Inlägg från: Caisas |Visa alla inlägg
  • Caisas

BF Januari 2016 :)

Grattis elanor, och välkommen till gruppen! Jag lägger till dig i nästa BF-lista! Skrattande

Vill ni kanske berätta lite mer om er själva allihop? Så mycket som ni känner er bekväma med såklart! 

Som jag skrev i trådstarten så är jag 26, maken 33, och det är vårt första barn. Vi bor i närheten av Stockholm och har en liten katt också. Jag är diabetiker sedan 6 år ooch jobbar inom IT.  

Någon mer här som tränar och/eller äter LCHF? Det gör jag, framför allt för att ha bra blodsocker och jag hoppas att det kommer att hjälpa mig hålla vikten ganska stabil nu under graviditeten. Glad

• Caisas
    aomj skrev 2015-04-29 15:52:44 följande:

Förresten, någon här som haft lite bruna flytningar? Ringde till gynakut men det är för tidigt för att se något med vul, men hon sa att det är jättevanligt med bruna flytningar såhär tidigt..

Hoppas allt är okej och att fröet växer på som det ska! :/

Vet tyvärr inte själv, men det finns säkert massor av bra info om du googlar lite. Förstår helt din oro, jag har inte haft någon konstig flytning/blödning men däremot lite ilningar i livmodern. Man vill ju så gärna att allt ska gå bra och det är frustrerande att man inte har någon som helst aning om eller kontroll över vad som pågår där inne. 
  • Caisas
    Här kommer en uppdaterad lista! Säg till om någon saknas! Solig

27/12 -- Joannaadrianna, Lizzie09
    30/12 -- tjugofjärde
    1/1 -- Ronkan
    2/1 -- LAJN, Boneca, anaconda, Miniimy
    3/1 -- fruochmamma, Linnea1986, aomj
    4/1 -- Reggi, 20110303
    5/1 -- Seven Costanza, Mrspalsson
    6/1 -- Caisas, aurorasmamma, FrökenBlå, Lisasmor
    7/1 -- VillBliTre, kattisch
    9/1 -- tvåsmåunderverk, AnnaP3
    Utan datum - elanor, Maggan 86
  • Caisas

Idag går jag in i vecka 5! Hjärta 

Det känns fortfarande helt overkligt men jag är så lycklig! Såg att några skrivit om sina boenden här, det hade jag missat. Vi bor i en tvåa på 59 kvadrat. Den är lite liten men just nu finns inga andra alternativ, och jag hade redan i förväg planerat hur vi ska få in alla nödvändigheter. Har spanat in fina vägghängda skötbord (det är antingen det eller offra badkaret) och jag har blivit lite kär i det här från Segr! Det är såklart lite tidigt för inköp men det är roligt att börja klura! Skrattande

• Caisas

Jag har berättat för mina föräldrar och mina fyra närmsta vänner. Tre av dessa vänner har själva gått igenom missfall och jag känner att det är skönt att ha deras stöd både nu och vid ett eventuellt missfall. Mina föräldrar delar jag allt med, de visste att vi börjat försöka också. Även om jag skulle bli förkrossad vid eventuellt missfall så går ju inte världen under och därför försöker jag att inte oroa mig. Det känns bättre att vara glad nu när allt ändå är bra :)

Jag hoppas dock på VUL i v.8 på mitt första mvc-besök, för att förhoppningsvis fastställa graviditeten och se ett litet pickande hjärta!

• Caisas
    isali skrev 2015-05-02 08:57:26 följande:
    Hej Caisas! Kul att ses igen :) tror vi sågs sist i de andra trådarna. Du och jag är samma ålder! Och första barnet hära :)
    Jaa vad roligt! Välkommen till tråden och grattis till plusset!!! Skrattande 
  • Caisas
    Mrspalsson skrev 2015-05-02 08:08:27 följande:

Sitter hos frissan för håruppsättning.. (Vi gifter oss idag) :) känner mig illamående undrar om det är nervositet eller graviditeten? Hoppas på det sistnämnda!;) hade knappt några symtom förra graviditeten när vi fick MF i v 9.. Så hoppas detta är ety bra tecken:D

Åh, lycka till på er stora dag!! {#emotions_dlg.flower}
  • Caisas
    lanylena skrev 2015-05-02 17:11:02 följande:

Hoppar in här jag också. Fick svagt plus igår på ÄL +9 eller +10.

Har köpt ett digitalt som jag ska ta imorgon bitti också. Kan inte tro att det är sant.

Dagens test.

Åh dig minns jag minsann från BIM April-tråden! Välkommen och grattis! Skrattande
  • Caisas

Nu är BF-listan uppdaterad, se länk i trådstarten! Jag tror att jag fått med alla, även ni utan datum än så länge, men skriv gärna in era datum när ni vet på ett ungefär! Skrattande 

Har en jobbig mensvärk här just nu och lite lätt illamående. Ömma bröstvårtor också. Köpte två gravtest från RFSU för att testa och se om strecket blivit starkare (det är idag en vecka sedan jag plussade) men jag blev faktiskt ganska besviken, men jag ska ta det andra imorgon bitti. Dock använde jag ju Testlagrets innan, så jag tror jag ska beställa 5 st sådana, bara för att kunna ta ett i veckan och se att det blir starkare fram tills första BM-besöket om tre veckor. Längtar! Solig

• Caisas
    lanylena skrev 2015-05-02 21:14:41 följande:
    Jaså? En tjej i en privat mammagrupp sa att de är känsliga? Jag har Testlagrets nu som mäter på 25.
    Jag testade med CB digitalt samtidigt som jag plussade på Testlagrets sticka, fick "ej gravid". Blev skitsur så jag vägrar köpa ett nytt digitalt i protest, haha. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)