Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

BF Januari 2016 :)

Någon som äter folsyra?

Izabella, 24 Mars 2014 & Gravid bf 2 Januari 2016
  • anaconda

Härligt, jag började nu vid plus, hehe bättre sent än aldrig :) med nr 1 åt jag nog inga :( men vackrare och friskare flicka får man leta efter :)

Izabella, 24 Mars 2014 & Gravid bf 2 Januari 2016
  • anaconda
    AnnaP3 skrev 2015-04-28 23:06:35 följande:

Hej. Jag plussade ikväll och har bf 9 januari. Går allt vägen så är detta min nummer 3 ????????

Välkommen! Vi är ett glatt tjejgäng!

Hur mår du?
  • anaconda
    aurorasmamma skrev 2015-04-28 23:30:19 följande:
    Jepp, gjort de sedan 3 månader innan min förra graviditet med min dotter ( hon är 11 månader strax).

Nu när ja är gravid igen ha ja ökat mängden lite, från 400 till 500 enligt rekommendationer.

Funderar på när ja ska ringa mvc. Har ni andra ringt?
    Vet inte hur många g (eller hur de räknas) de är i mina tabletter, vet bara att man ska äta till v 12 typ!

Jag ringde Max igår och fick en tid 16 juni kommer vara v 11 då!

Kommer även göra ett privat vul i ca v 8-9 tänkte jag för att se den lilla ärtan :)
  • anaconda
    anaconda skrev 2015-04-28 23:37:53 följande:
    Vet inte hur många g (eller hur de räknas) de är i mina tabletter, vet bara att man ska äta till v 12 typ!

Jag ringde Max igår och fick en tid 16 juni kommer vara v 11 då!

Kommer även göra ett privat vul i ca v 8-9 tänkte jag för att se den lilla ärtan :)
    "Ringde Max" ska vara ringde MVC
  • anaconda
    Caisas skrev 2015-04-29 08:29:14 följande:

Imorse tog jag ett nytt test! På bilden ser ni mitt första test från i lördags (ÄL+10), sedan +11 och +12 och längst till höger dagens! Skrattande

Jag har ätit folsyra sedan början på februari då jag även slutade med preventivmedel. Det tog sig på andra försöket för oss. Solig
    Fin stegring
  • anaconda
    Caisas skrev 2015-04-29 10:45:26 följande:

Grattis elanor, och välkommen till gruppen! Jag lägger till dig i nästa BF-lista! Skrattande

Vill ni kanske berätta lite mer om er själva allihop? Så mycket som ni känner er bekväma med såklart! 

Som jag skrev i trådstarten så är jag 26, maken 33, och det är vårt första barn. Vi bor i närheten av Stockholm och har en liten katt också. Jag är diabetiker sedan 6 år ooch jobbar inom IT. smile1.gif  

Någon mer här som tränar och/eller äter LCHF? Det gör jag, framför allt för att ha bra blodsocker och jag hoppas att det kommer att hjälpa mig hålla vikten ganska stabil nu under graviditeten. Glad

Både jag och mannen är nyss fyllda 28, vår först födda dotter är 13 månader, så detta blir vårt andra barn, vi bor norr om Sthlm i ett litet hus men funderar och planerar nu att bygga ett nytt till nästa vår. Vi bor med våra två katter oxå! Jag har jobbat som personlig assistent men hade inte tänkt gå tillbaka efter föräldraledigheten efter sommaren.

Jag har sedan min första förlossning gått ner 22kg och väger ca 25kg mindre vid denna gravid start så hoppas jag kommer må bättre i slutet av grav nu än förra :) jag har gått på en diet som heter Cambridge (hade 8kg kvar till målvikten men dom får vänta nu till efter graviditeten) och fortsätter att byta ut 1-2 mål om dagen nu i början av grav då jag är super dålig på att äta frukost/lunch sen senare får vi se hur kropp o bebis mår. Jag råkade ut för gallstens anfall i slutet på januari och fick akut opereras (ta bort hela gallblåsan plus stenar) så har inte kunnat träna nåt men nu börjar kroppen kännas hel igen så hade tänkt börja träna lite nu så fort kvällströttheten lagt sig lite ;)
  • anaconda
    FrökenBlå skrev 2015-04-29 12:38:40 följande:

Jag är 28 och sambon 30. Denna gången gick det på första försöket, med dottern tog det över ett år, så vi är såklart väldigt glada för det! Vi bor utanför Växjö, på landet i ett hus vi köpte för 3 år sen. Vi har två hundar och några höns ;)

Ni som har barn sedan innan, kommer ni köpa syskonvagn eller använda er av ståbräda? Vi velar lite, men har ju tid att fundera på det..

Vi har en Emmaljunga duo combi med sport chassi och sen en Emmaljunga scooter S air så vi kommer nog inte köpa syskon vagn köpte båda vagnarna sprillans och jag älskar dom båda massa! Dottern kommer vara 1år 9 månader när bebis kommer så vi får lösa de på annat vis då! Vet att de finns som en sittdel som man kan sätta på vagnen, har inte kollat så nära på de än
  • anaconda
    Linnea1986 skrev 2015-04-29 18:51:30 följande:

En intim fråga, har ni mkt flyttningar? Jag har fått det o tror varje gång att det blivit missfall. Försöker inte tänka på de men kmr upp i huvet hela tiden :/

Jag är helt snustorr har även svårt för sex just nu pga av torrhet! Förra grav hade jag nog mycket flytningar om jag minns rätt!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)