Inlägg från: tvåsmåunderverk |Visa alla inlägg
  • tvåsmåunderverk

BF Januari 2016 :)

20110303 skrev 2015-04-30 15:02:49 följande:

Oj vad det skrivs-kul:) välkomna alla nya!

Jag är 31 år och min man 33 vi bor i hus tillsammans med våra tvillingar på 4 år. Så vi väntar nr 3 <3 Inga husdjur här för är allergiker och astmatiker, något barnen tyvärr ärvt.

Såg att ni pratade om när ni ska berätta. Då detta var högst oväntat( hade sex en gång och långt efter beräknad äl) så har vi inte landat än själva framförallt inte mannen. Så lär dröja innan vi berättar vill helst gjort vul innan så vi vet hur många som bor i magen denna gång:O

Kul med någon mer med tvillingar! :) våra är 1,5 år!
  • tvåsmåunderverk
    Lillasyster82 skrev 2015-04-30 18:48:04 följande:

Svårt detta med att berätta eller inte... Själv kommer jag berätta för de som kommer få ta hand om mig om jag skulle få missfall.

Vi är ju så olika men jag behöver prata mycket när jag mår dåligt, min man är raka motsatsen i det avseendet.

Tänker likadant! Min mamma och syster kommer få veta, för om jag får missfall så behöver jag stöd! Fick missfall innan jag vart gravid med tvillingarna. Min syster är sjuksköterska på neo och hennes bästa vän är barnmorska och det hjälpte mig mycket förra graviditeten så det vill jag ha del av denna gång :) min sambo kommer nog berätta för sin syster för att ha någon att "lätta hjärtat" för :)

Lite komiskt, dagarna efter att jag plussat med tvillingarna fick min syster barn, och igår, några dagar efter att jag plussat, så fick min sambos bror barn! :)
  • tvåsmåunderverk
    aomj skrev 2015-05-01 11:01:54 följande:
    Jag har inte haft så mycket symptom, bara fruktansvärt ont i mina bröst och lite svajig i humöret. Vill också kunna njuta, men det går inte :( Hoppas verkligen att min BM kan fixa så jag får göra ett tidigt ultraljud så man kan se att hjärtat slår nu i vecka 7-8, risken för missfall minskar tydligen kraftigt då :) det kanske du också ska försöka ordna?
    Tänker också be om ett vul då, men känns som en evighet till v 7-8! Är ju typ en månad kvar :(
  • tvåsmåunderverk
    20110303 skrev 2015-05-01 11:04:09 följande:
    :) är det en-eller tvåäggstvillingar? Våra är tvåäggs- en pojke o en flicka.

Hur mår du? Tycker jag har så stark molvärk och trötthet...Förra gången gjordes ett vul i v10 just pga kraftig molvärk( hade svårt att gå) samt feber. Men det kanske man kan ha oavsett tvillingar eller ej. Har ju inget o jämföra med....Men vill ju helst ha en bebis denna gång om jag får önska;)
    Samma, pojke och flicka! :)

Är också extremt trött! Helt galet! Mycket molande värk. Vaknade inatt och mådde jätte illa. Jag gjorde vul i v 6 med tvillingarna pga enorm smärta i magen, visade sig då vara två! En så länge så är graviditeterna lika, men är ju så tidigt än! Mig spelar det ingen roll om det är en eller två! :)
  • tvåsmåunderverk
    20110303 skrev 2015-05-01 17:48:03 följande:
    Ok, kommer du göra vul tidigt denna gång med? Här är det inget som erbjuds så får försöka snacka mig till ett.

Uh här slog illamåendet till med full kraft precis:/
    Ja jag kommer tjata mig till ett vul ;) för gå privat annars!

Vaknade inatt och mådde illa som en gris. Är så jävla trött, konstant! Snacka om att hormonerna knockar mig!
  • tvåsmåunderverk

Jag kan typ inte släppa tanken att jag är gravid, haha! Det är det enda jag tänker på om dagarna :P blir galen snart! Men det kanske lägger sig när chocken lagt sig ;)

• tvåsmåunderverk
    Miniimy skrev 2015-05-02 16:56:36 följande:

Imorgon går jag in i v 6 och har galet ömma bröst, lite surauppstötningar, får lite känslan av att kvävas komme som en våg haha med lite illamående. Tålamodet är inte på topp speciellt med en liten kille som har tandsprickning vilket resulterar i noll sömn på 2 dygn. Haha men ändå bättre en vad jag mådde med sonen som jag trodde jag var magsjuk innan jag fatta att jag var grav.

Slängde precis iväg ett mess till maken att han måste köpa s-märken i olika smaker och popcorn. Cravings är större än förra grav och helt annorlunda.

I vår familj har de alltid stämt med citrusfrukter=pojkar och godis=flickor.

Så de verkar kanske bli en flicka denna gång!

Men de får vi förhoppningsvis se i Jan.

Hur mår ni?

S-märken satt jag och tryckte i mig igår, galet gott ;)
  • tvåsmåunderverk

Har nog redan presenterat mig men gör det igen nu när det är så många nya!

Är 23 år och väntar tredje barnet med bf 9/1, så är i v 4+0! Har tvillingar sen innan som är 1,5 år! Symtomen jag har är extrem trötthet, mensvärk och lite yrsel!

Har också skickat förfrågan på fb! :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)