BF Januari 2016 :)
Gud så skönt. Ja, det var dålig stil av läkaren måste jag säga.
Gud så skönt. Ja, det var dålig stil av läkaren måste jag säga.
Har inte hunnit läsa ikapp allt som skrivits, men hejja er som är på G och grattis till er som fått!
Idag åkte vi hem från bb, lilleman (namnlös än) blir tre dygn inatt. En fråga till er som fått; hur mycket sover era små, samt hur lång tid tog det innan amningen kom igång?
Första dygnet sov bebisen konstant. Sen började han suga sönder mig... andra natten sög han konstant från 1-4.30, sen ungefär var tredje timme fram till kvällen, då det blev mellan 16-18.30, och sen igen från 22-24. AJ AJ! Knappt små droppar som kom ut, och jag har såå ont! Imorse bönade jag om amningsnapp, så det kör jag på och nu verkar det ha kommit lite att äta, syns i nappen när han ammat.
Idag var han vaken 6.30-10, en liten vända vid 12, en vid 15, lite småvaken vid 17-18 men mest sovit. Så knappt vaken alls om man ser hur mycket han varit vaken innan. Kan det vara för att han faktiskt får idog något nu och blir lite mätt?
Och en fråga till, hur mycket kissar/kissade era små första dygnen? Liten har kissar två gånger bara sen han föddes, bajsade ut mycket svart andra dygnet, men inte gjort något alls idag.
Har ju en tvååring, men eftersom hon föddes för tidigt inöva började tilläggsmatas på kopp direkt o sen var tredje timme, så är allt det här med amning och kissande nytt för mig!
Jag tror jag har fått mjölkstockning i höger bröst, det väääärker ngt hemskt. Sen ibland kommer det som stötar så hela bröstet bara spänner sig och gör apont. Det är såna här saker som gör att jag ångrar att jag ammar. Jag hatar mjölkstockning. Det är viiiidrigt!!
Wime
Vad det du som pratade om moderkakan?
Lilys vägde 475g å hon var 47 cm till 2830g
Jag fick ge upp, klarade faan inte huvudvärken, så jag tog två panodil. Men jag tror inte det är mjölkstockning utan en inflammation, för det är mest rejält ömt och lite lite rött på ett ställe. Känner inga direkta knutor heller som skulle tyda på stockning. Ska höra med min bvc sköterska idag. Ska det fortsätta såhär så slutar jag amma. Det är inte värt det.