Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Mallis87 - blir så ledsen för din skull när jag hör hur du har det. Känns som jag inte har några goda råd att ge dig heller. Håller med quatterin om att familjeterapi kanske vore ngt men jag förstår ju också att det inte är lätt att få honom till det. Känns så konstigt att höra att han inte vill vara hemma hos er ens dem 10 dagarna, det är ju hans nyfödda barn liksom det handlar om och om hans dotter som så mkt skulle behöva honom nu i allt det nya. Det är klart man förstår att dem behöver jobba för den ekonomiska biten men 10 dagar klarar man nog av om man prioriterar lite. Jag är också väldigt tacksam som har fått möjligheten att vara hemma med våra barn till de var över ett men i början är man ju såklart glad de vill vara hemma med nya familjen. Styrkekramar till dig <3

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-24 17:53:14 följande:

Hur många av er har fått fis bajsande barn? Varje gång hon fiser kommer det bajs. Tror jag gör av m ett paket blöjor per dag känns det som. Sonen va precis likadan.... Angenämt problem iofs eftersom magen fungerar iaf ;) men dock så tråkigt eftersom hon blir så ledsen varje gång man ska byta

Vi hade ett i början när vi sondade, men sen hon började äta helt själv har hon övergått till varannan dag ungefär och göra REJÄLA lass istället. Haha.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-24 17:54:39 följande:

Nu har vi varit hos min lilla farmor som fyller 90 i år, den enda vi har kvar av den generationen, hon blev så glad över att vi kom. Och ännu gladare över att Sally ska få Astrid som andranamn, efter henne. <3 Axel har verkligen kört igång stora reaktionsarsenalen nu, först vägrade han klä på sig när vi skulle åka så maken fick bära ut honom utan ytterkläder, sen vägrade han detsamma när vi skulle åka hem. Däremellan var han allmänt högljudd och vägrade lyssna på oss föräldrar och ville bara leka med mormor, vilket han förstås fick. Mamma undrade om han kke skulle komma till dem och sova över nånting i veckan och det är klart att han skulle gilla det för där får han ju total uppmärksamhet. Men samtidigt vill jag inte att han ska känna sig bortskickad så jag är osäker, han är så väldigt ombytlig nu. Såklart! Inte lätt med den där omställningen. Som nån sa, att få syskon är ju som att ens partner skulle komma hem med en ny människa och säga "den här personen ska leva med oss nu och dela allting och alltid vara med oss, jag älskar hen och nu måste hen få den mesta uppmärksamheten ett tag men jag älskar dig ändå vet du". Jag skulle ju inte direkt ha så lätt att hantera den situationen så jag förstår att det är svårt för en fyraåring...

Åh, så mysigt att hon fick träffa lilla Sally.
    Kämpigt för Arvid med trotsen, hoppas den lägger sig en del till du ska vara själv. Hur tänker du med förskolan?

Vi är ledsna här hemma att makens mormor inte hann få träffa Wendela innan hon gick bort, hon gick bort samma dag som vi blev utskrivna. Fyllde 91 förra året, men hon hann ju såklart få veta att Wendela var född, vi åkte och tog farväl iallafall när hon gått bort.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-24 18:18:14 följande:

Jag funderar faktiskt på att fråga om min chef har tid att prata någon dag. Vi brukar kunna prata om det mesta och hon är en vettig kvinna och en bra chef och mamma. Hon har kommit med kloka råd innan.

Visst kan jag prata med psykologen igen men skulle vara skönt med någon som känner mig och vet hur jag funkar också.

Som fattar att man är glad men att det är jobbigt samtidigt.

Det är inget fel på dig för att du känner så. Isåfall undrar jag nog vad som är fel på mig som känner att jag skulle vilja ha EN dag själv att bara njuta av lilla W och kunna ta en promenad själv och bara få ta allt i hennes tempo. Låter väl urdumt, jag älskar när maken är hemma och barnen är hemma men det blir ju väldigt sällan alldeles lugnt när alla är hemma.

Men det är inget fel på dig alls, det är en stor omställning för dig och den måste få ta sin tid. Låter väl som en jättebra ide och höra om chefen din har tid ngn dag! <3
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2016-01-24 18:43:39 följande:
    Tack, ibland behövs inga råd utan det är bara skönt att få kräka av sig lite. Hoppas att allt mitt gråtande även beror på hormonerna och att det kommer kännas bättre. Nu sov lillebror från 13.30-16.30. Åt, sen somnade han igen vid 17.30 och sover än. Så under första sovpasset hann jag sitta ner och leka med dottern, och nu under andra sovpasset åt vi middag ihop. Lyckades till och med byta hennes blöja utan massa protester, och fick lite extra kramar. Usch för att känns sig såhär otillräcklig!

