Inlägg från: lanylena |Visa alla inlägg
  • lanylena

BF Januari 2016 :)

Kixpix skrev 2015-05-04 19:07:16 följande:

Ja jag har ju som sagt känt något i över en veckas tid. Jag var hos läkaren i ett annat ärende och hon avfärdade detta. Jag tror att man antingen kan ringa till sin läkare på VC eller ringa barnmorskemottagningen?! jag är helt grön på detta så jag har INGEN koll. haha

Jag fick Lergigan Comp utskrivet av en läkare på MVC. Barnmorskan kan inte skriva ut det, vad jag förstått.
  • lanylena
    Grus grus skrev 2015-05-04 19:48:38 följande:
    Med dottern var jag så himla rädd för alla sorters mediciner. Åt knappt Alvedon ens. Känner lite samma nu också. Jag mår inte illa (än i alla fall, är ju bara i v.5), men hade nog provat sådana där sea-band. Har du testat det?

Nej, jag testade aldrig det. Tror inte riktigt på sånt. Jag har inga problem med tabletter och Lergigan Comp skadar inte barnet.

Min kollega som var gravid samtidigt hade dom, och jag provade. Och det var som natt och dag. Helt plötsligt kunde jag äta lunch på jobbet igen.

• lanylena
    Tamses skrev 2015-05-05 09:09:41 följande:
    Jag ringde både gyn och MVC igår på 4+5 och båda sa att det var bra att jag ringde tidigt, för dom har mycket att göra och kan vara svårt att få tid! :)
    Precis så sa MVC när jag ringde igår också. Fick tid den 13/5
  • lanylena
    Tamses skrev 2015-05-05 09:45:50 följande:

Så tidigt du fick tid! 

Jag fick tid den 29 maj samt 3 juni, vet inte riktigt varför man skulle ha en tid till, en vecka efter? 

Sen fick jag tid för VUL den 21 maj! 

Är det inte hälsosamtal + inskrivningssamtal? Hälsosamtalet känns ju väldigt onödigt tycker jag. Speciellt med andra barnet.

Jag tror jag fick en tid tidigt för att det lätt blir fullbokat innan sommaren annars.

• lanylena
    Tamses skrev 2015-05-05 09:45:50 följande:

Så tidigt du fick tid! 

Jag fick tid den 29 maj samt 3 juni, vet inte riktigt varför man skulle ha en tid till, en vecka efter? 

Sen fick jag tid för VUL den 21 maj! 

VUL gör de inte längre på mitt MVC Jättetråkigt tycker jag! Hon sa dock att man kunde göra det på en intilliggande ort istället. Frågan är ju vad det kostar då.
  • lanylena

Dagens test. Blir tydligare och tydligare. Tar ett test om dagen tills att de tar slut. :-P
  • lanylena
    WiMe06 skrev 2015-05-06 06:02:30 följande:

Dagens test, fortfarande svårt att greppa att det där tunna strecket ska räcka som tecken på att jag är gravid

Idag kände jag av lite lätt illamående, känner av det lite nu med. Brösten börjar kännas lite lite ömma.

Är så rädd att det ska gå fel denna gången med, men försöker verkligen att inte tänka så. Vill verkligen försöka glädjas den här gången, när det blev MF så fick jag en magkänsla nästan direkt när jag fick plusset att ngt inte stämde riktigt.

Åh, vilket fint streck! Jättetydligt nu ju. Grattis igen! PlusGravid{#emotions_dlg.flower}
  • lanylena
    WiMe06 skrev 2015-05-06 20:35:19 följande:

Lanylena - det verkar som vi har samma bf

Ja, det verkar så Vad roligt!
  • lanylena
    Blgebo skrev 2015-05-06 22:00:21 följande:

Nån mer än jag som kikat på barnvagn? Väldigt tidigt..men gud vad många snygga det finns!! Hittade minst fem jag vill ha Och babykläder...  

Hej, jag tycker jag känner igen ditt nick.Har inte du fått barn i januari 2013 eller däromkring?
  • lanylena
    HCS skrev 2015-05-07 10:01:11 följande:

Fick detta idag på bim, känns så bra

Visst är det härligt att få det bekräftat?   HjärtaPlus
Svar på tråden BF Januari 2016 :)