Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-11-26 11:23:35 följande:
    Tack så mycket.
    Ja, tyckte också att -24 lät mkt. Vet inte vad dem brukar anse är ok, den låg precis och slickade det nedersta strecket på tillväxtkurvan. Vi gjorde aldrig tul med dem andra. Eller jo, ett med första men det var i samband med att dem tog beslut om att starta förlossningen så jag minns inga mått då.

Är lite omskakad, känns som man fick en miljon tankar i huvudet nu. Just att bebin är liten är jag inte så orolig för egentligen då båda barnen innan varit små men sen vet man ju att det kan påverka hälsan i magen så det är mer den biten jag blev väldigt orolig för nu. Men flödet i navelsträngen var jättebra och hjärtljuden hos bm var jättebra. Så det känns skönt dem har koll iallafall men jag kommer nog leva i ständig oro nu tills bebis är hos oss.
    Mannen blev såklart också orolig när jag berättade för honom och jag tycker det är jättejobbigt när han blir det för då ska försöka hitta anledningar hela tiden till att lugna honom fast man själv är orolig med.
    Jag förstår verkligen att du blir orolig, och sen kommer alla frågor efteråt som man skulle vilja ha svar på! Kanske kan du ringa och fråga dem vad som anses vara normalt och hur prognosen ser ut? Om du inte får svar av dem så kan du väl ringa förlossningen och fråga om fosterrörelser och nämna resultatet från TUL? Vilken vecka är du i?

kanske kan du hänvisa manen att ringa till någon annan som kan lugna ner honom en smula så att du inte behöver vara lugn åt er båda när du uppenbarligen inte är det?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 12:36:14 följande:
    Är i v 32+3 nu. Ja, men visst så är det ju alltid, det är för att man får tid att tänka efter då så då ploppar alla frågor upp. Precis efter undersökningen så var jag inte alls orolig utan det kom liksom ett tag efteråt.

Känner ju bebis mkt varje dag tycker jag men det var liksom läkarens råd, att så länge du känner bebis ungefär lika mkt varje dag så behövde jag inte vara orolig och skulle det vara så att jag tycker det minskar eller något annat händer skulle jag ringa dit eller förlossningen. Vet inte varför jag försöker lugna honom egentligen, är väl bara ngt försvar för min egna del kanske. Kan ju bara säga det jag vet.

Bra tips om att få igång bebis. Jag har hört att riktigt kolsyrat kallt vatten också ska få fart på bebis.
    okej, men då kommer du ju vara 34+3 om två veckor. Och om de i värsta fall bestämmer sig för att ta ut henne så är lilla fröken nästan vara 35 v innan de har hunnit göra det. Efter 35 v i din mage så kommer hon klara sig bra här ute i sina föräldrars varma famnar, även fast ni säkerligen kommer få spendera ett par veckor på neo. Så gör som ovan rekommenderat och fokusera på att alla värden ser bra ut och att flödet i navelsträngen är bra.

Ang rörelserna så ligger hon som du säger, långt ner och vänd neråt och är liten och dessutom har hennes syskon gjort plats åt henne tidigare, så det är kanske inte så konstigt att du inte känner några mastodont sparkar? 

Vill du ha tidsfördriv så håller qatteriin  och jag på att diskutera garn till babyfiltar som vi ska virka... 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 13:25:41 följande:
    Jo, så är det ju. Yngste sonen föddes ju i v 35+0 och det gick ju jättebra. Behövde bara stanna en vecka på neo, men då var han ju iofs normalstor för sin vecka. Nej, det viktigaste är väl ändå att jag känner rörelser.

Åh, virka hade varit mysigt, men jag vet inte ens hur man håller ett par virknålar, haha
    haha. går att lära sig från youtube. och du behöver bara en virknål ;)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-26 15:06:50 följande:

Haha precis det räcker med en virknål, och det är det enklaste som finns! ;) Men mönster är jag inte så haj på att följa! Hehe. Jag har mest virkat figurer och mössor hittills. Kom på nu att jag virkat en liten skallra till min bästa väns dotter, den var så poppis, undrar om jag ska göra en sån till bebis...

du får gärna skicka beskrivning på skallran om du har.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 15:12:23 följande:

Haha, okej, ni ser det ser ju så krångligt ut att virka men det är kanske lättare än det ser ut. En virkad skallra hade jag velat ha, åh, en uggleskallra!! Har förälskat mig i ugglor, som 5 miljoner andra också, haha.

