Inlägg från: haannah |Visa alla inlägg
  • haannah

BF Januari 2016 :)

Måste bara få dela med mig av min glädje :) var och gjorde VUL imorse, allt såg jättefint ut, lille ärtan sprattlade så mycket och hjärtat slog så fint! Åh, vi var så nervösa, så fint att få bekräftat att allt ser fint ut hittills <3
    Datumet fick vi behålla, det var rätt i tid som vi hade räknat ut, alltså BF 16/1 som det ser ut :)

• haannah
    annahs1985 skrev 2015-06-17 13:20:40 följande:
    Jätte grattis till dig! Fick ni med er någon bild? Måste ha sett rätt mycket nu?
    Nej vi fick tyvärr inte någon bild med oss, var så mycket i tankarna så jag glömde faktiskt be om ett. Attans, men det finns en bild i journalen iallafall :) det var ju en liten krabat, men man såg ändå bra vad som var huvud, kropp, armar osv :) och det lilla flimret som var hjärtat då! Hehe. Så mysigt :)
  • haannah
    hsh skrev 2015-06-22 20:19:41 följande:

Insåg just att jag omöjligt kan dra in magen. Den är 0fan enorm. smile2.gif Nån fler??

Haha ja, samma här. Går inte att dra in längre, och då är jag bara i v. 11!!? Jösses. Det här blir nog bra ;) haha
  • haannah

Jag har inte heller märkt av att jag skulle ha lättare för att bränna mig, men är alltid supernoga med att smörja mig, haha lite för noga kanske :) men däremot märker jag att jag är så fruktansvärd VARM hela tiden, puh.

Men idag är det närmare 30 grader här i Gävle så nu ska det packas för stranden! ????????

• haannah

Jag är i vecka 13 (12+1) idag och har inte känt mycket senaste veckan, blir väldigt orolig, men det är nog såhär det är när kroppen vant sig :) jag såg ju lille pyret i v. 10 med ett hjärta så jag hoppas verkligen att allt är bra! Är fortfarande väldigt trött, och har liite "växtvärk" ibland.. Juste, fått ganska mycket sura uppstötningar senaste veckan också, så det tar jag som något positivt! Haha.

Hoppas ni mår bra allihopa! :)

• haannah
    Söndag skrev 2015-07-14 10:54:34 följande:

Har ngn fått tid för rul redan? :)

Jag har fått tid den 19/8! Kommer vara i vecka 19 (18+3 tror jag) då, längtar sååå! :)
  • haannah
    dinin skrev 2015-07-30 20:00:11 följande:

Idag var jag hos BM och kollade mitt blodvärde, äntligen har jag fått svar på varför jag är så extremt trött och har huvudvärk varje dag. Mitt hb låg på 102, bör ligga på runt 120, så nu blir det en rejäl kickstart med järntabletter. Magen lär inte bli glad men hoppas hoppas jag blir lite piggare snart... Hur har ni andra det med järnet?

Jag har också börjat med järntabletter och min mage klarar absolut inte av Niferex eller duroferon, så jag var till Apoteket och frågade efter skonsammare järntabletter och kvinnan på Apoteket sa att många gravida köper Hemofer (tror jag de heter??) som just är skonsammare för magen. De funkar kanon för mig, ingen påverkan på magen alls! Så skönt, så de järntabletterna kan jag rekommendera om din mage är känslig :)
  • haannah
    amalie79 skrev 2015-07-31 09:01:55 följande:
    Hemofer innehåller mycket mindre järn bara, tänk på det. Jag tar också dem men kommer antagligen få byta sen tyvärr.

De är väldigt skonsamma men ska man kickstarta kan det bli väldigt många per dygn, då normal mängd är 3-4 st.

Det har inte bara med hb att göra utan även järndepåerna. Jag hade ett hb på 140 i v 12 men fick ändå börja.
    Ja jag är medveten om det :) jag är i v. 16 och har ätit Hemofer sedan v. 14 och äter 3, ibland 4 st, om dagen och det funkar för mig just nu :) har varit blodgivare i snart 7 år, sedan jag blev 18, och har aldrig klarat av varken Niferex eller Duroferon tidigare heller så det känns som mitt enda alternativ förutom kosten :)
  • haannah
    Bubblor skrev 2015-08-05 21:33:36 följande:

Alla verkar ha RUL nu i veckorna här.. jag har inte RUL förrän den 24/8 och då ska jag tydligen vara 18+6 då jag är beräknad till 18/1... Är det inte lite märkligt att det är så pass sent ändå? Nu vill inte vi göra abort, men abort kan man ju få göra fram till vecka 18, och om något stort skulle dyka upp på RUL så vore det väl bra med valmöjligheten tänker jag. Det kanske inte alls är märkligt, man kanske får RUL tidigare om man inte gör KUB som vi gjort för att se till att allt ser bra ut? RUL ska ju ske mellan vecka 16-20 så det är väl kanske inte så konstigt egentligen.. bara en tanke hur det blir..

Jag har mitt RUL den 19/8 och kommer då vara i v. 18+3, så jag tror inte det är så ovanligt att man gör det vid den tiden. Mellan v. 18-20 sa min BM :)
  • haannah
    FrökenC skrev 2015-08-09 21:55:11 följande:

Ni som har lite erfarenhet om det här med RUL...

Jag har fått en kallelse nu och enligt ultraljudet jag gjorde sist så fick jag ett nytt BF-datum så nu när jag ska göra mitt RUL är jag i vecka 19 (18+2). Är inte det lite sent?

Jag vet inte hur det ser ut överlag tyvärr, men min barnmorska sa att det är vanligast att man gör det i v.18-20 ungefär :) jag ska på mitt RUL den 19/8 och kommer då vara i v.18+3 :) hade ju gärna sett något tidigare såklart, haha. Jag är så himla otålig nu! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)