mirakelspektakel skrev 2015-12-01 14:22:23 följande:
Hur kommer ni andra göra som inte är förstföderskor, göra med era barn?
Mina föräldrar kommer hit och tar hand om sonen, vi har inte diskuterat så långt men tänker mig att de stannar här med honom, eftersom de inte har bilstol så de kan ta hem honom till sig. Bättre för honom att vara hemma också tror jag när vi kommer med inkräktaren, än att han ska vara borta och sen komma hem till att inkräktaren redan är här. Haha! I don't know. Men jag har själv tänkt på det där hur jag kommer fixa latensfasen med barn hemma, om det nu blir så. Det var riktigt tufft när sonen föddes, vattnet gick halv två på natten och sen var det pinvärkar hela dagen som inte hade effekt men som gjorde överjävligt ont, när vi åkte in vid 22 för att jag inte stod ut längre så hade INGENTING hänt, tappen var fortfarande opåverkad... Så jag är beredd på att det kan ta lång tid den här gången med, och i så fall kanske det är bättre att mina föräldrar åker hem till sig med Axel, men det tar vi då isf. Jag är inte avis på er som måste fundera över bonusarna!!
mitthemligajag skrev 2015-12-01 14:24:04 följande:
Någon som har tips på bra och prisvärda amningstoppar (eller bh utan bygel)? Provade på Lindex 2 pack förra gången, älskar dom men efter väldigt få tvättar var dom riktigt noppriga och fula... :)
H&M:s amningslinnen tyckte jag var bra, men har ingen koll på bh:ar eftersom jag har jättebomber, kan inte köpa i vanliga butiker.
mirakelspektakel skrev 2015-12-01 14:28:28 följande:
Well, du får väl baka liggandes då, funkade ju för pippi :) Nä men jag fattar verkligen vad du menar, det är så sjukt frustrerande när huvudet vill göra saker men kroppen inte klarar av det. Uppenbarligen så är jag inte så duktig på att lyssna på min kropp om den inte gör det totalt omöjligt för mig att fortsätta. Jag har inte upplevt mig så stresskänslig som jag var igår någonsin tidigare, fick typ tunnelseende.
Nä fy för magsjuka!! Vi har vart förskonade från den i flera år! Hoppas att vi slipper i år med.
Haha jaa kanske får köra Pippi-style! ;) Nä det är bra att öva på att lyssna på kroppen, jag har blivit bättre med åren. Möter så många som inte lyssnat tillräckligt och där vill jag INTE hamna!
Ja stackars plutten här hemma, det är första gången sen han var bebis som han kräks utan att ha feber så första magsjukan skulle jag tro, han kräks dock alltid när han får feber... Nu önskar man att man hade tvättmaskin kan jag säga. ;)
mitthemligajag skrev 2015-12-01 14:33:51 följande:
Alla jag känner plus jag själv har påbörjat sitt värkarbete på kvällen/ natten, är de vanligast?
Ja som jag förstått det så är det vanligast att förlossningar startar på natten, eller tidig morgon, oavsett hur de startar. Det hade varit drömmen för mig att få tidig morgon, jag var så jäkla slut när jag födde sonen, hehe. Vaken sen halv två på natten och inte förrän 32 timmar senare kom han ut... Blä.