Seven Costanza skrev 2015-09-26 02:22:51 följande:
[quote=75801825][quote-nick]amalie79 skrev 2015-09-26 01:42:12 följande:
Vi ska gå en föräldrautbildning via Mvc på tre gånger. Fast har sett de andra på listan och vi är 15 och 20 år äldre än flera av de andra... Här bor mycket folk från andra kulturer och de får barn tidigt!
I övrigt är jag lite allergisk mot det där, att umgås med folk bara för att man har barnen gemensamt. Vet att kyrkan jag brukade gå till förr har en öppen förskola som tydligen ska vara bra. Tror sambon kommer ha mer glädje av det där när han går hem och barnet är lite större. Jag ser mest fram emot att tillbringa senare vintern och våren med att mysa hemma, promenera, ta hand om bebis när den är vaken och försöka hinna med mig själv och mina hobbies när den sover. Jag levde ensam på landet i många år och är egentligen inte överdrivet social, och en så liten behöver ju egentligen mest dina föräldrar. Sen har jag min pappa nära som är pensionär så kan tänka mig hänga lite med honom.
Är ju såklart skillnad för dig som måste knyta kontakter i ett nytt land och har en man som jobbar mycket![/quote]
Okej ja jag ska fråga på första läkarbesöket här om de har föräldrautbildning för det vore bra för oss - din sambo har ju åtminstone erfarenhet men min man och jag kan inget känns det som . Vad är det man får lära sig på föräldrautbildning egentligen?
Här är ju inte vinter som hemma men om jag hade bott kvar i Sverige hade jag absolut tänkt som du att det räcker att mysa hemma och umgås med familjen och ens vanliga vänner den första tiden. Här måste jag ju ge mig ut för jag börjar känna mig lite isolerad efter en månad hemma ensam med mina distansstudier...
Får passa på nu innan bebisen kommer och sedan får jag se ifall man får lov att ha bebisen med sig eller om jag kan lämna bebisen hos min man under tiden jag går mina kurser. Hans jobb och mina kurser är rätt nära varandra på campusområdet så han kan väl ta bebisen under den tiden tänker jag (1,5 timme per gång) och sedan jobba lite längre den dagen, eller komma dit tidigare på morgonen. Så får han ju också mer vakentid med bebisen och jag får komma ut bland folk en stund . Tycker det känns viktigt att kunna ha någon egen vuxenkontakt som inte kretsar kring bebisar.[/quote]
Ja Gud ja. Jag har min BVC vägg i vägg me mitt jobb. Tänker att det blir perfekt att ta en sväng in där efter besöken och få lite vuxenprat- även om de kommer vara mest intresserade av bebis... :)
Ja klart du måste ut och träffa lite folk!
Idag har vi tittat på vagn. Det gör det så verkligt, känns lite småjobbigt.
Det lustiga är att killen i butiken var en gammal kollega, som jag sommarjobbat med. Han är lite yngre än mig, supertrevlig och har själv tre barn nu!
När vi sagt vad vi sökte - inget galet, något ganska vanligt, och inte alltför dyrt ledde han oss direkt till de två vagnar jag redan tänkt lite på - brio happy och brio smile.
Happy är ju verkligen en typisk barnvagn. Vet dock vänner som fort tröttnat på att använda sittdelen, den är klumpig.
Smile fastnade framförallt. sambon för pga att chassit blir så litet ihopfällt- vi har en mellanklassbil och en hockeybag som ska med ibland...
Vi ska lyckas enas om färg också dock:)