Ska försöka prata med sambon ikväll igen, vill iallafall veta lite tider och sådär vad som är tänkt med hans jobb i veckan. Och försöka att inte vara arg (som jag var igår) utan verkligen förklara. Att detta är ju tidsbegränsat, bebisen kommer inte äta konstant hela livet, att vi måste hitta rutiner och rutiner kan man inte ha med en fem dagars bebis. Och att han måste visa mer intresse för dottern och vara med henne. Jag kräver inget mer, tvätt, disk & städ fixar jag, det ända jag vill är att han hjälper till med dottern så hon får den uppmärksamhet hon behöver..,
    Skönt att lillebror sovit lite i em iallafall så du och dottern fått lite tid ihop. Ja. Försök prata med honom, om inte för din skull så behöver han ju engagera sig för dotterns skull, tror det kan komma hårt efteråt om han sätter henne åt sidan i denna stora omställning.
    Det är väl inte mer än rätt att han berättar vad han har för tider åtminstone.

Som du säger kanske mkt beror på hormoner också att du är extra känslig men samtidigt så behöver ju din sambo vara en del av familjen också. Att vara ensamstående fast med en sambo är ju inte meningen du ska behöva vara. Hoppas för din skull han tar sitt förnuft tillfånga och inser vad han går miste om. <3 styrkekramar till dig!
  • WiMe06

Idag har vi haft en väldigt trött tjej, hon har sovit mer eller mindre hela dagen. Var på guidad visning för barnen idag av Kalmar slott för att uppmuntra grabbarna lite och hon sov hela visningen i bärselen, sen sov hon vidare hemma efter lite mat. Stora killarna fick gå på bio sen på em, hon sov igenom hela filmen, och nu ligger hon på mitt bröst och sover. Är lite orolig över hur natten ska bli. Ska hon vara vaken hela natten tro?

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-24 22:19:19 följande:
    jag är ju oxå kvar BF på fredag. Tror det blir februari här med, men ni kommer inte bli av med mig även om jag går 14 dagar över tiden :p
    Det vill vi inte heller :-P your baby belongs here <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:43:30 följande:
    Åh hoppas verkligen inte ni får en vaken natt! :-/ Sally har sovit mycket nu på eftermiddagen också... Man borde ju verkligen sova nu när hon sover, men seriöst, jag vill ju ha lite slappa i soffan också, haha!
    Hoppas du fått sova nåt inatt. Jag fick sova till 01.30 och så har hon ätit konstant på mig fram till nu i princip, bytt bröst ett par ggr men hon är inte nöjd alls, gav henne flaskan och nu sover hon på mitt bröst. Så hoppas jag kan få 2 timmars sömn till innan barnen ska upp till skolan. Haha, ja, man vill ju det, få känna sig lite som en själv som du skrev, både med dusch och att faktiskt kunna göra ngt annat när de sover än själv sova också
  • WiMe06
    kindofnothing skrev 2016-01-25 08:17:37 följande:

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

Stort grattis, hoppas ni mår bra och får komma hem snart!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 08:30:07 följande:
    Tack! Jag sov som en stock 22:30-03 ungefär när hon låg hos maken, sen fick jag väcka dem för brösten höll på att explodera! Ammade och sen fick hon sova på mig så då sov jag inte så bra. Sen vaknade hon 5:30 och skulle äta igen och när det var klart blev jag bara så stressad över att Axel skulle vakna snart att jag hade jättesvårt att somna om! Men jag lyckades till slut och han vaknade först 7:30, och lillan sov för en gångs skull i babynestet!

Jag har ammat utan nappen inatt även om det fortfarande gör lite ont. Det känns som att hon inte tömmer brösten lika bra med napp som utan och att hon inte blir mätt lika länge, men jag vet inte om det är inbillning...
    Vad skönt att du fått lite sömn. Det kanske börjar räta till sig vissa nätter för oss allihop.

Det kan säkert vara så med nappen eftersom det är lite av dem problemen vi dras med, det är ett jättebra hjälpmedel när man absolut inte kan utan med det medför mer problem runt omkring tycker jag, så det är ju skönt för er om hon slipper använda det och att du kan känna det är hanterbart iallafall, det kanske börjar rätta till sig med greppet för Sally?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)