Inlägg från: Tamses |Visa alla inlägg
  • Tamses

BF Januari 2016 :)

Caisas skrev 2015-05-03 18:11:27 följande:

Jaa, jag känner mig svullen, jeansen sitter tightare än vanligt. Har massor av molvärk också som går ner i benen, och illamående. Och trööött :)

Vad gulligt med din son som vill bli storebror <3 Jag hoppas jag kommer ha tre barn en dag! :)

Ja precis samma här!

Ja, han kommer bli världens bästa! Får vi drömma vill vi också ha 3, men är så glada att det blir en till då vi försökt i 1 1/2år och fick hjälp nu i februari! :)
  • Tamses
    maddegg skrev 2015-05-04 18:51:19 följande:

Hoppar in här :)

Gravid i v.6 med första barnet, fick missfall i mars och är väldigt nojjig :(

BF 2/1 :)

Någon som har erfarenhet av enormt illamående??

Jag mår också helt fruktansvärt illa!
  • Tamses
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-05 08:59:44 följande:

Kanske ska ta och ringa då!

Jag ringde både gyn och MVC igår på 4+5 och båda sa att det var bra att jag ringde tidigt, för dom har mycket att göra och kan vara svårt att få tid! :)
  • Tamses
    lanylena skrev 2015-05-05 09:30:51 följande:
    Precis så sa MVC när jag ringde igår också. Fick tid den 13/5

Så tidigt du fick tid! 

Jag fick tid den 29 maj samt 3 juni, vet inte riktigt varför man skulle ha en tid till, en vecka efter? 

Sen fick jag tid för VUL den 21 maj! 

• Tamses
    lanylena skrev 2015-05-05 09:50:56 följande:

Är det inte hälsosamtal + inskrivningssamtal? Hälsosamtalet känns ju väldigt onödigt tycker jag. Speciellt med andra barnet.

Jag tror jag fick en tid tidigt för att det lätt blir fullbokat innan sommaren annars.

Ja, kan man inte bara slå ihop det? Men samtidigt känns det skönt att få träffa henne en gång till, sen dröjer det ett tag innan nästa gång!

Vi får VUL genom gyn, då jag har PCO och ätit tabletter för att ens få ägglossning som även ökar chansen för flerbörd så tror det är därför vi får ett tidigt! :)

• Tamses
    20110303 skrev 2015-05-05 14:20:21 följande:

Idag gick jag in i v 6 :) Med ringt till mvc fick tid redan nu på torsdag, 5+2. Fick tid till Vul med utan problem, jag som oroat mig att jag skulle bli nekad. Så 18/5 får vi förhoppningsvis se minst ett hjärta slå. Är i v 8 (7+6) då nån som gjort vul vid den veckan tidigare?

Jag ska göra mitt den 21 maj och är då i 7+1
  • Tamses
    fruthomas skrev 2015-05-05 16:16:00 följande:

Det ser ut som om jag är en av er ????

Camilla är namnet. 28 år gammal, maken är 30 och detta blir vårt tredje barn om allt går vägen. Våra två första är födda maj -10 och augusti -11. Vi plussade i lördags bim +4.

Grattis till er andra!

Grattis och välkommen! Vilken vecka är du i då? :)

Har också en född augusti 11! :)

• Tamses

Har mått illa och haft ganska mycket molvärk/växtvärk hela veckan men idag ingenting.. man ska ju inte oroa sig men det är svårt att låta bli..

V.6 (5+2) idag..

• Tamses
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-10 18:56:53 följande:

Skulle det inte vara kul med en bildtråd till den här tråden? så vi kan se allas växande magar?

Hade varit superkul!
  • Tamses
    Grus grus skrev 2015-05-10 20:29:59 följande:

Javisst det vore kul! Men är väl inte aktuellt förrän om 6-8 veckor nånting, så lite onödigt att göra en sån tråd redan?

Bara kul; tycker jag. Visa syns det ju på redan och kul att jämföra dessa med om några veckor kanske :)
  • Tamses
    Otti skrev 2015-05-11 11:45:03 följande:

Någon mer än jag som blir mer illamående av att äta?
    Med förra graviditeten så lättade illamåendet när jag åt..

Samma här! Varit så från och till hela veckan, varje gång jag äter så kommer det och riktigt vänder sig i magen!
  • Tamses
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:38:09 följande:

Hej allihop!

Får jag hänga med er i denna tråden? Plussade i morse! :) BF i slutet på januari - typ 28.

Andra barnet - jag är 32 och min sambo 34. Bor i Malmö.

Fler från Malmö/Skåne?

Åh grattis! Här är en till från Skåne, bor utanför Lund och väntar också andra. BF 5 januari!

Hur gammal är ert första barn?
  • Tamses

Är det någon här som haft MA, tror det heter så, när fostret dör men kroppen har inte riktigt fattat det.. ? Hade ni massor med symptom då efter fostret ska ha slutat växa?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)