BF Januari 2016 :)
Under magen kommer jag kunna knäppa byxorna länge till, men där stannar de ju inte kvar:(
Under magen kommer jag kunna knäppa byxorna länge till, men där stannar de ju inte kvar:(
Alltså jag vet inte om jag kan skylla på gravidhormonerna, men var det någon mer än jag som blev helt lipig av glädje av nyheten att Kronprinsessan och Daniel äntligen väntar syskon till Estelle? Jag kan tänka mig att de kanske försökt få syskon ganska länge för det blir ju fyra år mellan syskonen och Victoria är ju 38, så det fanns kanske inte hur mycket tid som helst kvar för dem, plus att Daniels njursjukdom nog försvårat för dem. Det vet jag ju inget om förstås om de har försökt länge men ändå, jag gillar Victoria så jag tyckte den här nyheten var hur mysig som helst! Trevlig helg på er!
Ja, säkert jättejobbigt, usch. Jag är ganska lipig överlag när det gäller glada/romantiska nyheter eller filmer, och jag märker att det blivit extra känsligt nu de senaste veckorna, och även lite på andra hållet att jag blir mer ledsen än annars. Blev ju jätteledsen till exempel när jag inte hittade några barnkläder jag ville köpa, men har hittat några stycken sedan dess åtminstone .
INTE på påpassad Victoria ska det såklart stå
Nej det _behöver_ ju inte vara så att de har kämpat, det skrev jag ju också att det kan jag ju förstås inte veta. Men jag har fått det intrycket av hur hon och andra uttryckt sig i intervjuer som snuddat vid ämnet - oavsett vilket verkar hon ju väldigt barnkär så jag har bara utgått ifrån att de velat ha syskon till Estelle och nu när det gått 3,5 år så är det ju extra kul att det blir så tycker jag. De flesta som är runt 35 vid första och vill ha syskon väntar ju inte medvetet i fyra år emellan menar jag eftersom det kan bli svårt. Fast det KAN ju vara som för dig också att de tänkt att händer det så händer det, men såvitt jag förstått så krävs IVF pga Daniels njursjukdom så om det stämmer så är det ju inte bara att vänta och se utan då blir det ju att man får kämpa. Jaja jag tycker i alla fall att det är himla kul att de ska få ett barn till oavsett om de har kämpat eller inte .
Hoppas du får igenom din graviditetsledighet trots allt. Vet att ni i vården har det mycket värre än vi i skolan. Tunga lyft och våld och säkert lika mycket stress. Jag har tack och lov fina elever, inga utåtagerande och våldsamma. Det är mest den yttre sressen och alla krav som stressar.
Min chef är kanon! Kan ha viss betydelse att hon är kvinna och småbarnsförälder.
Det brukar ju inte vara problem att få grav.penning. Så det är det nog inte nu heller.
Min chef är också kvinna och småbarnsmamma men inte så hjälpsam mot sina anställda alla ggr. Suck! Hon var bättre innan hon själv fick sitt minsta barn. Ska bli så skönt att slippa mitt jobb, hoppas f-ledigheten ska ge mig en chans att gå vidare till annat jobb sen.
Jag känner mig udda som inte har någon som helst boa- instinkt ännu. Är mer äsch, det löser sig. Vi får låna det mesta av min syster och vi varken har eller planerar fler småbarn så det känns bara bra att inte köpa en massa. Ska hämta sängen hos syster i mellandagarna typ:) sen fattar jag att vi kommer behöva en vagn. Får väl kolla på det nödvändigaste snart iaf. :)
Tänker som så att allt går att ordna, vi bor ju i Göteborg och allt finns att få tag på.
Just det, det vi gjort är att köpa en tvättmaskin och en diskmaskin. Den fria tid man får vill man ju inte behöva lägga på att springa i tvättstugan eller handdiska:)
Har ungefär så stor mage som på bilden; jag går in i v 24 imorgon lördag. Men å andra sidan hade min mage sett mindre ut om jag fortfarande hade spänt/ hållit in magen som jag gjorde som ogravid eller när jag fortfarande ville dölja graviditeten. När man är i "avslappnat läge" och liksom andas ut ser ju magen större och rundare ut på de flesta. Som ogravid brukade jag alltid gå med spänd mage för jag tycker det ger bättre hållning, men nu som gravid tycker jag det känns obehagligt. Om jag ligger ner ser man dock tydligt att själva gravidmagen bara går till strax ovanför naveln, sedan är det platt upp till brösten. Så jag tror att jag kommer att vara ungefär den här storleken ganska länge till men att man kommer liksom "växa i" magen sedan så att bebisen fyller ut utrymmet däruppe som nu bara är luft hos mig .
Vad hade du för kroppstyp före graviditeten? Vissa som är väldigt smala syns det snabbt på medan andra smala och vältränade inte får mage förrän sent och likadant om man har några trivselkilon är det ju inget konstigt om det dröjer lite längre. Alla får fina magar så småningom . Hur ligger moderkakan? Vissa bär ju bebisen mer inåt mot ryggen och då syns det ju mindre än om man bär den framåt mot magen .
Skönt att du också mår bra! Är bara en som velat känna på min mage ännu (en kompis) och hon frågade först så det gick bra. Jag känner mig okej med det men hoppas slippa folk som tar på en utan att fråga.