Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Jag undrar hur det går för förstaförsökaren, har dem fått bebis än tro eller krystar hon för fullt just nu??

Får ta och leta upp födelselistan igen för nu är det ju många som kan fylla på den

• WiMe06

Lägger in listan igen för nu hoppas vi den fyller på

FÖDELSELISTA:

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

Stackars liten, hoppas inte febern stiger utan att det blir bättre och att det inte är ngt.
    Det är klart man blir orolig för sina små när dem blir sjuka.
  • WiMe06

Min lilla snutta ligger just nu och bråkar vid bröstet, nu har hon tagit båda och är tillbaka på första bröstet igen. Vet inte om det är amningsnappen som stör henne eller vad hon håller på med egentligen.

Denna amningsnappen gör mig högst tveksam till denna amning just nu, jag hatar den, den fäster skitdåligt och hon bara sliter bort den när hon är ivrig och man måste liksom hela tiden hålla den på plats innan hon sugit en stund. Det känns som att den just nu bara förstör hela amningen. Jag vill kunna känna att amningen flyter men den där förbaskade nappen gör att det absolut inte flyter på. Bara krångligt.

Som igår när vi var hos svärisarna och hon skulle amma, då ska man hålla på och krångla med en jävla napp och få den på plats, och så trillar den av och det känns så jäkla utblottande att sitta och försöka få dit den med båda händerna innan man kan lägga till ungen liksom. Har försökt utan men det funkar inte, hon får inget tag, jag är alldeles för platt, har även testat att ta bort den när hon sugit en stund så vårtan liksom åkt ut lite men det funkar inte iallafall.

Förlåt för gnälligt inlägg.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-18 00:55:15 följande:
    Nej det är väl inte gnälligt. Alla har väl någonting med amning någon gång. För mig är det att jag ibland mår illa när han suger tag. Hoppas det lägger sig om ett tag, att det är hormonerna:) köpte hem amningsnapp når det gjorde som mest ont men har inte testat. Han suger så fint och oftast gör det inte ont nu och någon gång då det blivit jobbigt har sambon gett honom en flaska, han tar det med
    Vi håller på än, nu är vi tillbaka på bröst nr 2 efter en flaska ersättning och lite rumpbuffande, så mätt borde hon vara iallafall, nu är det nog bara tröst och någonstans att somna hon är ute efter.

Så kunde jag också känna i början när hon sög att jag nästan blev illamående. Det har säkert lite och göra med att kroppen är ovan vid att ngn suger på brösten. Hoppas det blir bättre för dig.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-18 01:41:44 följande:
    Vi håller också på. Han släppte två gånger och jag försökte lägga honom i nestet men det gick han inte med pp minsann.
    Det är en tröst att veta att man trots allt inte är ensam även om jag önskar att bebisarna kunde vara lite mer samarbetsvilliga

Har också försökt lägga ner henne i nestet men icke, och det duger inte heller att ligga "känguru", hon SKA ligga vid bröstet bara. Nappen fungerar inte heller inatt. Hon kunde väl åtminstone valt igår natt istället när inte grabbarna ska upp till skolan ;-P
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-18 06:02:47 följande:
    Gud vad jobbigt det låter med amningsnappen! Jag vet att jag fick hjälp med nåt handgrepp som liksom formade till bröstvårtan så det blev lättare för ongen att få grepp, men såklart minns jag inte hur det var!! Jag skulle tipsa dig om Amningshjälpens slutna grupp på fb men du har ju inte det din rackare så vad hjälper det.
    Haha, näe jag är alldeles för omodern

Har fått nåt tips också men det funkar inte. Vi får väl se hur länge jag står ut. Just inatt kände jag att nu ger jag fasen upp! Hela natten slutade med att jag och ungen la oss på soffan för att inte väcka resten av familjen när hon bråkade. Hon fick ersättning och drack nog upp 30-40 ml tror jag, men sen skulle hon ändå ligga vid bröstet och snutta,barn släppte hon och jag la henne uppe på mig, hon vaknade och skulle tillbaka till bröstet. Så hon har legat där resten av natten i princip. Idag blir det sova för min del iallafall när hon sover och bvc varit här.

Härligt med lite förvärkar, hoppas dem ger lite utdelning med och inte bara värker
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-18 09:21:55 följande:
    Haha inget fel att vara omodern, min bästa vän är precis lika omodern och det funkar ju det med, haha. Säkert hälsosammare också.

Fy vad jobbigt det låter alltså! Jag förstår om du väljer bort det, jag hade aldrig orkat hålla på med amningsnapp och sånt, det vet jag att jag tänkte redan med Axel...

Nä nu har förvärkarna gett sig helt, så jädra tråkigt! Lär väl bli en vecka med såna nätter säkert så jag är helt slut när det blir på riktigt... Ah vi får se. Vore ändå skönt om det startar med vattenavgång den här gången med så man kan vara säker på att det är på g i alla fall.
    Ja, men hittills funkar det bra tycker jag

Ja, det förstör en hel del av amningen tycker jag, jag fick ju ha amningsnapp med första sonen också men då upplevde jag det inte riktigt lika jobbigt som jag gör denna ggn, hade amningsnapp med andra sonen med den korta tid han ammande. Det funkar tydligen inte utan. Jag är så platt om mina bröstvårtor och dem flesta tror att eftersom hon var lite har hon svårare att få tag och i början är orken inte så stor heller så då kör hon slut sig på att försöka få ett bra tag bara.

Åhh, så trist med förvärkarna. Nej, men det hoppas vi att du inte behöver ha det så i en hel vecka.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-18 10:00:41 följande:
    Det ligger ingen prestige i att kunna/vilja amma. Bara så du inte känner dig stressad och pressad över amningen. Tycker du ska känna dig nöjd att du kunnat amma såhär länge. Känns det som om hon blir mer nöjd med ersättning så är det lika bra, om inte bättre för er. Bara mina tankar,..

Nu ska jag försöka traven liten powernap. I natt var fröken vaken mellan 3-5. Känns ändå okej, det är ju bara för en kort tiden börjar bli trött. Dessutom startade inte bilen i morse så sonen är hemma idag. Tur min man fortfarande är ledig!
    Man får väl vara glad så länge det går som du säger. Har precis haft besök av vår nya bvc-sköterska och hon sa att hon aldrig hört ngn som sagt att det fungerar så bra med amningsnapp, hon sa att jag får kämpa på så länge jag känner men att det är helt okej att ge ersättning. Tack för påminnelsen
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-18 10:03:53 följande:
    Nää så segt!

Ja det där med vattenavgång sa BVC sköterskan händer 1 på 10 kvinnor. Tydligen var jag denna 1 på 10 för det var en sådan där avgång som i amerikanska filmer, satt på huk på golvet i köket och det bara plaskade :D
    Jag var denna 1 på 10 med förra barnet, stod i hallen och skulle just åka på semester när det splashar till på golvet. Häftig känsla faktiskt och jag var nog precis som quatterin lite inställd på att det skulle bli samma denna ggn
Svar på tråden BF Januari 2016 :)