-
Jag kontaktade capio i Eslöv för mina mf innan jag blev gravid och hade nyligen plussat när jag hade tid. Var i v.4 när jag var där och hon kunde bara se en tjock slemhinna så hon ville träffa mig igen. Kommer vara i v.8+5. Det var ca 2-3 veckors väntetid när jag ringde.Seven Costanza skrev 2015-05-21 22:16:35 följande:Aha ja det kanske jag kan göra! Tycker ändå att det är sjukt märkligt att hon inte sa något om det men de har kanske inte koll på andra capiokliniker. Var det lång väntetid i Eslöv? Hur långt gången kommer du vara? -
Jag känner också foglossning redan. I höfterna och det strålar ner i skinkorna. 8+2 idag
-
VUL igår och allt såg fint ut. Hjärtat slog som det skulle och bebisen hade hicka.
-
Gick in i v.10 idag. Fick stanna hemma från jobb pga jag har skitont i höfter/ryggslut. Var hos sjukgymnasten nu på morgonen och hon sa att det var typiska foglossningssmärtor men mina fogar kändes inte så lösa ännu. Fick några övningar som jag ska göra och så rekommenderade hon foglossningsbälte.
-
är i v.9+3 och illamåendet kommer och går. Kräks nästan alltid på morgonen och även ibland under dagarna. Lite foglossning och ömma bröst.aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.
Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall
-
Vi får inget VUL heller men jag bokade privat. Vecka 11 är inte sent för inskrivning, jag ska ha inskrivning i v.14 för min BM har semester.FrökenC skrev 2015-06-03 06:45:20 följande:Tycker det är märkligt hur olika landsting jobbar eller har jag fel? Många här som varit på vul tidigt... Jag blir inte inskriven förrän vecka 11 här. Tycker det är lite sent?
-
Beklagar <3 Vilken härlig positivitet du har!babytigger skrev 2015-06-09 19:43:11 följande:Hej tjejer.
Va på tidigt vul igår kl 12, hade fått lite annorlunda ont på bara höger sida söndags kväll så va glad att jag hade en tid.
Blev akut skickad till kvinnokliniken på sjukhuset, som hittade "liten" och hjärtat slog ( för första gången någonsin i mina 4 tidigare graviditeter, som slutat i mf och ma)
Men tyvärr satt det fel, i äggledaren. Skulle akutopereras kl 17 men eftersom jag inte hade så ont så blev det i morse kl 08.
Allt gick bra, fick behålla min äggledare vilket dom inte trott från början, men läkaren tyckte den såg så fin ut. Jag vaknade snabbt, åt och drack, och åkte hem kl 17..
Dom tyckte jag va extremt ovanlig som va så pigg.
Men jag är glad iaf, det betyder att jag har ägg kvar trotts AMH på mindre än 0,07
Jag kan bli gravid
Jag kan komma längre än v 5 vilket jag aldrig gjort innan..
Tog innohep denna gången och tror dom va nyckeln till att bebis hjärta tickade..
Lycka till alla andra, och nu ska jag vila 3 månader innan ja kör på bebisverkstad igen :)
-
kram till alla som fått tråkiga besked <3
-
Beklagar!Sudden92 skrev 2015-06-16 11:10:10 följande:Hade en mardröm i veckan att fostret inte levde, trots att jag haft starka graviditetssymtom. Ringde kvinnokliniken och tjatade mig till ett vul, trots att jag inte haft någon blödning. Tyvärr va de som jag trodde. Inga hjärtslag.
Hade återbesök igår och samma sak då. Konstaterat MA, uteblivet missfall. Tur jag ringde om ett vul annars kanske de inte hade upptäckts förens rul. Konstigt att vul inte är obligatoriskt när MA är så vanligt! Fick med mig cytotec hem och gjorde medicinsk abort hemma.
Får trösta mig med att dricka vin på midsommar och hoppas på bättre lycka nästa gång.
Lycka till med era bebisar! Hejdå
-
Beklagar!tystlängtan skrev 2015-06-17 19:49:46 följande:Har precis varit på gynakuten och fått konstaterat att där inte har funnits något som växt sedan v.5-6 ungefär. Hoppar ur tråden nu då det är för jobbigt att läsa, men jag hoppas verkligen att ni andra slipper tråkiga besked och att allt går bra hela vägen för er!