Inlägg från: HCS |Visa alla inlägg
  • HCS

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-05-13 08:39:01 följande:

Usch nu börjar jag noja totalt igen. Igår kände jag av brösten mindre och då kunde jag inte låta bli att tänka det värsta. Hur gör man för att kunna tänka på annat och inte bara gå och oroa sig hela tiden, det är så jobbigt att göra det hela tiden.

Har inget bra svar.. är precis lika nu. Tycker inte jag mår lika illa längre och jag har molvärk i både mage och rygg ibland. Dock hade testen ökat rejält från bim till bim+4. Ligger idag på bim+6 och har inga test att ta...
  • HCS
    Flisan97 skrev 2015-05-13 08:42:17 följande:
    Jag tar lergigan Comp men tycker inte de funkar längre :( har primperan också och de funkar inte heller. Ska till barnmorskan på torsdag nästa vecka så får hålla ut:( men idag har de varit extremt, verkligen suttit två timmar över toan och det kommer liksom inget för magen är tom, bara galla :(
    provat knapra kex eller knäckebröd i små bitar utan smör? Det hjälpte mig.
  • HCS

Grattis! Väntar också fjärde med bf 15/1! Har tre pojkar.

2barnsmamman89 skrev 2015-05-13 20:38:54 följande:

Plussade i fredags med mitt 4e. Är i vecka 4+5 och bf är 14/1 :)

3e ggn jag är beräknad i januari. Var beräknad 25 januari 2010 och tösen föddes 22 /1, minsta va beräknad 3/1-13 men kom 14/12-12. Så ska bli spännande att se när denna böna kommer :)

• HCS

Grattis! Väntar också fjärde med bf 15/1! Har tre pojkar.

2barnsmamman89 skrev 2015-05-13 20:38:54 följande:

Plussade i fredags med mitt 4e. Är i vecka 4+5 och bf är 14/1 :)

3e ggn jag är beräknad i januari. Var beräknad 25 januari 2010 och tösen föddes 22 /1, minsta va beräknad 3/1-13 men kom 14/12-12. Så ska bli spännande att se när denna böna kommer :)

• HCS

Nej, nej..

Hoppas verkligen att det går bra för dig

denna gången!!! Håller tummarna för att det är som det ska ändå. Styrkekram!

WiMe06 skrev 2015-05-17 21:20:06 följande:

Detta händer bara inte... Fick blod på pappret nu när jag var på toa. Måste det bara vara nåt som gått sönder lite och att det inte beror på bebis. Faan också!! Jag som hade en så bra magkänsla den här gången!!! Hade lite värk i mage och rygg för en stund sedan men nu känner jag inget!! Jag orkar inte en gång till!

• HCS
    WiMe06 skrev 2015-05-18 10:47:06 följande:
    Nej, jag bor i lilla Kalmar

Ringde en annan gyn nu som jag var hos med mitt MF och fick tid redan på torsdag. Så skönt. Hoppas såklart på att få se ett tickande hjärta då
    Håller tummarna för dig!
  • HCS

Jag är i v 5+3 idag och testen har ökat och är fortsatt riktigt starka. Fick mf denna dag förra grav. för ett 1½ månad sen. Oroligt, men symtomen är fortsatt starka, Sjukt trött och illamående som kommer och går.

Hur mår ni andra?

• HCS

Det här blir vårt fjärde barn denna gång om allt går som det ska..

Jag kommer att bli snittad och jag är så tacksam för det. Fick förlossningsskada vid min första förlossning pga svagt värkarbete, igångsättning och barn med stort huvud. (10 år sen i höst) Snittad med tvåan och trean, så tacksam för att jag får bli, annars hade det inte blivit mer än ett barn. För mig har snitt varit rena drömmen i gämförelse, men klart att det ändå finns något naturligt inom en som gärna vill föda "på riktigt." Men det är uteslutet för mig.

Mina förlossningsberättelser finns på bloggen, för er som vill läsa. :)

• HCS
    WiMe06 skrev 2015-05-19 17:49:23 följande:
    Håller helt med dig, är också livrädd för att behöva kejsarsnitt. Tänk att knappt kunna bära på sitt barn efter förlossningen. Usch mardröm.
    Det där är väldigt olika, jag har inte haft några problem med det alls. Har kommit upp samma kväll vid båda och gått på toa m.m. som vanligt dagen efter(snittad på fm båda gångerna) Visst gör det ont men efter min vaginala förlossning kunde jag inte gå normalt på en vecka och knappt sitta första dagarna...Bära på det nyfödda är ju inget bekymmer, det trista är väl att det är maxvikten och man inte får lyfta storesyskonen när man kommer hem.

Fick en total sfinkter som jag har vissa problem av än idag... Inga som helt besvär efter snitten, ett knappt synbart ärr.
  • HCS
    lanylena skrev 2015-05-19 14:43:37 följande:
    Får jag fråga vad du fick för förlossningsskada..?
    Total sfinkter ruptur med mitt första barn 2005. Blev sövd och sydd direkt efter jag haft pojken på magen en kort stund. Förlorade mycket blod. vaknade först 6 timmar senare och var som ett vrak. Så för mig har det varit rena drömmen att få vara vaken under snitt och närvara hela tiden, har varit mycket piggare efteråt.
  • HCS
    WiMe06 skrev 2015-05-19 18:28:34 följande:
    Det är klart, man får så olika upplevelser, har ju aldrig upplevt ett kejsarsnitt själv men dem jag känner har fått jätteproblem efter sina och blivit sjukskrivna, så då får man den bilden.

