Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Kixpix skrev 2015-05-12 21:54:55 följande:

Skönt att höra att fler blir så! Konstigt att det blir så i vecka 5?! Ser ut som jag är i sjätte månaden när magen spänner sig och står rätt ut.

Hihi de blir så av alla gaser som bildas. Livmodern ligger långt nersjunket i bäckenet för att skyddas. Har för mig att för en först föderska så ligger den i navel höjd runt vecka 20 :)
  • mitthemligajag
    evigalängtan89 skrev 2015-05-12 22:20:47 följande:

Hänger på här! Plussade idag efter 14 månaders Bebisverkstan!

Stort grattis :)
  • mitthemligajag

Trodde jag skulle klara mig från ett extremt illamående igen men icke, vecka 7+ var de som att trycka på en knapp och de drog igång ordentligt. Spyr otaliga gånger per dag, måste in och fixa medicin i veckan för de här är ohållbart med en liten här hemma :( tur jag klarade nästan hela Turkiet semestern utan spyor iaf!!! ngn mer?

• mitthemligajag
    minMonchichi skrev 2015-05-24 23:44:55 följande:

Men har pratat med bm och det enda hon sa var att i så fall är det dags att boka in ett inskrivningssamtal.... Jag vill ju inte ens gå på det om det inte finns något kvar där inne smile4.gif

Genom vilken undersökning kan de få reda på hur det ligger till? Som sagt, de har inte vul här.

Är nog tyvärr bara vul, men jag tror sällan att Mvc utför vul, du får nog ringa typ kvinnokliniken! Jag hade blödningar till och från i början under förra graviditeten :) men allt var normalt, lycka till
  • mitthemligajag

Är de någon som fått andra mediciner utskrivna än lergigan, lergigan comp, zofran eller ondanzentron? Inget tar på mig förutom om jag mixar och äter flera. Fasen va illa de känns att knapra i sig all denna skit men de är ett måste

• mitthemligajag

Hur har ni det med illamående och trötthet? Mitt illamående verkar fasen inte vilja släppa och tröttheten är fortfarande stor, tur man har en liten hemma som sover middag två gånger om dagen så man hinner sova med hehe. Längtar efter sparkar, en liten kula och rul!!! Inte långt kvar till allt de nu :)

• mitthemligajag

Hoppas ni mår bra allihopa! Här är de fortfarande kaskadspyor (v 13+6) ca 6 gånger om dagen och medicinerna hjälper iaf från att spy hela dagen. Men idag fick vi remiss till ultraljud och de ska bli så förbaskat kul att veta vad vi väntar för lillasyskon! Längtar så otroligt mycket till rul!!! :) ngn annan som är från dalarna?

• mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-07 16:22:43 följande:

Stämmer såklart inte jämt hur magen ser ut, var inte så stor med min dotter heller. Var så kul när jag visste att det var en flicka men alla andra visste att det var en pojk...
    Blev rundast om mage och rumpa med min minsta pojk, tror att jag blir mindre denna gången :) en mindre viktökning vid start iaf.

Kul att vi ses i en ny tråd igen hihi / oktober 14 mamma
  • mitthemligajag

Redan vecka 15 och jag fattar ingenting! Tiden går så fort till skillnad från förra gången! Känns helt galet att tiden kan gå så här fort! Magen är platt, till och med mindre än förra gången då de började komma en mage lite smått vid denna tid. Om två veckor kände jag första sprattlet förra gången! Åh så spännande!!! :)

• mitthemligajag

I en tråd här på fl läste jag om hur man kan avgöra genom form på huvud och könskörtel om de är en pojk eller flicka på ultraljudet. Jag har aldrig haft fel om en ul bild efter jag lärde mig. Kan ju bara haft tur alla alla (säkert 20 ggr) men de känns som att dem två teorierna är att lita på. Även på min egna dotter kunde jag se på en gång när jag såg skallformen och körteln och de stämde också! Så läs på om dom två ;) väl värt det!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)