Mallis87 skrev 2016-01-24 18:43:39 följande:
Tack, ibland behövs inga råd utan det är bara skönt att få kräka av sig lite. Hoppas att allt mitt gråtande även beror på hormonerna och att det kommer kännas bättre. Nu sov lillebror från 13.30-16.30. Åt, sen somnade han igen vid 17.30 och sover än. Så under första sovpasset hann jag sitta ner och leka med dottern, och nu under andra sovpasset åt vi middag ihop. Lyckades till och med byta hennes blöja utan massa protester, och fick lite extra kramar. Usch för att känns sig såhär otillräcklig!
Ska försöka prata med sambon ikväll igen, vill iallafall veta lite tider och sådär vad som är tänkt med hans jobb i veckan. Och försöka att inte vara arg (som jag var igår) utan verkligen förklara. Att detta är ju tidsbegränsat, bebisen kommer inte äta konstant hela livet, att vi måste hitta rutiner och rutiner kan man inte ha med en fem dagars bebis. Och att han måste visa mer intresse för dottern och vara med henne. Jag kräver inget mer, tvätt, disk & städ fixar jag, det ända jag vill är att han hjälper till med dottern så hon får den uppmärksamhet hon behöver..,
Skönt att lillebror sovit lite i em iallafall så du och dottern fått lite tid ihop. Ja. Försök prata med honom, om inte för din skull så behöver han ju engagera sig för dotterns skull, tror det kan komma hårt efteråt om han sätter henne åt sidan i denna stora omställning.
Det är väl inte mer än rätt att han berättar vad han har för tider åtminstone.
Som du säger kanske mkt beror på hormoner också att du är extra känslig men samtidigt så behöver ju din sambo vara en del av familjen också. Att vara ensamstående fast med en sambo är ju inte meningen du ska behöva vara. Hoppas för din skull han tar sitt förnuft tillfånga och inser vad han går miste om. <3 styrkekramar till dig!