Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Min mage varierar från dag till dag, för några dagar sedan tyckte jag den kändes större än vad den gör nu. Tror jag känner min livmoder strax under naveln. Magen börjar kännas lite hård och dem flesta jeans tycker jag sitter sjukt obekvämt, vill inte att byxorna ska sitta för högt, får vika ner jeanskanten om jag ska kunna använda dem. Sitter dem högre än där magen börjar puta ut så känns det som hela magen trycks upp och ihop, inte skönt. Dem bästa byxor jag har och det enda jag går omkring i hemma så är det ett par mjuka lite pösiga som man kan låta sitta precis vid troskanten. Skönt!

• WiMe06

Jösses vad aktiva ni varit idag, nyss hemkommen från en heldag på Kolmården, jag är glad jag inte var höggravid i dem backarna :-P 34 nya inlägg när jag öppnande fl.

Jag har inte lyssnat på hjärtat. Men har sett det slå flera ggr. Här börjar dem lyssna på hjärtat först vid v25. Kommer inte ha ngt bm-besök förrän i oktober.

Rul blir den 26 augusti. Kommer då vara 19+2.

• WiMe06

Oj, fick ni papper med er hem efter era kub? Det fick inte vi, valde ju iofs att inte ta reda på risken så vi gjorde ju bara nupp-test kan man säga. Men inga papper på ngt.

• WiMe06

Det finns forskning som tyder på att barnet kan uppfatta ljud redan från v 13, Öronen är dock färdigutvecklade först i vecka 24, men man tror att fostret hör med hjälp av receptorer i huden som tar upp vibrationer.

• WiMe06
    himw skrev 2015-07-16 16:33:18 följande:

Hej!

Får man hoppa in här även om jag är lite sent ute?

Blev medlem på familjeliv först idag men har läst mängder i forumet i ett års tid om tidiga tecken på graviditet, missfalltrådar, ägglossningstest och nu äntligen- gravidtrådar ????

Fyller 29 år i nästa vecka och är gravid med vårt första barn- och vi har längtat ?? Vi har efter förra ultraljudet blivit beräknade till 3 januari- så spännande!

Bor i hus i Kalmar med min man som är 31 och har precis börjat fundera på barnvagnar- hur är det för er andra? Ser att ni diskuterat några olika men vad ska man tänka på? Har läst i barnvagnsbloggen och fått massa tips men efter besöket i barnvagnsaffären blev jag bara ännu mer förvirrad ????

Hej och välkommen och grattis till bebisen i magen! Självklart får du vara med. Det enda är väl att facebookgruppen nu är stängd men tråden här på familjeliv är öppen för alla.

Ser att du bor i Kalmar, det gör jag med Väntar mitt tredje barn och nyss fyllda 28. Var ung när jag fick mina två första som är pojkar. Är själv beräknad till den 17 januari.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-07-16 17:12:23 följande:

Jag känner mig också lite snuvad på de större brösten- alla mina kompisar som fått barn säger att de märkte det direkt men på mig har det inte märkts :)

Mina ömmade som tusan de första veckorna men inget nu.

WiMe06- vad kul med någon från Kalmar! Bor ni inne i Kalmar? Vart går du på MVC?

Vi bor i Berga så vi har haft inskrivningssamtal och hälsosamtal i Norrliden men jag trivs inget vidare där så nu har vi bytt till Verkstadsgatan istället men där var föräldrargrupperna fulla tyvärr, kommer vi missa mycket tror ni? Eller är det bara information i grupp?

Nej, vi bor i Lindsdal, också i villa, så det är skönt.

Jag går också på verkstadsgatan, vilken bm har du?

Jag skulle bara bli erbjuden plats i föräldragrupp om det fanns platser över så med andra ord kommer jag inte att få ngn plats. Det är säkert olika det där med vad man känner med f-grupp. Jag har bara gått med första barnet och kände det mest bara jobbigt för jag var så ung och alla andra var äldre och rätt otrevliga så träffarna blev mest bars jobbiga tyckte jag. Men det är ju mkt information, vi besökte förlossningen på en träff vet jag, sen visade dem lite hur bebisen skulle komma ut genom en docka och amningsinfo och sådär. Vet dock inte hur det är i Kalmar, för detta var på Öland jag gick då.

Vi har inte börjar titta så himla mkt på vagn ännu, det är mest bara jag som tittat på nätet lite och då har jag fastnat för brio smile och emmaljunga viking.
  • WiMe06

Oj. Har ni redan hämtat ut gratisboxar? Jag tänkte vänta några veckor till minst innan jag hämtar ut några boxar. För mig känns allt så himla tidigt ännu, vågar egentligen knappt tänka på bebisprylar.

• WiMe06
    himw skrev 2015-07-16 20:57:12 följande:

Jag ska till BM på Verkstadsgatan första gången i slutet av augusti och jag kommer inte ihåg namnet på henne vi skulle till men hoppas det blir bra :)

Vi skulle få gå med på BB och några andra grejor men det var just föräldrargrupperna som var fulla- verkar vara många Kalmarbebisar i januari!

Men har anmält mig till en amningskurs via Sensus som jag hört mycket gott om så jag tänker att jag får amningsbiten därifrån. Verkar vara olika hur de olika MVC lägger upp föräldrargrupperna- i Norrliden var det vid 8 tillfällen och två timmar per gång men då skulle alla i gruppen träffa BM för kontrollerna därav den långa tiden- konstigt upplägg då en kompis som gick där sa att man inte fick ut nånting av det.

Jag gillade också Smilen men har du klämt på den i verkligheten? Superlättkörd men sufflettens ljud på sittdelen är verkligen högt när man fäller den.

Okej, hoppas ni kommer trivas bättre där då jag är jättenöjd med min bm. Hade henne första besöken med första barnen innan vi flyttade så jag kände igen henne lite. Vad bra att ni får följa med på dem besöken iallafall då, hoppas amningskursen blir bra med.

Har inte tittat på ngn vagn IRL ännu, allting känns så tidigt så det är knappt jag vågar titta på nätet utan att hjärnan ska börja spela en en massa spratt med oroliga tankar. Lustigt med suffletten, verkar ju knasigt att det skulle låta så högt. men som ngn annan skrev, det kanske inte stör så mkt när man väl använder suffletten. Får kika närmare på den när vi väl börjar titta runt på riktigt.
  • WiMe06

Första gravidkläderna inhandlade nu. Börjar bli ont om kläder i garderoben som passar men fy vad ont om klänningar dem hade. Tråkigt!

• WiMe06

Jag bor ju i en "liten" stad så jag vet bara om hm som säljer mamma-kläder. Så jag var där och hittade ett par supersköna skinny-jeans i snygg mörk denim, på rea dessutom i rätt storlek (tjoho,snål som man är haha), ett par shorts i shinosmodell och en snygg top.

Hade velat ha lite klänningar som fungerar i höst med. Sen tänkte jag införskaffa mig lite leggings. Får kika när vi kommer till Sthlm. Behöver lite nya linnen och toppar. Koftor fungerar ju alltid. Vill inte köpa alltför mkt nu heller för risken är väl att man kanske växer ur det ändå sedan.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)