutbrott för jag tyckte att han bara brydde sig om sig själv och inte älskade mig och typ sådär. Haha. Hemskt när man inte kan kontrollera sig
  • WiMe06

Lider med er som behöver må så illa hela dagarna. Jag kan än då länge hålla mitt i schack genom små och regelbundna måltider.

Men denna trötthet, börjar må dåligt av att se hur hemmet förfaller, tvätthögar som växer med både ren och smutsig tvätt. Dammsugaren som stirrar ilsket på en när man ligger där i soffan och liksom inte tar sig längre. Usch vad hemskt det är. Städfirma??

• WiMe06

Har noll koll på det här med föräldrapenningen och ledigheten nu, men på vilket sätt ska föräldraledigheten ändras? Får nog läsa på lite tror jag.

• WiMe06
    tobiq skrev 2015-06-04 20:21:03 följande:

Nu är 60 dagar av 480 öronmärkta till varje förälder, det kommer att öka till 90 dagar. Alltså "måste" pappan ta ut minst 3 mån av ledigheten. Bra tycker jag, men dumt att starta en diskussion antar jag ????

Aha okej, tack för svaret
  • WiMe06
    daoan skrev 2015-06-04 20:39:09 följande:

Jo jag vet! Jag blir själv livrädd!! Skrev här för ett par dagar sedan då allt var bortblåst men fick inga kommentarer på det :p

Men det kommer och går som sagt :)

Har inte jättemkt symtom, brösten ömmar inte lika mkt längre utan nu är det mest bara bröstvårtorna jag känner av lite. Annars har jag inte så mkt mer, molandet i magen känner jag knappt heller längre, men jag är sjukt trött. Med min andra son hade jag typ inga symtom under hela graviditeten och pojken föddes frisk som en nötkärna dock 5 veckor för tidigt.
  • WiMe06
    Söndag skrev 2015-06-04 21:46:34 följande:

Här är en till med rättså dåliga symtom.. Har dock vaknat för toabesök och illamående ett par nätter nu!

Är de genomröstad och fastställt med pappamånaden?

Här tänkte vi vara hemma ett år var

Det där med toabesök om nätterna har jag inte märkt av ännu. Kissar mkt på dagen men nätterna klarar jag än så länge.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-06-05 07:42:37 följande:

Hej allihopa! Kul med lite fart här igen :) Nu har jag bokat tid för privat KUB som blir 02.07.2015. Lååång väntan dit  Menmen, skönt att ha det bokat och tills dess försöker jag vara glad och anta att allt är bra!

Ikväll kommer mina föräldrar hem till oss för att passa vår son medans jag och mannen åker på spa  Vi har haft barnvakt en natt sedan han föddes för drygt 2 år sedan så det ska verkligen bli mysigt. Att få äta middag ihop i lugn och ro, sova en hel natt och sedan lång härlig frukost. Vi tänkte att vi får få tumme ur och göra lite sådant innan vi har två illbattingar att ordna barnvakt åt!

Jag har också KUB bokat i juli, den 9, så min väntan är en hel vecka längre

Härligt med spa, så skönt. Och serverad frukost är ju inte helt fel det heller. Hoppas ni får det jättemysigt
  • WiMe06

Usch idag har jag börjat känna av illamående, inte mkt men det finns där när man gör ngt. Och ont i huvudet, fattar inte hur jag ska orka jobba hela helgen nu...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)