Inlägg från: Lizzie09 |Visa alla inlägg
  • Lizzie09

BF Januari 2016 :)

FruGru skrev 2015-05-09 20:57:57 följande:

Är ni många inne på Facebook?

Ja gruppen är väldigt aktiv, har 51 medlemmar :)
  • Lizzie09
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-10 18:56:53 följande:

Skulle det inte vara kul med en bildtråd till den här tråden? smile2.gif så vi kan se allas växande magar? smile2.gif

Ja det skulle vara jättekul!
  • Lizzie09
    Grus grus skrev 2015-05-10 20:29:59 följande:

Javisst det vore kul! Men är väl inte aktuellt förrän om 6-8 veckor nånting, så lite onödigt att göra en sån tråd redan?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Klart man kan göra en redan :) Det är många som är väldigt svullna redan och snart börjar det ju synas "på riktigt" :) Jag märker skillnad på min mage för varje vecka som går
  • Lizzie09
    Kixpix skrev 2015-05-10 21:16:46 följande:

Går in i vecka 5 imorgon. Magen står rätt ut och kan knappt ha byxorna knäppta. Någob som har samma sak?

Absolut :) Går iofs in i vecka 8 imorgon och är inte i närheten av att kunna knäppa jeansen :P Men var väldigt svullen i v 5 också!
  • Lizzie09
    Seven Costanza skrev 2015-05-10 21:39:27 följande:
    Oj v 8 redan, när har du BF? Jag har i och för sig BF någon gång 5-10/1 och går in i v 7 på onsdag så du kan du vara beräknad precis vid årskiftet eller? smile1.gif . Har du barn sedan tidigare? Många blir ju större som omföderskor har jag läst - själv ser jag inget på min mage än men det är jag bara glad för eftersom jag inte vill berätta än.
    Ja, veckorna har gått så himla fort :D Har bf den 27/12, men hoppas lite på att gå över tiden så att det blir en januaribebis :)

Det är första barnet faktiskt och magen är redan svår att dölja :P Är det ditt första också?
  • Lizzie09
    Vattenglaset skrev 2015-05-15 09:43:43 följande:

Hallå! Får jag hoppa in i drar härliga gäng?

Jag plussade i lördags för en vecka sen, men fick en blödning och misstänkte att det inte blev något, men idag så gjorde jag ett nytt test och det va starkt plus!!!

Så räknar jag rätt så blir bf den 16 januari.. Så höggravid under julen om allt går som vi hoppas! Det är första barnet för båda, bor i Kalmar län, jag studerar och han jobbar heltid vi har redan villa, volvo och vovve ;)

Vi bor utanför orten som vi är skrivna på, får man ta en mvc på en annan ort? Som ligger närmare oss.

Hej och välkommen! :)

Bor i Kalmar län jag också, kul! Vi bor just nu i lägenhet med vovve också, vad har ni för ras? :) Vi har en liten chihuahua med lite papillon i, världens goaste!

Ja jag tror man får välja rätt fritt när det kommer till mvc, om jag inte är helt ute och cyklar :)
  • Lizzie09
    FruGru skrev 2015-05-16 07:47:36 följande:

Hallå allihop

Hur mår ni?

Jag mår bra. Har molvärk till o från. Lite stick i brösten o luktsinnet är exceptionellt bra. Fogarna bråkar lite. Tur man är van att leva med fogar ur balans.

Vem har ni berättat för? Vi kommer inte berätta denna gången utan när folk frågar då det börjar synas kommer vi väl börja berätta. Så det går nog att dölja iaf hakvvägs.

Hej!

Jag mår mår väldigt bra tycker jag, illamåendet har lättat ordentligt denna vecka så nu har jag bara ömma bröst, trötthet och humörsvängningar. Aptiten har börjat komma tillbaka lite smått också så det är jätteskönt!

Vi har berättat för mina föräldrar, min syster, svärmor och min bästa vän än så länge :) Varför vill ni vänta så länge med att berätta? :)
  • Lizzie09
    Grus grus skrev 2015-05-16 09:49:52 följande:
    För vår del vill vi vänta för att vi berättade för familj och vänner tidigt och det blev missfall i januari. Deras ömkande blickar orkar jag inte med igen. De vet ju ändå att vi troligtvis försöker, så de kommer nog kunna gissa tidigt.

Sen bryr jag mig faktiskt inte heller riktigt. Det är ju ändå flera månader kvar när de upptäcker det, så känner ingen press. Lite mysigt att hålla det för oss själva.

