Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-12 21:08:24 följande:
    Men du, med kläder, i grupper på fb finns ju många som syr bebiskläder till en ok penning annars, har du kollat i gruppen "Vi sytokiga"? Jag är med i nån grupp som heter "Hemmasytt till salu" men där är det inte så ofta småkläder. Villervalla har annars ett fåtal i 44 vet jag men inget vidare urval, men det brukar gå ganska fort att få hem.

Haha ja enda problemet med sonens personlighet är väl att den är så lik min! För att inte tala om temperamentet! Man får vad man förtjänar antar jag haha. Åh gud, hur det ska bli när hormonerna kommer igång i honom har jag inte ens funderat på... senast i morse sa han att han ville ha en moppe!
    Ah, jag har inte fb så tyvärr kan jag inte kika där

Kan det va så illa att man får vad man förtjänar, haha, då måste jag gjort ngn väldigt illa med tanke på den äldstas humör ibland, hahaha!!
    Oj oj haha, han vet redan vad han vill ha :-P
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-12 22:52:38 följande:
    Det tycker jag verkligen du ska göra!! Bra gjort! Du ska se att det kommer lossna innan du vet ordet av det, bara du vågar ta små ministeg lite då och då. Blir det för läskigt så kan du ju vända tbx. Tänker att idag var väl första dagen utan mannen hemma med? Stor applåd för att du klarade det bamse steget!!! 
    Ja, mannen jobbade första dagen idag och det gick ju det med. Ikväll har hon fått ligga i sitt babynest mellan oss i sängen. Passar på när inte grabbarna är hemma och kommer indundrande i vår säng. Vågar inte ha henne ligga där när dem gör det.
  • WiMe06

Åh så kör vi amningsrace vid den här tiden
    23.15, 00.15 och nu. Vi får se om hon somnar efter detta målet.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 02:43:36 följande:

En fråga, ikväll så har det känns lite konstigt kring naveln, huden känns väldigt tunn och utspänd. Smörjde magen med olja men det hjälpte inte alls. Sen när jag gick och la mig så gjorde det riktigt ont när jag la mig på sidan och det känns typ som magmusklerna verkligen delat på sig. Det spänner och drar och är så pass obehagligt att jag helst inte vill röra mig alls. Jag försökte palla upp magen med kuddar och lyckades somna, men vaknade av att jag behövde byta sida, men det värker så konstigt runt naveln nu att jag helst skulle vilja hålla ihop huden där på något sätt... Någon annan som känner igen detta?

Känner inte igen det men det låter inget skönt alls. <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-13 06:36:54 följande:
    Äsch då vad synd, där finns massor!! Åhléns har jag hört ska ha en del smått också, vet inte om de har webshop dock.

Haha ja eller så får man inte mer än man klarar av som vissa säger, men ibland undrar jag... Hoppas lillan sov lite efter amningsracet!! Så som bebis bökat om kvällarna senaste tiden så inser jag allt mer att det kommer bli sena kvällar här hemma när hon är ute, men det var det med sonen med.
    Vet också att Åhléns har små kläder,
    Men tyvärr verkar dem inte ha ngn webshop. Jaja, det löser sig nog, haha, innan jag hittat kläder så har hon vuxit ut dem

Tösen här hemma har verkligen följt samma mönster hon hade i magen. Spännande ändå att se om er lille också kommer följa samma rytm som i magen en del gör det ju inte alls. Följde sonen sin rytm han hade i magen?
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2016-01-13 12:31:57 följande:

Vattnet gick för 45 min sedan när jag låg och slappade på soffan. Fick en liten slemmig blödning i samband med det och sedan värkar. Tror gubben kom hem från jobbet på rekordtid Slipper iaf. igångsättning, det känns positivt.

Woho! Härligt! Lycka till och hoppas det går bra nu, hoppas du får en bra bm.
  • WiMe06

Quatterin - vad snäll och omtänksam du är angående kläderna jättegulligt av dig!

Fy vilken hemsk vc din man hamnat på. Skönt att han bytt nu. Håller tummarna att det bara är en vanlig förkylningshosta han fått som går över snabbt.

• WiMe06

Jösses vad aktiva ni varit under fm.
    Grattis till alla som fått komma hem, njut och ta det lugnt nu allihopa och ni som fått sjuka sambos och män hoppas att bebisarna slipper få en släng av det och att männen blir friska snart.

Hame - hoppas att allt går bra idag, tänker på dig. <3

• WiMe06

Varit på neo idag och gjort kontroll istället för hemma. Dem skulle göra en hörselscreening som dem inte lyckats med innan och inte idag heller. Hon har för små öron så vi får vänta ett par veckor till och se om det går då.

Vi blir kvar i hemsjukvården till på fredag då lilltösen knappt gått upp 10gr på den fria amningen, så har hon inte ökat bättre i vikt på fredag får vi börja tilläggsmata igen, men vi slipper att göra det via sond isåfall och kan ge ersättning på flaska när hon ammat.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-13 13:13:59 följande:
    Måste ju upp i 10000...
    Haha, just det ja
Svar på tråden BF Januari 2016 :)