Men det är ju som ngn skrev innan att det bara är man själv som kan avgöra vad som är bäst, ingen annan känner ju kroppen bättre tycker det är bra ni vågar be om hjälp mot rädslan ingen ska behöva må dåligt för att man ska få barn
    Ja det finns jättebra hjälp! Själv gick jag på Klara-samtal på spec.mödravården under min tredje graviditet för jag var så osäker och ville väldigt gärna föda normalt, men är glad att de ändå rådde mig till snitt då han var stor och med stort huvud
  • HCS

Jag önskade och hade haft bekymmer efteråt och då var det inget snack. (Men för rädslan att det skulle ske igen lyssnade hon inte på den gyn läkaren.Då var det isf klara samtal som gällde)

Glada Anna skrev 2015-05-19 21:15:25 följande:

Jag fick också en total sfinkter ruptur med mitt första barn och känner mig helt säker på att jag vill ha kejsarsnitt för jag är så rädd att det ska bli lika illa igen. Önskade du snitt eller hur gick det till? Var det svårt att få snitt för dig?

• HCS

Hoppas du också får snitt! Jag är så tacksam såhär i efterhand.

Glada Anna skrev 2015-05-19 21:15:25 följande:

Jag fick också en total sfinkter ruptur med mitt första barn och känner mig helt säker på att jag vill ha kejsarsnitt för jag är så rädd att det ska bli lika illa igen. Önskade du snitt eller hur gick det till? Var det svårt att få snitt för dig?

• HCS
    lanylena skrev 2015-05-20 11:44:02 följande:

Jag fick också sfinkter ruptur, men inte riktigt hela vägen (men närapå), och fick också opereras direkt efter förlossningen (efter att jag kort fått hälsa på nytillskottet).
    Tiden efteråt var väl ingen höjdare med oljesnapsar för att det inte skulle göra alltför ont att göra nr 2, och att inte veta om man ska fisa eller bajsa...

Och att behöva gå till en sorts sjukgymnast en tid efter för att få fingrar uppkörda där bak för att känna att knipet är som det ska kändes bara rent kränkande tycker jag.
    Jag har blivit bra behandlad, så det klagar jag inte på, och jag har ingen annan förlossning att jämföra med, så jag vet inte vad som kan ha gjorts bättre. Själva förlossningen gick fort (kom in 7, dottern föddes 10:30).

Jag tror jag kommer genomgå en vaginal förlossning igen, men är osäker. Kan man få KS när man varit med om en sfinkter ruptur? Vet inte riktigt vad som är värst nu, KS eller en ny vaginal förlossning (vill gärna slippa genomgå samma visa efteråt igen...!)

Jag fick det pg a besvären efteråt och dom var rädda att det skulle gå upp igen eftersom det var stort barn med stort huvudomfång. Men jag hade till motsats från dig en utdragen förlossning med värksvaghet och som slutade i panik med sugklocka pga stressad bebis. Därav skadan. Fick dock ingen uppföljning hos sjukgymnast efteråt.

Har du besvär?

Hoppas du kommer fram till ett bra beslut! Jag gick i samtal med en jättebra barnmorska och vi kom fram tillsammans till att det var helt onödigt att riskera att skadan blir betydligt  värre än vad den är idag, eftersom jag har vissa besvär än idag. Dom sa att det kunde mycket väl gå bra(om barnet är litet) men det är klart att det finns en ökad risk att det sker igen.
  • HCS

Nån som har fått ryckningar i muskler sen ni plussade?

Jag får flera gånger om dagen ryckningar i ena överarmen och i motsatt bröstmuskel, skitskumt!

• HCS

Nej nej, beklagar! Styrkekramar

Lizzie09 skrev 2015-05-27 09:21:40 följande:

Var på ultraljudet idag och det gick åt helvete, så tyvärr lämnar jag gruppen..

• HCS

Är också svullen, mest på kvällarna.. då går det inte att få igen jeansen längre.

WiMe06 skrev 2015-05-27 09:03:34 följande:

Hur svullna om magen är ni? Jag känner mig väldigt svullen, förrut var det mest på kvällen men nu är jag det hela tiden. Känns jättejobbigt för jag kan snart inte dölja det längre. Går i samma fula pösiga tröjor hela tiden känns det som. Hade ju gärna dolt det flera veckor till.

• HCS
    lanylena skrev 2015-06-08 11:26:29 följande:

Tänkte sprida lite glädje i denna annars lite oroliga grupp.
    Var på tidigt UL idag och fick se ett litet tickande hjärta. Blev flyttad från 8+4 till 8+6. Men fattar inte hur hon får det till BF 12/1? Jag och gravidappen får det till 11/1?

Lillen är 2.2 cm lång. Känns overkligt.

Härligt, så skönt för er!
  • HCS
    Seven Costanza skrev 2015-06-10 09:59:52 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 .

Härligt! Grattis så skönt att veta.
  • HCS
    dinin skrev 2015-06-10 11:09:32 följande:

Och nu har även jag varit på VUL! Allt såg jättefint ut och äntligen fick jag se de efterlängtade hjärtslagen Hjärta Nu kan man slappna av något.

Så skönt det måste vara! grattis!

Själv har jag ingen tid för vul. Landstinget erbjuder bara Rul och typ Kub(heter nåt annat här) för dom som har fyllt 35 innan barnet kommer. Själv är jag 32 i höst. Väntar på att jag ska gå 12 fulla veckor så man kan slappna av. (haft 2 mf) 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)