Vad är anledningen till att man berättar tidigt egentligen? smile5.gif
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Förstår, beklagar ert mf :/

Vi har valt att berätta tidigt för vi står våra familjer väldigt nära och skulle inte kunna dölja det för dem en längre tid :) Berättade för syrran i v. 5, mamma & pappa i v. 7 och för svärmor och bästa vännen nu i v. 8. Vi känner också att om det skulle gå illa med graviditeten så kommer vi vilja ha deras stöd (Mamma har jobbat på BB och syrran är doula).

Alla får såklart berätta när dom vill, jag är bara nyfiken :)
  • Lizzie09
    FruGru skrev 2015-05-16 11:48:05 följande:
    Har ett MA och ett sent missfall i vecka 19 sen juni förra året. Det har varit tungt och jobbigt. Oerhört tufft. Nu är det svårt att våga hoppas att det går vägen. Jag har en bra magkänsla. Men man vet aldrig. Jag vill att min man ska känna sig mer involverad så han inte stänger av helt. Han brukar låtsas som det regnar till efter rutinultraljud. Blir lätt att jag ventilerar med närmsta vännen och nu vill jag ventilera med min livskamrat ist.

Tycker det är mysigt att bara vi vet. Att vi har en underbar hemlighet. Orkar inte med att folk pratar o lägger sina egna värderingar i vår graviditet. Vill inte behöva bära deras oro eller höra kommentarer.

Tror det blir lättare såhär. Det känns iaf bra :) sen hur vi ska fixa med barnvakt när vi ska på ultraljud de får vi lösa då ;)
    Usch vad tufft, beklagar verkligen :/ Hoppas det går mycket bättre för er den här gången <3
  • Lizzie09
    Donner82 skrev 2015-05-16 12:12:42 följande:

Är det bara jag som mår tokilla? Gaaaaah - undrar hur illa det är om ett par veckor.... hjälp!

Jag har mått mycket illa fram tills för ett par dagar sedan, är i vecka 8 :) Vilken vecka är du i?
  • Lizzie09
    Donner82 skrev 2015-05-16 20:43:12 följande:
    Jag är bara i vecka 4 (3+6). Fattar inte hur det är möjligt redan. Undrar hur nästa vecka blir... Läskigt...

Skönt om det går över redan vecka 8 - det hade varit ok. :) Jag är mer rädd för att fortsätter typ hela graviditeten. Gahhh! :)
    Hoppas det inte blir mycket värre för dig och att det går över om några veckor :) Ja jag är så glad att mitt verkar vara någorlunda över, har inte haft någon aptit alls de senaste veckorna och har därför tappat i vikt. Men nu jäklar är aptiten påväg tillbaka! :)
  • Lizzie09
    anlibabe skrev 2015-05-18 15:31:08 följande:

Nu har jag också bokat in hälsosamtal med bm! Så det ska jag på den 29/5 :) tar ni med er partner eller hur tänker ni där? Ni som har varit där- är det bra info för honom också eller det är mest för "mig" då? Hur lång tid tar det? Vill ju så klart att han ska vara delaktig i allt, men detta kanske är "onödigt" om ni förstår vad jag menar.. :)

Min följde inte med på hälsosamtalet, det händer ju inte så mycket på det mötet egentligen :) Bm pratar ju bara lite om alkohol, tobak, kost och motion, sådant som man redan vet oftast och det riktar sig till mamman :) Däremot ska han med på inskrivningen, och ultraljuden då såklart :) Tror hälsosamtalet tog runt 30 min när jag var där
  • Lizzie09
    WiMe06 skrev 2015-05-21 07:33:17 följande:
    Yes, det stämmer. Vad roligt, grattis till plusset. Jag har två pojkar innan som fyller 6 och 8 i år smile1.gif
    Roligt med två Kalmartjejer, själv bor jag på Öland! :) Första barnet och har bf 27/12 (ska dock försöka knipa till januari;) )
  • Lizzie09
    pheew skrev 2015-05-23 08:11:38 följande:

Stort grattis kotten! Finns det nån mer underbar känsla?? :)

Om det finns fler här inne från Kalmar så skapade jag en ny tråd för oss som är beräknade under våren 2016. BF Kalmar våren 2016. Sist jag var gravid blev vi rätt många tillslut!

Kul, då hoppar jag in där också! :)
  • Lizzie09
    boniish skrev 2015-05-27 13:53:50 följande:
    Varför gick det åt helvete ?:(
    Ofostrig graviditet..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)