Förresten, Tack alla för omtanken och era kloka svar.

Dålig bild. men denna barnvagnsmobil har jag virkat. rätt enkelt mönster att följa.

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-26 15:56:52 följande:

Jag virkar inte, men stickar. Ska hinna klart med min mer komplicerade stickning och gå igenom mitt restgarnsförråd för att använda det till bebissockor och mössor. Eftersom jag har bestämt mig för att visst fortsätta sticka när bebis kommit med så måste jag ju ha lite enkla, snabba projekt till hands, som jag kan lägga ifrån mig utan att behöva komma ihåg var jag är :D

Den filten är fantastiskt fin. Jag hade varken virkat eller stickat sen typ högstadiumet, innan jag blev sjukskriven, stickningen har jag dock inte vågat mig på ännu. 
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-11-26 16:37:00 följande:

Tack för er goa pepp sen mätningen. TUL idag o allt såg bra ut. -5% vilket tydligen är helt ok, är så lättad!

Lider med dig WeMe06 o förstår verkligen din oro. Jag hade försökt tänka att läkarna vill barnets bästa. Hade de varit riktigt oroliga hade de inte släppt dig. Ang fosterrörelser sa läkaren vi hade att vi kan vårat barn bäst så huruvida de är normala är nästan bara vi som kan säga. Vissa barn är väldigt lugna, andra brötar mest hela tiden. Kram på dig o hoppa hen växer på sig.

Åh vilken härlig nyhet!! <3
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-11-26 18:05:44 följande:

Var så glad över att bebis vänt sig. Men fy tusan vad orolig jag blev i går. Har fått fruktansvärt ont i höger revben igen. Nästan lika svårt att andas. Men samtidigt som det tryckte på ordentligt neråt och fruktansvärt ont i ryggen. Har haft rätt mycket sammandragningar sen V.16 redan. Men i går gjorde de så fruktansvärt ont. Trots tre tidigare barn, med helt olika förlossningar så minns jag inte alls hur det ska vara. Har ju dessutom fått tio år sen sist med. Men igår kväll/ natt måste nästan varit förvärvar. Hade svårt att koncentrera mig på något annat än smärtan. Att bara försöka andas var nog. Efter att lyckats ta mig ut med hunden så tig jag mig en lång varm dusch. Och vid 3 inatt kunde jag äntligen somna.
    Men vaknade med världens träningsvärk i hela kroppen. Och knappt orkat röra mig från sängen-toaletten-köket och tillbaka till sängen.
    Även om kroppen är helt slut så är jag varken mentalt eller fysiskt redo för den lille att komma redan nu.

Låter som att du ska ringa förlossningen och ev åka in igen?! Det borde väl inte börja göra ont igen? den lille hade ju lyckas vända sig?!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 20:31:29 följande:
    Åh, vad fin. Har googlat typ en miljon ggr på barnvagnsmobil att göra själv och varje gång jag ser en sån virkad blir jag typ avis och dör sötdöden. Vad duktig du är
    svartahusets.blogspot.se/2015/01/monster-pa-barnvagnsmobil-med-ugglor.html

Du klarar av att virka dessa. Jag började typ bara med att kontrollera att jag kunde virka vanliga maskor och virkade en lapp, och sen virkade jag dessa. Allt du inte fattar kan du youtuba. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-26 21:14:32 följande:
    Det är ju nästan så jag måste testa svärmor har säkerligen några stickor och lite virkgarn liggande någonstans
    Tack för tipset
    börja med att använda virknål och inte stickor, och sen är det bra om du har passande garn till virknålen. allt står i beskrivningen :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)